Μια από τις συνήθειες που έχει στερήσει στον καταναλωτή η πανδημία του κορωνοϊού είναι και η εξόρμηση στα μεγάλα εμπορικά πολυκαταστήματα. Είτε για ρούχα είτε για δώρα είτε για το σπίτι οι μεγάλοι εμπορικοί πολυχώροι όπως για παράδειγμα είναι το ΙΚΕΑ αποτελούσε μια αγαπημένη συνήθεια των καταναλωτών. Η πανδημία του κορωνοϊού όμως έκλεισε τα μεγάλα εμπορικά τα οποία δεν θα ανοίξουν ούτε στις 4 Μαίου που είναι και η μέρα σταδιακής άρσης των μέτρων απαγόρευσης.
Κάποια στιγμή όμως και αυτά θα ανοίξουν και τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας οι καταναλωτές θα εφορμήσουν για αγορές ή χάζεμα προϊόντων. Για το ΙΚΕΑ υπάρχουν κάποια μυστικά που θα πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής πριν το επισκεφθεί. Μερικά πράγματα που κανείς υπάλληλος δεν τα λέει. Κι όμως πριν την καραντίνα και το lockdown υπήρξε μια υπάλληλος σε κατάστημα του εξωτερικού η οποία αποκάλυψε αυτά τα μυστικά ώστε να γνωρίζουν οι καταναλωτές. Ένα από τα μυστικά έχει να κάνει με την βόλτα στο πολυκατάστημα.
Υπάρχουν κρυφές… έξοδοι
Όλοι έχουν παρατηρήσει ότι στα ΙΚΕΑ υπάρχει ένας λαβύρινθος ή αλλιώς “δρόμος φιδάκι” που περνά απ’όλα τα τμήματα μέχρι να καταλήξει στα ταμεία και στην έξοδο. Οι υπάλληλοι και οι ιθύνοντες γνωρίζουν ότι μπορεί κάποιος απλά να θέλει να βγει νωρίτερα από το κατάστημα. Στο πίσω μέρος των καταλόγων αγορών που υπάρχουν στην είσοδο κάθε καταστήματος βρίσκονται χάρτες που δείχνουν πώς μπορεί να βγει κανείς συντομότερα από το κατάστημα. Φυσικά, υπάρχει η σχετική σήμανση μέσα στο κατάστημα, ενώ πάντα μπορείτε να ρωτήσετε και κάποιον υπάλληλο.
Μην βάζετε στο καλάθι σας πράγματα από την έκθεση
Είναι αλήθεια ότι περπατώντας στον διάδρομο μπορεί κάποιο αντικείμενο να μας κάνει ¨κλικ”. Το πρώτο που σκεφτόμαστε είναι να το βάλουμε στην τσάντα που έχουμε πάρει από την αρχή της επίσκεψή μας. Πρόκειται όμως για εκθεσιακό κομμάτι.
Και αν το πάρει αυτό κάποιος πελάτης μόλις φθάσει στο ταμείο θα πρέπει ο υπάλληλος να συνεννοηθεί με τον αρμόδιο του τμήματος ο οποίος είτε θα δώσει άδεια για πώληση είτε θα αρνηθεί. Αυτό σημαίνει χαμένος χρόνος αλλά και απογοήτευση αν ο υπεύθυνος του τμήματος αρνηθεί την πώληση λόγω του ότι είναι εκθεσιακό κομμάτι. Γι’αυτό μπορεί κανείς να σημειώσει αυτό που έχει δει και να το βάλει στην τσάντα αργότερα όταν βρεθεί στο χώρο όπου είναι τοποθετημένο προς αγορά.
Ρίξτε πρώτα μια ματιά online
Τώρα με τον κορωνοϊό οι αγορές από τα ΙΚΕΑ μπορούν να γίνουν διαδικτυακά μέσω του e-shop. Ωστόσο τα προϊόντα στα ΙΚΕΑ είναι πραγματικά πάρα πολλά και για αυτό ίσως είναι καλύτερο να ρίξει κανείς πρώτα μια ματιά online για να γνωρίζει ακριβώς τι ψάχνει. Καταγράψτε τον κωδικό του και ρωτήστε κάποιον υπάλληλο, θα μπορέσει να το βρει πιο γρήγορα.
