Ελλάδα

Άρση μέτρων για τον κορωνοϊό – Το λάθος που μπορεί να καταστρέψει τα πάντα

Θέλει μεγάλη προσοχή στο δρόμο προς την κανονικότητα.

Στο διάγγελμά του την ερχόμενη Τρίτη, ο πρωθυπουργός αναμένεται να μιλήσει για το σχέδιο εξόδου από την καραντίνα και τη σταδιακή επαναφορά στην κανονικότητα αν και αυτό θα εξαρτηθεί από τις εισηγήσεις των επιστημόνων που θα παρακολουθούν την πορεία της επιδημίας του κορωνοϊού στη χώρα.

Ήδη όπως έχει γράψει εδώ και αρκετές ημέρες το pagenews.gr η ημερομηνία ορόσημο είναι η 4η Μαϊου 2020 οπότε και θα ξεκινήσει η άρση των μέτρων απαγόρευσης με πρώτο εκείνο της απαγόρευσης κυκλοφορίας ενώ θα ανοίξουν και κάποιες επιχειρήσεις.

Ο κ Τσιόδρας έχει επισημάνει και αυτό θα πρέπει να το αναλογιζόμαστε όλοι κάθε στιγμή που θα βγαίνουμε από το σπίτι είτε για ψώνια, είτε για εργασία είτε για διασκέδαση ότι όλοι θα πρέπει να συμπεριφερόμαστε σαν να έχουμε τον ιό και να προσπαθούμε να μην το διασπείρουμε. Όπως και να έχει μετά από ενάμιση μήνα καραντίνας η λέξη “χαλάρωση” δεν θα πρέπει να υπάρχει στο λεξιλόγιό μας. Έστω και μια μικρή στιγμή χαλάρωσης είναι επίφοβη για την συνέχεια και αυτό γιατί ούτε φάρμακο ούτε εμβόλιο υπάρχει μέχρι στιγμής για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.

Σε κάθε περίπτωση στις 4 Μαϊου έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα κάποιων επιχειρήσεων αλλά και η έναρξη των μετακινήσεων ακόμη και στην επαρχία εκτός από τα νησιά και φυσικά όχι σε περιοχές που βρίσκονται σε καραντίνα. Στο σχέδιο που έχουν εισηγηθεί στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη οι αρμόδιοι για την έξοδο από την καραντίνα είναι και το άνοιγμα των σχολείων. Στο συγκεκριμένο θέμα όμως υπάρχει ένα σημείο που θα πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή και ίσως να επανεξεταστεί. Όπως έχει γίνει γνωστό τα σχολεία και συγκεκριμένα η Γ’Λυκείου θα ανοίξει στις 11 Μαϊου.

Ωστόσο τα στοιχεία που έχουν μέχρι στιγμής οι επιστημονικές ομάδες που ερευνούν και μελετούν τον κορωνοϊό είναι ότι τα παιδιά στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι ασυμπτωματικά απέναντι στον ιό με αρκετά από τα οποία να νοσούν και να μην το γνωρίζουν. Αυτό όμως σημαίνει ότι ένας μαθητής γίνεται φορέας και η παρουσία του στο σχολείο αμέσως συνεπάγεται κίνδυνο τόσο για τους συμμαθητές του όσο και για τους καθηγητές.

Ακόμη και στην περίπτωση που τα μέτρα ασφαλείας τηρούνται η καθημερινή επαφή με έναν μαθητή που είναι ασυμπτωματικός μπορεί να δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα. Γιατί στο σχέδιο προς την επανεκκίνηση της οικονομίας αλλά και της επανόδου στην κανονικότητα αυτό που έχει τεθεί ως στόχος είναι να ανοίξουν όλες οι τάξεις και βαθμίδες στην εκπαίδευση.

Το παραπάνω όμως στοιχείο μπορεί να αποβεί καταστροφικό για το σχέδιο της κυβέρνησης και για το λόγο αυτό ίσως, όπως προτείνουν ακόμη και σήμερα επιστήμονες και ειδικοί να χρειαστεί να ανοίξουν μονάχα τα σχολεία για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που προετοιμάζονται για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα Πανεπιστήμια. Ίσως η κυβέρνηση να πρέπει να συνεργαστεί ακόμη πιο στενά και με την τοπική αυτοδιοίκηση ώστε κάθε δήμος να έχει στη δική του αρμοδιότητα την έναρξη ή το κλείσιμο ενός σχολείου εφόσον φυσικά παρουσιαστούν κρούσματα. Το άνοιγμα όλων των τάξεων πλην της Γ Λυκείου είναι ίσως η πιο σημαντική απόφαση από όλες που πρέπει να πάρει (ή να μην πάρει) ο Πρωθυπουργός.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο