Είναι μια ζοφερή πραγματικότητα που την ζούμε όλοι. Η πανδημία του κορωνοϊού, εκτός από ανθρώπινες ζωές στερεί και θέσεις εργασίας σε ολόκληρο τον κόσμο, με έναν τρόπο που κανείς δεν φανταζόταν. Το «λουκέτο» χιλιάδων επιχειρήσεων ήρθε, έστω και προσωρινά, ως μέτρο των κυβερνήσεων για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορωνοϊού.
Είναι αλήθεια ότι αυτό το μέτρο όπως και η απαγόρευση κυκλοφορίας έχουν βοηθήσει, τουλάχιστον με τα μέχρις στιγμής δεδομένα, στον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού, όσον αφορά τη χώρα μας σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως Ιταλία και Ισπανία. Αλλά το θέμα μας δεν είναι μονάχα αυτό αλλά πως οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν μετά την λαίλαπα να μείνουν ζωντανές και πάλι.
Γιατί μπορεί σήμερα να υπάρχουν περιπτώσεις μεγάλων ομίλων που να προχωρούν στη λύση των συμβάσεων με τους εργαζομένους αλλά θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε που βρισκόμαστε. Φυσικά και είμαστε με τους εργαζομένους που χάνουν τη δουλειά τους τώρα, αλλά σε αυτό θα πρέπει να σταθεί η κυβέρνηση και να βρει λύσεις άμεσα και οι οποίες θα βοηθήσουν τους εργαζομένους.
Και φυσικά θα πρέπει να στηρίξουν και τις επιχειρήσεις οι οποίες δοκιμάζονται σε κάτι που ποτέ οι εργοδότες δεν είχαν φανταστεί. Γιατί στο τέλος της ημέρας εκείνες θα είναι που θα προσλάβουν κόσμο και θα δώσουν και πάλι δουλειά. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να στηριχτούν μεγάλοι όμιλοι και εταιρείες που τώρα μάχονται για να μείνουν δυνατές.
Για παράδειγμα μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες είναι και η Aegean η οποία στέκεται απέναντι στον «αόρατο εχθρό» με σθένος και αποφασιστικότητα. Οι αεροπορικές εταιρείες αυτή τη στιγμή χτυπιούνται από τον κορωνοϊό ανελέητα, ακυρώνοντας πτήσεις και δρομολόγια καθηλώνοντας τα αεροπλάνα τους στο έδαφος.
Είναι μια σκληρή πραγματικότητα αλλά τέτοιες εταιρείες όπως η Aegean αποτελούν και κολώνες της ελληνικής οικονομίας. Και τέτοιοι όμιλοι θα είναι αυτοί που μετά τον «πόλεμο» θα στηρίξουν τις οικονομίες. Με επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Aegean πριν από ένα μήνα περίπου, πριν τον κορωνοϊό προχωρούσε σε επένδυση 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, που περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον 46 νέα αεροπλάνα της οικογένειας Α320neo και Α321neo έως το 2025, αριθμός που αυξάνεται σε έως 58, επειδή η αεροπορική διατηρεί τη δυνατότητα προσθήκης 12 επιπλέον αεροσκαφών.
Επιπλέον, σε κάθε νέο αεροσκάφος αντιστοιχούν 100.000 νέοι εισερχόμενοι τουρίστες από το εξωτερικό, βοηθώντας την ελληνική οικονομία και τη βαριά μας βιομηχανία που είναι ο Τουρισμός, ενώ το καλοκαίρι, που όπως αναμένεται θα έχει παραλάβει συνολικά έξι αεροσκάφη, η Aegean θα προσφέρει 1,5 εκατ. επιπρόσθετες θέσεις, εκτελώντας πτήσεις συνολικά σε 155 προορισμούς και 44 χώρες, γεγονός που σημαίνει και νέες θέσεις εργασίας. Για αυτό θα πρέπει να στηριχτούν τώρα αυτές οι εταιρείες που αποτελούν τους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.