Η Ελλάδα βρίσκεται στο «top 3» με τους καλύτερους προορισμούς της Μεσογείου, με τους τουρίστες να επιθυμούν να την επισκεφτούν μόλις αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, με βάση έρευνα σε αγορές – στόχους του εισερχόμενου ελληνικού τουρισμού,
Σύμφωνε με την έρευνα που διενήργησε η Horwath HTL, συμβουλευτική εταιρεία παγκοσμίως με εξειδίκευση στον τουρισμό, ανάμεσα σε 8 προορισμούς της Μεσογείου, με πρώτη σε προτίμηση την Ισπανία (22,04%), η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση προτίμησης διακοπών (15,01%), ελάχιστα πίσω από την Ιταλία (15,70%) που παρά τη σφοδρότητα της πανδημίας, διατηρεί όπως προκύπτει από τα ευρήματα της μελέτης, πολύ ισχυρό brand name.
Ποιες περιοχές θέλουν να επισκεφθούν στην Ελλάδα;
Όπως δημοσιεύεται στο ΑΠΕ ΜΠΕ, οι υπόλοιποι προορισμοί με σειρά προτίμησης είναι: Πορτογαλία (12,12%), Κροατία (8,13%), Τουρκία (4,2%), Κύπρος (4,68%), Αίγυπτος (3,58%). Οι πρώτοι σε προτίμηση προορισμοί της Ελλάδας είναι η Χαλκιδική (18,35%), η Κρήτη (15,60%), η Σαντορίνη (13,76%), η Κέρκυρα & Μύκονος (11,93%) και η Ρόδος (11,01%).
Άλλοι ελληνικοί προορισμοί που προέκυψαν από την έρευνα είναι άλλα νησιά του Ιονίου (4,59%), άλλα νησιά των Κυκλάδων (3,67%), Κως (3,67%) και Πελοπόννησος (2,75%). Σε ό,τι αφορά τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης τονίζεται ότι πάνω από τα 2/3 των ερωτηθέντων αισθάνεται αισιόδοξα για το μέλλον του τουρισμού και τα ταξίδια. Το 52,48% απάντησε πως επιθυμεί το ταξίδι αυτό να είναι στο εξωτερικό, το 63,91% δηλώνει πως αισθάνεται ασφαλής για να ταξιδέψει με αεροπλάνο.
Τι είναι αυτό που καθορίζει τον τρόπο επιλογής του μέρους των διακοπών τους;
Παράλληλα το 45,10% των ερωτηθέντων θα προτιμήσει ξενοδοχειακό κατάλυμα για την διαμονή του (25,21% ανεξάρτητο ξενοδοχείο, 19,89% ξενοδοχείο που να ανήκει σε διεθνή αλυσίδα). Το 27,02% θα επιλέξει ενοικιαζόμενα δωμάτια και βραχυχρόνιες μισθώσεις, ενώ άλλο ένα 27,88% θα επιλέξει να διανυκτερεύσει σε σπίτι οικογένειας ή φίλων. Αυτό που θα τους κάνει να λάβουν την τελική τους απόφαση και να ταξιδέψουν, είναι ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση της χώρας που θα επισκεφτούν διαχειρίστηκε την πανδημία (26,34%), τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας που έχουν εφαρμοστεί (24,52%), καθώς και οι υποδομές υγείας των προορισμών.
Κύρια κριτήρια επιλογής όπως τα τοπικά αξιοθέατα (13,45%) και οι ανταγωνιστικές τιμές σε πακέτα διακοπών (11,57%) δεν φαίνεται να είναι τα βασικά κριτήρια επιλογής, τουλάχιστον για την τουριστική περίοδο του 2020. Η έρευνα υλοποιήθηκε ηλεκτρονικά από τις 08 έως τις 22 Ιουνίου 2020 σε 1.000 ερωτηθέντες από 12 αγορές – στόχους του εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας. Πιο αναλυτικά στη μελέτη συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιακών ομάδων (18-24, 25- 34, 35-44, 45-54) από Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γερμανία, Δανία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισραήλ, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία και ΗΠΑ.