Ελλάδα

ΑΠΘ Θεσσαλονίκη: Εισβολή στη συνεδρίαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου

ΑΠΘ Θεσσαλονίκη: Ομάδα νεαρών εισέβαλε σήμερα στη συνεδρίαση της Συγκλήτου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ζήτησε να επανέλθει η διά ζώσης εξέταση.

Περίπου 15 άτομα εισέβαλαν σήμερα, Τρίτη 16 Ιουνίου, στην αίθουσα που συνεδρίαζε η Σύγκλητος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), στο κτίριο της Πρυτανείας. Η συγκεκριμένη ομάδα διέκοψε τη συνεδρίαση και ξεκίνησε να φωνάζει συνθήματα κατά της εξ αποστάσεως εξέτασης. Οι ίδιοι ζήτησαν μάλιστα, σύμφωνα με το thestival.gr, «να επανέλθει η διά ζώσης εξέταση για τους φοιτητές με ανθρώπινους όρους».

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου, Νίκος Παπαϊωάννου, άκουσε τα αιτήματα της ομάδας.

«Είμαι εδώ για να διαφυλάξω τη νομιμότητα των αποφάσεων της Συγκλήτου. Δεν μπορώ να επιτρέψω σε μειοψηφίες που νομίζουν ότι εκπροσωπούν τους φοιτητές να διαταράσσουν την ομαλή λειτουργία του οργάνου» ανέφερε ο κ. Παπαϊωάννου. Υπενθυμίζεται, πως το ΑΠΘ έλαβε την απόφαση να προχωρήσει σε εξ αποστάσεως διεξαγωγή της εξεταστικής περιόδου, προκειμένου να διεξαχθούν με ασφάλεια οι εξετάσεις εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού. Συγκεκριμένα, οι εξετάσεις θα είναι γραπτές, προφορικές εξετάσεις ενώ οι φοιτητές θα βαθμολογηθούν και μέσω εργασιών. Οι τρόποι και τα μέσα της εξ αποστάσεως αξιολόγησης των φοιτητών για τα μαθήματα πρώτου και δεύτερου κύκλου καθορίστηκαν από τη Σύγκλητο -με την επισήμανση ότι «προτείνεται η υιοθέτηση συνδυαστικών λύσεων για την πληρέστερη αξιολόγηση του φοιτητή και την οριστικοποίηση του βαθμού»- ως εξής:

  • Γραπτή εξέταση: Μπορεί να εφαρμοστεί σε ακροατήρια ανεξαρτήτως μεγέθους με διαγωνίσματα που περιλαμβάνουν θέματα ανοικτού τύπου (δηλαδή ανάπτυξης) ή κλειστού τύπου (δηλαδή πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, σωστού/λάθους, κ.λπ.). Εφόσον τα θέματα είναι κρίσεως και δεν απαιτούν κλειστά βιβλία, αποτελεί εξ αποστάσεως εκδοχή της παραδοσιακής «τελικής εξέτασης με ανοικτά βιβλία» σε περιορισμένο χρόνο, όπου οι φοιτητές μπορούν να ενθαρρυνθούν να χρησιμοποιήσουν πηγές.
  • Προφορική εξέταση: Αποτελεί τεχνική που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μικρά και μεγάλα, αν χωριστούν σε τμήματα, ακροατήρια, αλλά και για την εξέταση φοιτητών με μαθησιακά προβλήματα, προβλήματα όρασης. Μπορεί να εφαρμοστεί με χρήση λογισμικού τηλεδιάσκεψης είτε για ατομική είτε για ομαδική εξέταση.
  • Κατάθεση εργασίας: Αφορά την ανακοίνωση, παράδοση και αξιολόγηση εργασιών. Αξιοποιείται κυρίως για την αξιολόγηση δεξιοτήτων, παραδοτέων και ασκήσεων που σχετίζονται με το εκάστοτε μάθημα, ενθαρρύνοντας τη χρήση βιβλιογραφίας. Μπορεί να εκπονηθεί σε εκτεταμένο χρόνο (ημέρες/μήνες), ομαδικά ή ατομικά, ενδιάμεσα ή/και στο τέλος του εξαμήνου. Συνίσταται σε συνδυασμό με άλλες τεχνικές, όπως προφορική εξέταση.