Στάσεις εργασίας για την στήριξη των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών που διοργανώνουν αύριο, Τρίτη 9 Ιουνίου, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ ανακοίνωσε η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ. Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση αναφέρεται πως οι εργαζόμενοι διεκδικούν να μην ψηφιστεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία. και να καταργηθεί η απαράδεκτη τροπολογία της υπουργού Παιδείας για την ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων.
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωσή της η ΑΔΕΔΥ αναφέρει:
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. αποφάσισε να κηρύξει Πανελλαδική Στάση Εργασίας σε όλο το Δημόσιο την Τρίτη, 9 Ιουνίου 2020, από τις 12:00 έως τη λήξη του ωραρίου και καλεί όλους τους εργαζόμενους να πάρουν μέρος στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια που γίνονται την ίδια ημέρα σε όλη τη χώρα, με αφορμή την ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία.
Στην Αθήνα το συλλαλητήριο θα γίνει στα Προπύλαια, ώρα 13:00. Ταυτόχρονα, η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζόμενους στο Δημόσιο να στηρίξουν και το νέο συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 10 Ιουνίου 2020, ώρα 19:00, στα Προπύλαια. Διεκδικούμε:
- Να μην ψηφιστεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
- Να καταργηθεί η απαράδεκτη τροπολογία της υπουργού Παιδείας για την ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων.
- Να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία.
- Να στηριχθεί το δημόσιο σχολείο και να αυξηθεί η χρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Την ίδια ώρα διευκρινίσεις σχετικά με την κανονική λειτουργία των σχολείων δίνει το υπουργείο Παιδείας.
Συγκεκριμένα από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και προς αποφυγή σύγχυσης που μπορεί να προκύψει από ορισμένες αναρτήσεις ιστοσελίδων, διευκρινίζεται πως τα σχολεία αύριο θα είναι ανοιχτά. Όπως είναι γνωστό ΟΛΜΕ και ΔΟΕ απεργούν αύριο και θα πραγματοποιήσουν συλλαλητήριο στα Προπύλαια και στη συνέχεια θα κάνουν πορεία προς τη Βουλή (13:00). Παράλληλα, έχουν προγραμματίσει διαδήλωση στη Βουλή και την Τετάρτη, ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου. Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:
«Η ΟΛΜΕ είχε προειδοποιήσει εγκαίρως για τον κίνδυνο διαρροής των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών και ζητούσε να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων κατά την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, τόσο η ΟΛΜΕ όσο και οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούσαν να απευθυνθούν σε κάποιον αρμόδιο για τα παραπάνω ερωτήματα γιατί, παρότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ξεκίνησε μέσα Μαρτίου, δεν είχε οριστεί Υπεύθυνος Προσωπικών Δεδομένων (dpo) στο Υπουργείο μέχρι και τις 7/5/2020, κατά σαφή παραβίαση του GDPR.
Το αποτέλεσμα της επικίνδυνης αυτής έλλειψης σχεδιασμού του ΥΠΑΙΘ οδήγησε, σύμφωνα με πολλές καταγγελίες των ΕΛΜΕ, σε εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών για προώθηση διαφημίσεων από ιδιωτικές εταιρίες και σε διαρροή των δεδομένων τους στο διαδίκτυο, που θα έπρεπε να απαγορεύονται ρητώς και με νόμο από το ΥΠΑΙΘ. Η συγκέντρωση στοιχείων, όπως ονοματεπώνυμα εκπαιδευτικών, σχολικές μονάδες, διάρκεια και συμμετέχοντες των ψηφιακών τάξεων, που τελικά διέρρευσαν, έγινε με προσωπικές τηλεφωνικές επικοινωνίες της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου, η οποία πίεζε τα στελέχη της εκπαίδευσης, όπως μας κατήγγειλαν, να συγκεντρώνουν αυτά τα στοιχεία σε τοπικό επίπεδο ή να τα διαβιβάζουν στο υπουργείο “οικειοθελώς”. Στην ερώτηση πολλών στελεχών, βάσει ποιας εγκυκλίου ή ποιων οδηγιών ζητείται αυτή η καταγραφή, η Γενική Γραμματέας δεν απαντούσε ποτέ.
Όλα τα παραπάνω, αποδεικνύουν χωρίς αμφιβολία ότι το υπουργείο Παιδείας, σε ό, τι αφορά τουλάχιστον στη διαφύλαξη των Προσωπικών Δεδομένων κατά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, απέτυχε παταγωδώς και δεν εφάρμοσε ούτε την ευρωπαϊκή ούτε την εθνική νομοθεσία. Η ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ θεωρεί ότι τα ζητήματα του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, της δικτύωσης των σχολείων, της επικοινωνίας και των προσωπικών δεδομένων δε μπορεί να γίνονται αντικείμενο χρήσης και διαχείρισης από οποιαδήποτε ιδιωτική εταιρία, αλλά πρέπει να αποτελούν αποκλειστικά ευθύνη του υπουργείου.
Διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις ουδέποτε έλαβαν τα αναγκαία μέτρα, ώστε, σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου, να παρέχουν ουσιαστική επιμόρφωση στο επιστημονικό αντικείμενο, στις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, στις νέες τεχνολογίες αλλά και στην αντιμετώπιση καταστάσεων υψηλού υγειονομικού κινδύνου, παρότι υπήρξαν στο παρελθόν καταστάσεις επίσης επικίνδυνες (γρίπη χοίρων, πτηνών, SARS, H1N1 κλπ).