Κόσμος

“Happy Birthday Mr President” – Όταν η Μέριλιν Μονρόε τραγούδισε στον Τζον Κένεντι στο πάρτι γενεθλίων του

Σαν σήμερα στις 19 Μαϊού του 1962 η Μέριλιν Μονρόε τραγουδάει αισθησιακά το «Happy Birthday» προς τιμήν του Αμερικανού προέδρου, Τζον Κένεντι, στο πάρτι γενέθλιων του.

Εκείνο το βράδυ του Μαϊου του 1962 η Μέριλιν Μονρόε πραγματοποιούσε μια από τις πιο διάσημες στιγμές της. Εντυπωσιάζοντας με το εκπληκτικό φόρεμά της τραγούδησε στο πάρτι γενεθλίων του Αμερικανού προέδρου Τζον Κένεντι το Happy Birthday Mr President. Η ηθοποιός όχι μόνο ερμήνευσε το τραγούδι με μεγάλο πάθος, αλλά εντυπωσίασε και με την εμφάνισή της, φορώντας ένα ημιδιάφανο φόρεμα που τόνιζε τις διάσημες καμπύλες της, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης σε όσους παρακολουθούσαν από κοντά την ερμηνεία της. Ήταν 19 Μαϊου 1962 και η ερμηνεία αυτή θα μείνει για πάντα ως μια από τις πιο αισθησιακές στιγμές της Μέριλιν.

Σύμφωνα με πολλούς η συγκεκριμένη “παράσταση” ήταν σχεδιασμένη. Κάποιοι λένε ότι πίσω από το τραγούδι κρυβόταν ο Πίτερ Λόφορντ γαμπρός του προέδρου, που ήταν και ο οικοδεσπότης της εκδήλωσης. Άλλοι πάλι λένε ότι η ίδια η Μέριλιν Μονρόε ήταν εκείνη που πραγματοποίησε την συγκεκριμένη παράσταση και είπε με αυτό τον μοναδικά αισθησιακό τρόπο το Happy birhday.

Πριν από περίπου ένα χρόνο, ήρθε μια νέα αποκάλυψη για την Μέριλιν Μονρόε και την βραδιά του «Ηappy Birthday Mr. President» που έγινε μέσα από το βιβλίο με τίτλο «Life Isn’t Everything: Mike Nichols, As remembered By 150 Of His Closest Friends». Στο βιβλίο η αρθρογράφος των New York Times Μορίν Ντόουντ, ανέφερε λεπτομέρειες από εκείνη την αξέχαστη βραδιά, στους συγγραφείς του βιβλίου, Ας Κάρτερ και Σαμ Κάσνερ.

Σύμφωνα με το βιβλίο, η ηθοποιός και διαχρονικό σύμβολο του σεξ, δεν φορούσε εσώρουχο όταν τραγουδούσε «Happy Birthday Mr President» στον Τζ. Φ. Κένεντι τον Μάιο του 1962. Όπως αναφέρει το βιβλίο, ο σκηνοθέτης Μάικ Νίκολς που στεκόταν ακριβώς πίσω από την Μέριλιν στην εκδήλωση και ήταν 100% βέβαιος ότι δεν φορούσε καθόλου εσώρουχα.

«Όταν η Μέριλιν Μονρόε τραγούδησε στα γενέθλια του Τζον Κένεντι φορώντας εκείνο το διάσημο φόρεμα που έπρεπε να ραφτεί πάνω της, ο Μάικ ήταν εκεί, εκείνο το βράδυ. Καθόμουν ακριβώς πίσω από τη Μέριλιν Μονρόε, δεν φαινόμουν, όταν τραγουδούσε το Happy Birthday, Mr. President και τότε συνέβη κάτι απίστευτο. Το φόρεμά της άνοιξε, προς μεγάλη μου χαρά, δεν φορούσε καθόλου εσώρουχα».

