Αλλαγές στους ελέγχους των παλιών οχημάτων αλλά και έλεγχοι από ανθρώπους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έρχονται το επόμενο διάστημα για τα παλιά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα στελέχη του υπουργείου εξετάζουν τα αμάξια των παλαιότερων ετών να περνούν ΚΤΕΟ κάθε χρόνο αντί για δύο που ισχύει μέχρι στιγμής.
Η ακριβής ηλικία των οχημάτων δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει καθώς υπάρχουν δύο προτάσεις:
Η μία αφορά σε οχήματα με ηλικίες πάνω από 10 έτη (δηλαδή οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2010) και η δεύτερη αφορά σε οχήματα με ηλικία άνω των 15 ετών (δηλαδή οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2005). Οι συγκεκριμένες προτάσεις έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεταξύ των στελεχών από συναρμόδια υπουργεία που ασχολούνται με το μέλλον της αυτοκίνησης και την ανανέωση του στόλου των οχημάτων.
Επίσης, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στον έλεγχο των ΚΤΕΟ ώστε να περνούν πραγματικά τα οχήματα που πρέπει ενώ όσα είναι επικίνδυνα να κόβονται. Σημειώνεται μάλιστα πως, η έλευση από τα ΚΤΕΟ κάθε χρόνο για τα οχήματα με ηλικίες 10 ή 15 ετών θα αποτελέσει και μάλλον το πρώτο αντικίνητρο για τους κατόχους των παλαιών, ρυπογόνων και επικίνδυνων αυτοκινήτων ώστε να αποκτήσουν κάποιο νεότερο.
Υπενθυμίζεται, πως στην Ελλάδα το 2017 κόπηκαν μόλις 45 αυτοκίνητα σε περίπου 2 εκατομμύρια τεχνικούς ελέγχους ενώ το 2016 μόλις 46 αυτοκίνητα σε 1,9 εκατομμύρια τεχνικούς ελέγχους και το 2015 68 αυτοκίνητα σε σχεδόν 2 εκατομμύρια ελέγχους. Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων διαπιστώνει κανείς πως σε σύνολο 4,6 εκατομμυρίων οχημάτων, εκ των οποίων το 50% πρέπει να περνά κατά μέσο όρο από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, θα έπρεπε να ελέγχονται 2,5 εκατομμύρια οχήματα ετησίως αλλά αντ’ αυτού από τα ΚΤΕΟ πέρασαν λιγότερα από 2 εκατομμύρια οχήματα το 2017.
Ακόμη, πέραν των οχημάτων με τις επικίνδυνες ελλείψεις που ήταν μόλις 47 το 2017 καταγράφηκαν 95.154 οχήματα με σοβαρές ελλείψεις έναντι 75.265 οχημάτων το 2016 και 105.025 αυτοκινήτων το 2015. Δηλαδή το 2017 μόλις το 4,77% του στόλου των οχημάτων που επισκέφθηκαν κάποιο ΚΤΕΟ έφυγαν με σοβαρές ελλείψεις και αναγκαστικά έπρεπε να ξαναπεράσουν από τεχνικό έλεγχο.