Το τμήμα με τις καλύτερες προσφορές
Υπάρχουν ημέρες όπου κάποια αντικείμενα που είναι λίγο φθαρμένα ή επιστραφέντα ή εκθεσιακά που πηγαίνουν σε ένα ειδικό τμήμα με απίστευτα χαμηλές τιμές. Ανάλογα με τα κατάστημα, το τμήμα αυτό με τις σούπερ προσφορές ανανεώνεται μια ή δυο συγκεκριμένες ημέρες την εβδομάδα. Αν μάθετε την ημέρα είναι σίγουρο ότι θα μπορέσετε να πετύχετε τις καλύτερες τιμές.
Υπάρχει άνθρωπος να συναρμολογήσει τα έπιπλα
Αν και η συναρμολόγηση των επίπλων ΙΚΕΑ είναι μια ευχάριστη διαδικασία που το μόνο που κάνει είναι να προσφέρει επιπλέον χαρά και διασκέδαση, υπάρχουν άνθρωποι που δεν τα καταφέρνουν με τίποτα. Δεν χρειάζεται ωστόσο να αγχώνεστε γιατί σε ορισμένα καταστήματα υπάρχουν ειδικοί που θα το κάνουν για εσάς. Απλά υπάρχει μια έξτρα χρέωση αλλά σας γλιτώνει από τα αναθέματα και τους καυγάδες με το άλλο σας μισό.
Είσαι μέλος του IKEA Family είσαι VIP
Δεν αναγράφεται κάπου αλλά ναι, ορισμένες φορές κάποια μέλη του IKEA Family προσκαλούνται ακόμη και σε events που δεν είναι ανοιχτά στο ευρύ κοινό. Επίσης μπορούν να κλειδώσουν τιμές προϊόντων που βρίσκονται σε έκπτωση και να τα αγοράσουν πολύ αργότερα.
Αποφύγετε το Σαββατοκύριακο
Οι περισσότεροι έχουν κενά τα Σαββατοκύριακά τους, οπότε είναι λογικό τα Σάββατα να γίνεται χαμός. Τις καθημερινές τα πρωινά, όμως, δεν γίνεται. Ειδικά τα πρωινά της Τρίτης, της Τετάρτης και της Πέμπτης θεωρούνται οι καλύτερες στιγμές για όσους θέλουν να κάνουν τα ψώνια τους στα ΙΚΕΑ χωρίς άγχος, βαβούρα και πολυκοσμία.
Οι υπάλληλοι στα ΙΚΕΑ δεν έχουν σκοπό να σας πείσουν να αγοράσετε παραπάνω
Αν και σε πολλά καταστήματα ακολουθείται αυτή η πρακτική, στα ΙΚΕΑ οι υπάλληλοι δεν έχουν σκοπό να σας πείσουν να αγοράσετε παραπάνω. Έχουν εκπαιδευτεί για να μην ενοχλούν τους πελάτες και να δίνουν πληροφορίες στον πελάτη μονάχα όταν εκείνος τους ρωτά.
Δοκιμάσετε κάτι πριν το αγοράσετε
Η εφαρμογή IKEA PLACE, βασισμένη στην ARKit τεχνολογία της Apple, προβάλλει όλα τα προϊόντα ΙΚΕΑ τρισδιάστατα (3D) και μας δίνει τη δυνατότητα να τα προσαρμόσουμε σε μέγεθος, σχέδιο και λειτουργικότητα -με ακρίβεια που αγγίζει το 98%- ώστε να ταιριάζουν ιδανικά στις διαστάσεις του σπιτιού μας.
Υπάρχουν τοπικές προσφορές
Το ότι ένα προϊόν είναι σε προσφορά σε μια χώρα δεν σημαίνει ότι θα είναι και στην άλλη. Τσεκάρετε καλά ότι η προσφορά που έχετε δει ισχύει και για το κατάστημα το οποίο θα επισκεφθείτε.