Αν η πανδημία του κορωνοϊού δεν είχε χτυπήσει την Ευρώπη και τις άλλες ηπείρους ίσως αυτή τη στιγμή να μιλάγαμε ήδη για την μεγάλη επένδυση της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen στην Ελλάδα. Ήδη το συγκεκριμένο θέμα χειρίζεται ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Άδωνις Γεωργιάδης αλλά και όσο και ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία Κώστας Φραγκογιάννης.
Κλιμάκιο στελεχών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν και αναφερόμαστε όταν οι χώρες ανοίξουν τα σύνορα που είχαν κλείσει λόγω κορωνοϊού, να έρθουν στην Ελλάδα έχοντας μαρκάρει τουλάχιστον πέντε ελληνικά νησιά που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν τη συγκεκριμένη επένδυση.
Πιο συγκεκριμένα, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν, κλιμάκιο επιτελών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να περιοδεύσει σε πέντε ελληνικά νησιά που έχουν επιλέξει μεταξύ άλλων, για να διαμορφώσει πιο ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με το ποιο θα επιλέξει για να τρέξει το πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης.
Σύμφωνα με την Καθημερινή η Θάσος, που μέχρι προ διμήνου εφέρετο ως ο επιλαχών προορισμός, έχει τώρα περάσει σε δεύτερη μοίρα. Αν και δεν αποκαλύπτεται ακόμα ποια είναι τα πέντε υποψήφια ελληνικά νησιά, πιθανολογείται ότι θα είναι κάποια από τα χαρακτηρισμένα ως παραμεθόρια, ώστε η συγκεκριμένη δραστηριότητα να είναι σύννομη με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και να τύχει των σχετικών στηρίξεων που προβλέπονται για τις ακριτικές αυτές περιοχές.
Σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες κυβερνητικές πληροφορίες, ο γερμανικός όμιλος έχει λάβει απόφαση για την Ελλάδα αλλά όχι για το πού ακριβώς. Το… beauty contest έγκειται στις εκτάσεις και στα κίνητρα που θα προτείνουν ή δεν θα προτείνουν οι αυτοδιοικητικές αρχές της κάθε περιοχής. Η ελληνική πλευρά είχε προτείνει τη Θάσο ως τοποθεσία όπου θα μπορεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να αναπτύξει το δίκτυο που απαιτείται για να δοκιμάζει οχήματα με αυτόνομη οδήγηση με την παρουσία προσώρας στο όχημα οδηγού.
Στο συγκεκριμένο project όμως αποδίδεται από την ελληνική πλευρά πολύ μεγαλύτερη σημασία. Αν «τρέξει» ομαλά, εκτιμάται ότι αυξάνεται η «βαθμολογία» της χώρας στις σχετικές αξιολογήσεις της Volkswagen για την επιλογή χώρας ανάπτυξης νέου εργοστασίου, μετά τη ματαίωση των σχετικών επενδυτικών σχεδίων που συζητούσε με την Τουρκία. Βεβαίως, μετά τις τελευταίες εξελίξεις από την πανδημία και την πτώση της ζήτησης που φέρνει η οικονομική κρίση, η ανάγκη για πρόσθετη παραγωγική δυναμικότητα περιορίζεται έστω και προσωρινά, αναφέρουν οι ειδικοί.