Στο φως της δημοσιότητας ήρθαν σπάνιες φωτογραφίες της μοναδικής Μέριλιν Μονρόε. Η Αμερικανίδα ηθοποιός και σύμβολο του σεξ στη δεκαετία του 1950, ποζάρει στο φακό, χωρίς μακιγιάζ. Το σεξαπίλ της ήταν ασυναγώνιστο κάνοντας πολλές σταρ να το ζηλεύουν ακόμα και σήμερα. Για εκείνη έχουν χυθεί τόνοι μελάνι, όμως εξακολουθούν να υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε γύρω από το όνομά της και τη ζωή της.
Οι ανέκδοτες φωτογραφίες
Ο φωτογράφος και εραστής της Αντρέ Ντε Ντιένς δημοσίευσε ανέκδοτες φωτογραφίες της Μέριλιν όταν ήταν 20 μόλις ετών, αποκαλύπτοντας τα συναισθήματά της απέναντι στον θάνατο. “Ήταν μόλις είκοσι χρονών και δεν είχε νιώσει ακόμα τη μέθη της επιτυχίας ωστόσο υπήρχε ήδη μια σκιά πάνω από τη λάμψη της. Αυτή η σκιά ήταν το γέλιο της” δήλωσε όπως αναφέρει το boredpanda ο φωτογράφος. ”
Της ζήτησα να αντιδράσει ενστικτωδώς σε κάθε λέξη που της έλεγα, χωρίς να σκέφτεται. Έκπληξη, προβληματισμός, αμφιβολία, γαλήνη, θλίψη, μαρτύριο … και τέλος ο θάνατος. Όταν είπα τη λέξη θάνατος, η Μέρλιν πήρε στα χέρια της ένα διπλωμένο σκούρο πανί και κάλυψέ το κεφάλι της. Ο θάνατος για αυτήν ήταν η μαυρίλα και η ανυπαρξία. Προσπάθησα να εκμαιεύσω και άλλη μια διαφορετική αντίδραση από αυτήν, στο κάτω κάτω ο θάνατος μπορεί να είναι και μια αρχή ή ελπίδα του αιώνιου φωτός. Κούνησε το κεφάλι της και είπε: ”Αυτός είναι ο θάνατος για μένα”. Γύρισε προς το μέρος μου, το πρόσωπό της ήταν παγωμένο, τα μάτια της άδεια και το χείλη της χλομά. Για εκείνη, ο θάνατος ήταν το τέλος των πάντων”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο φωτογράφος. Δείτε τις φωτογραφίες της Μέριλιν που βλέπουν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας.
Λίγα λόγια για την Μέριλιν Μονρόε
Νόρμα Τζιν Μόρτενσον ήταν το όνομα με το οποίο τη δήλωσε η μητέρα της στο ληξιαρχείο από το όνομα ενός περιστασιακού συντρόφου της, ο οποίος είχε σκοτωθεί σε δυστύχημα. Νόθο παιδί της Γκλάντυς Περλ Μπαίηκερ και άγνωστου πατέρα, πέρασε άσχημη παιδική ηλικία: η μητέρα της νοσηλεύτηκε αρκετές φορές σε ψυχιατρικά ιδρύματα, ενώ η ίδια φιλοξενήθηκε ως ψυχοπαίδι σε διάφορες οικογένειες. Εννέα ετών μπήκε σε ορφανοτροφείο, στα έντεκά της έμενε σε μια φίλη της μητέρας της και σε ηλικία δεκαέξι ετών εγκατέλειψε το σχολείο για να παντρευτεί έναν νεαρό εργάτη.
Κατά την περίοδο του πολέμου εργάστηκε σε εργοστάσιο κατασκευής αλεξιπτώτων. Σε ηλικία είκοσι ετών ήταν ήδη παντρεμένη και διαζευγμένη. Αλλά ήταν μία πολύ όμορφη νεαρή γυναίκα με αισθησιακό σώμα που εξέπεμπε έντονο ερωτισμό. Πρώτος ο φωτογράφος του στρατού Ντ. Κόνοβερ ανακάλυψε αυτή τη σχεδόν μυστικιστική, σαγηνευτική σχέση που είχε με τον φακό, την έκανε από καστανή ξανθιά και της άνοιξε το δρόμο για την 20th Century Fox. Τα πρώτα χρόνια δεν ήταν ρόδινα, καθώς ξεκίνησε ως μοντέλο – κομπάρσος. Οι πρώτες της επιτυχίες ως ηθοποιού ήρθαν το 1950 με τις ταινίες Η Ζούγκλα της Ασφάλτου του Τζον Χιούστον και Όλα για την Εύα με τη Μπέτι Ντέιβις. Την ίδια περίοδο προκλήθηκε σκάνδαλο όταν και γνωστοποιήθηκε ότι παλιότερα είχε ποζάρει γυμνή για το περιοδικό «Playboy».
Η πλευρά της αθώας και σεξουαλικής καλλονής εκφράστηκε με τον πειστικότερο τρόπο στο Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές (1953) δίπλα στην Τζέιν Ράσελ. Το 1955 πρωταγωνίστησε στην ταινία «Επτά χρόνια φαγούρα». Ο δεύτερος σύζυγός της ήταν ο παίκτης του μπέιζμπολ Τζο ντι Μάτζιο με τον οποίο και χώρισε μετά από εννεάμηνη συμβίωση. Ήθελε να παίξει σε σοβαρούς ρόλους γι’ αυτό και φοίτησε στο Άκτορς Στούντιο της Νέας Υόρκης. Το 1956 έπαιξε στην ταινία «Στάση του Λεωφορείου» για την οποία προτάθηκε για χρυσή σφαίρα. Την ίδια χρονιά παντρεύτηκε τον συγγραφέα Άρθουρ Μίλλερ. Είχε συνεργαστεί με τον Σερ Λόρενς Ολίβιε. Το 1959 συμπρωταγωνίστησε μαζί με τον Τζακ Λέμον και τον Τόνι Κέρτις στην ταινία Μερικοί το προτιμούν καυτό, όπου και θριάμβευσε.
Η ταινία του Τζον Χιούστον «Οι Αταίριαστοι» αποδείχθηκε προφητική για την πρωταγωνίστρια Μέριλιν Μονρόε. Το σενάριο υπέγραψε ο Άρθουρ Μίλλερ, ο οποίος το έγραψε ειδικά για την Μέριλιν. Η ταινία γυρίστηκε το 1960 και προβλήθηκε το 1961 όταν το ζευγάρι είχε χωρίσει. «Πρόκειται», όπως έλεγε ο συγγραφέας, «για την αδυναμία των ανθρώπων να συνάψουν μεταξύ τους σχέσεις σταθερές και ασφαλείς. Πρόκειται για την τραγωδία του χωρισμού». Τον Ιανουάριο του 1961 η 35χρονη τότε σταρ υπέβαλε αίτηση διαζυγίου στο δικαστήριο του Χουάρεθ στο Μεξικό εναντίον του συζύγου της Άρθουρ Μίλλερ λόγω ασυμφωνίας χαρακτήρων. Αργότερα εισήχθη σε ψυχιατρική κλινική. Το 1962 απολύθηκε από την εταιρεία 20th Century Fox, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας Κάτι πρέπει να δώσεις, που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, λόγω της ασυνέπειας, των αργοποριών και των ιδιοτροπιών της. Η αποζημίωσή της ήταν 200.000 δολάρια.
Ο θάνατός της
Η Μέριλιν Μονρόε βρέθηκε νεκρή στις 3:45 π.μ., ξημερώματα Κυριακής 5 Αυγούστου του 1962, στο σπίτι της στο προάστιο Μπρέντγουντ του Λος Άντζελες. Ο θάνατός της αποδόθηκε σε υπερβολική δόση υπνωτικών χαπιών. Η είδηση του τόσο απροσδόκητου τέλους της έκανε τον γύρο του κόσμου. Οι συνθήκες του θανάτου της παραμένουν ανεξήγητες. Το μυστήριο δεν έχει ακόμη λυθεί ενώ εκδοχές και σενάρια διατυπώνονται από τότε αδιαλείπτως. Ποιο ρόλο έπαιξε η σχέση της με τους αδελφούς Κένεντι και σε ποιο βαθμό είναι αναμεμιγμένη η CIA; Ο δεύτερος σύζυγός της, πρωταθλητής του μπέιζμπολ Τζο Ντι Μάτζιο, κατηγόρησε ευθέως το Χόλιγουντ και τους Κένεντι, ενώ ο τρίτος, ο θεατρικός συγγραφέας Άρθουρ Μίλερ απέκλεισε το ενδεχόμενο της αυτοκτονίας.»Σε κάθε 100 κυβικά εκατοστά του αίματος της νεκρής υπήρχαν 4,5 χιλιοστόγραμμα υπνωτικού φαρμάκου. Αρκούν 2,5 για να προκαλέσουν τον θάνατον», απεφάνθησαν μετά την ιατροδικαστική εξέταση.
Η Μονρόε βρέθηκε νεκρή από την οικονόμο της.
Στο ένα χέρι κρατούσε το ακουστικό του τηλεφώνου ενώ δίπλα της υπήρχε ένα κενό φιαλίδιο υπνωτικών. Έσβησε στα 36 της. Ο θάνατός της γέννησε τον μύθο του αιώνιου θηλυκού. Είπε, κάποτε, για τη ζωή της: «Θα ήταν μια ανακούφιση εάν τελείωνε. Είναι σαν να βρίσκεσαι σε έναν αγώνα δρόμου, να φτάνεις κάπου κι έπειτα να ξαναρχίζεις από την αρχή».