Ένας από τους κλάδους που χτύπησε βάναυσα η πανδημία του κορωνοϊού είναι αυτός των αερομεταφορών. Οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες είδαν τα έσοδά τους να κατρακυλούν σε τέτοιο βαθμό που να εξετάζεται ακόμη και η βιωσιμότητά τους. Ακόμη και σήμερα που τα εναέρια σύνορα παραμένουν κλειστά οι πτήσεις είναι ελάχιστες ενώ αρκετά μικρό σε αριθμό είναι και το επιβατικό κοινό.
Η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρεία και ένας από τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα, η Aegean Airlines δυστυχώς δεν μπορούσε να αποφύγει όλη αυτή την κρίση. Ωστόσο, παρά τα νέα δεδομένα που έχει διαμορφώσει η πανδημία του κορωνοϊού η εταιρεία αναμένεται και πάλι να σταθεί στα πόδια της και να πρωταγωνιστήσει στον τομέα της. Σήμερα το απόγευμα ο πρόεδρος του ομίλου κ. Ευτύχιος Βασιλάκης αναμένεται να παρουσιάσει σε τηλεδιάσκεψη στους θεσμικούς επενδυτές, τους μετόχους και τους αναλυτές το “σχέδιο σωτηρίας” για τη στήριξη της βιωσιμότητας και την ανάπτυξη του πτητικού έργου της Aegean Airlines.
Σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές η εταιρεία χρειάζεται ένα πακέτο στήριξης ύψους 400 με 500 εκατομμυρίων ευρώ αλλά και κρατικές εγγυήσεις για τα επόμενα τρία χρόνια ώστε να καλυφθούν οι υποχρεώσεις της εταιρείας για τη συμφωνία απόκτησης και των νέων Airbus. Ήδη όλο το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση μαζί με τα στελέχη της Aegean επεξεργάζονταν το σχέδιο σωτηρίας όπου σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι ένα πακέτο στήριξης περίπου 400 με 450 εκατομμυρίων ευρώ. Μάλιστα έχουν παρθεί και οι απαραίτητες εγκρίσεις από την Κομισιόν η οποία έδωσε έγκριση και σε άλλες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες που επλήγησαν από τον κορωνοϊό όπως η Lufthansa, Air France και KLM.
Τα οικονομικά κεφάλαια που θα απαιτηθούν για την στήριξη της εταιρείας θα προέλθουν και από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης ESM ενώ στην οικονομική στήριξη θα έχει και το ελληνικό κράτος. Παράλληλα, η διοίκηση της Aegean αναμένεται να επαναδιαπραγματευθεί τους όρους της συμφωνίας αγοράς των νέων Airbus. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα κεφάλαια της εταιρείας ανέρχονται σε περίπου 320 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το ταμείο της διαθέτει περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ. Η οικονομική ζημία από την καθήλωση των αεροπλάνων κατά το γενικό lockdown λόγω πανδημίας κορωνοϊού αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.