Το φόρεμα , το οποίο πουλήθηκε έναντι 4.8 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία μαζί με άλλα ενθύμια της Μέριλιν Μονρόε δεν δημιουργήθηκε έτσι απλά. Ήταν το έργο του σχεδιαστή Ζαν Λουί. Γεννημένος στη Γαλλία το 1907, είχε πάει στις ΗΠΑ ως σχεδιαστής μόδας για να μπει στη συνέχεια και στο χώρο του κινηματογράφου.

Ήταν ο δημιουργός του μαύρου, σατέν φορέματος που φοράει η Ρίτα Χέιγουορθ ως Τζίλντα, του μαύρου μαγιό της Ντέμπορα Κερ στο «Από εδώ έως την αιωνιότητα» και ενός προκλητικού φορέματος της Τζέιν Μάνσφιλντ που άφηνε εκτεθειμένες τις θηλές της, σε ένα απλοϊκό, γκανγκστερικό φιλμ. Όμως το φόρεμα της Μέριλιν Μονρόες στη γιορτή για τα γενέθλια του προέδρου Κένεντι ήταν το αποκορύφωμα αυτής της πορείας του Ζαν Λουί.

Η ζωή και ο θάνατός της

Νόρμα Τζιν Μόρτενσον ήταν το όνομα με το οποίο τη δήλωσε η μητέρα της στο ληξιαρχείο από το όνομα ενός περιστασιακού συντρόφου της, ο οποίος είχε σκοτωθεί σε δυστύχημα. Νόθο παιδί της Γκλάντυς Περλ Μπαίηκερ και άγνωστου πατέρα, πέρασε άσχημη παιδική ηλικία: η μητέρα της νοσηλεύτηκε αρκετές φορές σε ψυχιατρικά ιδρύματα, ενώ η ίδια φιλοξενήθηκε ως ψυχοπαίδι σε διάφορες οικογένειες. Εννέα ετών μπήκε σε ορφανοτροφείο, στα έντεκά της έμενε σε μια φίλη της μητέρας της και σε ηλικία δεκαέξι ετών εγκατέλειψε το σχολείο για να παντρευτεί έναν νεαρό εργάτη. Κατά την περίοδο του πολέμου εργάστηκε σε εργοστάσιο κατασκευής αλεξιπτώτων.

Σε ηλικία είκοσι ετών ήταν ήδη παντρεμένη και διαζευγμένη. Αλλά ήταν μία πολύ όμορφη νεαρή γυναίκα με αισθησιακό σώμα που εξέπεμπε έντονο ερωτισμό. Πρώτος ο φωτογράφος του στρατού Ντ. Κόνοβερ ανακάλυψε αυτή τη σχεδόν μυστικιστική, σαγηνευτική σχέση που είχε με τον φακό, την έκανε από καστανή ξανθιά και της άνοιξε το δρόμο για την 20th Century Fox. Τα πρώτα χρόνια δεν ήταν ρόδινα, καθώς ξεκίνησε ως μοντέλο – κομπάρσος. Οι πρώτες της επιτυχίες ως ηθοποιού ήρθαν το 1950 με τις ταινίες Η Ζούγκλα της Ασφάλτου του Τζον Χιούστον και Όλα για την Εύα με τη Μπέτι Ντέιβις. Την ίδια περίοδο προκλήθηκε σκάνδαλο όταν και γνωστοποιήθηκε ότι παλιότερα είχε ποζάρει γυμνή για το περιοδικό «Playboy».

Η πλευρά της αθώας και σεξουαλικής καλλονής εκφράστηκε με τον πειστικότερο τρόπο στο Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές (1953) δίπλα στην Τζέιν Ράσελ. Το 1955 πρωταγωνίστησε στην ταινία «Επτά χρόνια φαγούρα». Ο δεύτερος σύζυγός της ήταν ο παίκτης του μπέιζμπολ Τζο ντι Μάτζιο με τον οποίο και χώρισε μετά από εννεάμηνη συμβίωση. Ήθελε να παίξει σε σοβαρούς ρόλους γι’ αυτό και φοίτησε στο Άκτορς Στούντιο της Νέας Υόρκης. Το 1956 έπαιξε στην ταινία «Στάση του Λεωφορείου» για την οποία προτάθηκε για χρυσή σφαίρα. Την ίδια χρονιά παντρεύτηκε τον συγγραφέα Άρθουρ Μίλλερ. Είχε συνεργαστεί με τον Σερ Λόρενς Ολίβιε. Το 1959 συμπρωταγωνίστησε μαζί με τον Τζακ Λέμον και τον Τόνι Κέρτις στην ταινία Μερικοί το προτιμούν καυτό, όπου και θριάμβευσε.

