Ελλάδα

Αυτός είναι ο λόγος που δεν θα δούμε φέτος υδροπλάνα

Υδροπλάνα: Ούτε φέτος θα δούμε υδροπλάνα στις ελληνικές θάλασσες και στον αέρα. Τι συνέβη;

Τέτοια εποχή, σύμφωνα με όσα είχαν δηλώσει στελέχη της Κυβέρνησης, θα ξεκινούσαν οι πτήσεις με υδροπλάνα. Συγκεκριμένα, πέρσι τον Αύγουστο, μετά και τις εκλογές, οι δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, αλλά και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, ήταν ξεκάθαρες:

Το καλοκαίρι του 2020 θα πετάνε τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.

Το νομοθετικό πλαίσιο ψηφίστηκε όπως το ζητούσε η αγορά, ώστε να διευκολυνθούν οι διαδικασίες και να καμφθούν οι χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Συγκεκριμένα, αδειοδοτημένα και έτοιμα να λειτουργήσουν είναι τρία υδατοδρόμια σε Παξούς, Κέρκυρα και Πάτρα, ενώ υπό την εποπτεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχωρά η αδειοδότηση των 20 υδατοδρομίων της περιφέρειας του Νοτίου Αιγαίου στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.

Ωστόσο και φέτος δεν αναμένεται να δούμε τα υδροπλάνα στις Ελληνικές θάλασσες και στον αέρα αφού η πανδημία «φρέναρε» τους επενδυτές. Η αναμενόμενη μειωμένη τουριστική κίνηση για φέτος ώθησε τους ενδιαφερόμενους σε επενδυτική… σιγή, μέχρι το επόμενο καλοκαίρι. Την αποκάλυψη έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης όταν ρωτήθηκε σχετικά στο Twitter.

«Είμαστε έτοιμοι αλλά οι επενδυτές τα πήγαν πίσω. Θεωρούν ότι η φετινή κίνηση θα είναι χαμηλή» έγραψε χαρακτηριστικά ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Τι είναι τα υδροπλάνα:

Το υδροπλάνο είναι ειδικός τύπος αεροσκάφους ικανό να πλέει και να κινείται στην επιφάνεια της θάλασσας ή και σε ευρεία υδάτινη έκταση π.χ. λίμνη ή ποταμό, καθώς και να ξεκινά την πτήση του απ΄ αυτή και να τερματίζει επίσης σε ίδια επιφάνεια. Η πλευστότητα του υδροπλάνου εξασφαλίζεται είτε με πλευρικούς πλωτήρες, είτε με ειδική διασκευή της ατράκτου σε σκάφος ή και με συνδυασμό σκάφους και πλωτήρων.

Το υδροπλάνο καθ΄ όλο το χρόνο που βρίσκεται σε επαφή με την υδάτινη επιφάνεια, από τη στιγμή της πρώτης επαφής του, κατά την προσθαλάσσωση και μέχρι της απόσπασής του απ΄ αυτή, κατά την αποθαλάσσωση, νομικά και τεχνικά, εκλαμβάνεται ως πλοίο και είναι υπόχρεο στη τήρηση όλων των ναυτικών κανονισμών, όπως φανών ναυσιπλοΐας, κανονισμών αποφυγής σύγκρουσης κ.α. Σήμερα τέτοιοι τύποι αεροσκαφών χρησιμοποιούνται κυρίως ως πυροσβεστικά αεροσκάφη αλλά και ως συγκοινωνιακά μέσα μεταξύ λιμένων συνήθως νήσων και περισσότερο σε αρχιπελάγη όπου το κόστος λιμενικών έργων κρίνεται πολύ υψηλό.