Ήταν 26 Σεπτεμβρίου του 2000 όταν το επιβατικό- οχηματαγωγό πλοίο, ηλικίας 34 ετών Εξπρές Σάμινα, που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Πάρος -Νάξος -Ικαρία- Σάμος -Πάτμος -Λειψοί και είχε 533 επιβάτες προσέκρουσε στις βραχονησίδες Πόρτες, σε απόσταση 2 ναυτικών μιλίων από την Πάρο. Από το ναυτικό δυστύχημα 81 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ενώ μέχρι σήμερα, σχεδόν είκοσι χρόνια συνεχίζει να ρυπαίνει, μιας και πετρελαιοκηλίδες εμφανίστηκαν σε παραλίες της Πάρου αναστατώνοντας τους κατοίκους.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ πρόκειται για μια εν δυνάμει περιβαλλοντική βόμβα, έτοιμη να εκραγεί. Τις τελευταίες ημέρες έκαναν την εμφάνισή τους πετρελαιοκηλίδες στην επιφάνεια της θάλασσας και πίσσα ξεβράστηκε σε παραλίες του νησιού προκαλώντας αναστάτωση στην τοπική κοινωνία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα η Εισαγγελία Πρωτοδικών έδωσε εντολή να κινηθεί διαδικασία κατά των υπαιτίων και η πλοιοκτήτρια εταιρεία ανέλαβε την ευθύνη όμως οι κάτοικοι ζητούν την άμεση ανέλκυση του ναυαγίου που όπως επισημαίνουν έπρεπε να έχει συμβεί εδώ και χρόνια. Οι πετρελαιοκηλίδες άρχισαν να γίνονται ορατές στις 12 Ιουνίου και μερικά 24ωρα αργότερα ο δήμαρχος της Πάρου, αφού προχώρησε στις απαραίτητες κινήσεις ενημέρωσε τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη και ζήτησε συνάντηση μαζί του. Η συνάντηση κανονίστηκε για την ερχόμενη Δευτέρα 6 Ιουλίου.
Όπως επισημαίνουν ΤΑ ΝΕΑ στο σημείο του ναυαγίου κατέβηκαν δύτες ώστε να διερευνήσουν το μέγεθος του προβλήματος, ενώ για την αποκατάστασή του τις τελευταίες ημέρες εργάζονται ένα μεγάλο αντιρρυπαντικό σκάφος που έχει στείλει η Hellenic Seaways και ένα μικρότερο σκάφος του Λιμενικού Σώματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας ένα φράγμα περίπου 400 μέτρων έχει στηθεί γύρω από το κουφάρι το οποίο στο μεταξύ έχει κοπεί στα δυο. Πριν λίγα 24ωρα τοποθετήθηκαν ειδικά “μπαλόνια” ενώ τις εργασίες καταγράφει καταδυτικό συνεργείο. Παρ’όλα αυτά πολλοί είναι εκείνοι που χαρακτηρίζουν ημίμετρα τις κινήσεις αυτές. “Αυτά τα μέτρα αντιμετωπίζουν μεν τις πρόσφατες διαρροές πετρελαιοειδών έχουν όμως παροδικά αποτελέσματα. Όσο περνούν τα χρόνια το ρίσκο για περιβαλλοντική μόλυνση αυξάνεται” είπαν κάτοικοι της Πάρου στα ΝΕΑ προτάσσοντας επειγόντως την ανέλκυση του πλοίου ώστε να δοθεί ένα οριστικό τέλος στον κίνδυνο που απειλεί το θαλάσσιο περιβάλλον.
Το 2019 είχε προκηρυχθεί μειοδοτικός διαγωνισμός για την ανέλκυση του ναυαγίου αλλά σύμφωνα με καταγγελίες κατοίκων ο διαγωνισμός ακυρώθηκε. Μάλιστα στην διακήρυξη αναφερόταν ότι “το ναυάγιο φαίνεται να αποτελεί ενεργό εστία ρύπανσης καθόσον καθημερινά απελευθερώνει ρύπους στο περιβάλλον και απειλείται μεγαλύτερη υποβάθμιση του θαλασσίου περιβάλλοντος στο μέλλον λόγω της προϊούσας διάβρωσης του”.