Η ταινία του Τζον Χιούστον “Οι Αταίριαστοι” αποδείχθηκε προφητική για την πρωταγωνίστρια Μέριλιν Μονρόε. Το σενάριο υπέγραψε ο Άρθουρ Μίλλερ, ο οποίος το έγραψε ειδικά για την Μέριλιν. Η ταινία γυρίστηκε το 1960 και προβλήθηκε το 1961 όταν το ζευγάρι είχε χωρίσει. “Πρόκειται”, όπως έλεγε ο συγγραφέας, “για την αδυναμία των ανθρώπων να συνάψουν μεταξύ τους σχέσεις σταθερές και ασφαλείς. Πρόκειται για την τραγωδία του χωρισμού”. Τον Ιανουάριο του 1961 η 35χρονη τότε σταρ υπέβαλε αίτηση διαζυγίου στο δικαστήριο του Χουάρεθ στο Μεξικό εναντίον του συζύγου της Άρθουρ Μίλλερ λόγω ασυμφωνίας χαρακτήρων. Αργότερα εισήχθη σε ψυχιατρική κλινική. Το 1962 απολύθηκε από την εταιρεία 20th Century Fox, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας Κάτι πρέπει να δώσεις, που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, λόγω της ασυνέπειας, των αργοποριών και των ιδιοτροπιών της. Η αποζημίωσή της ήταν 200.000 δολάρια.

Η Μέριλιν Μονρόε βρέθηκε νεκρή στις 3:45 π.μ., ξημερώματα Κυριακής 5 Αυγούστου του 1962, στο σπίτι της στο προάστιο Μπρέντγουντ του Λος Άντζελες. Ο θάνατός της αποδόθηκε σε υπερβολική δόση υπνωτικών χαπιών. Η είδηση του τόσο απροσδόκητου τέλους της έκανε τον γύρο του κόσμου. Οι συνθήκες του θανάτου της παραμένουν ανεξήγητες. Το μυστήριο δεν έχει ακόμη λυθεί ενώ εκδοχές και σενάρια διατυπώνονται από τότε αδιαλείπτως.

Ποιο ρόλο έπαιξε η σχέση της με τους αδελφούς Κένεντι και σε ποιο βαθμό είναι αναμεμιγμένη η CIA; Ο δεύτερος σύζυγός της, πρωταθλητής του μπέιζμπολ Τζο Ντι Μάτζιο, κατηγόρησε ευθέως το Χόλιγουντ και τους Κένεντι, ενώ ο τρίτος, ο θεατρικός συγγραφέας Άρθουρ Μίλερ απέκλεισε το ενδεχόμενο της αυτοκτονίας. “Σε κάθε 100 κυβικά εκατοστά του αίματος της νεκρής υπήρχαν 4,5 χιλιοστόγραμμα υπνωτικού φαρμάκου. Αρκούν 2,5 για να προκαλέσουν τον θάνατον”, απεφάνθησαν μετά την ιατροδικαστική εξέταση.

Η Μονρόε βρέθηκε νεκρή από την οικονόμο της. Στο ένα χέρι κρατούσε το ακουστικό του τηλεφώνου ενώ δίπλα της υπήρχε ένα κενό φιαλίδιο υπνωτικών. Έσβησε στα 36 της. Ο θάνατός της γέννησε τον μύθο του αιώνιου θηλυκού. Είπε, κάποτε, για τη ζωή της: “Θα ήταν μια ανακούφιση εάν τελείωνε. Είναι σαν να βρίσκεσαι σε έναν αγώνα δρόμου, να φτάνεις κάπου κι έπειτα να ξαναρχίζεις από την αρχή”. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την έχει κατατάξει έκτη στη λίστα με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο