Το 1939 οι αδερφοί Βασιλόπουλοι, αγοράζουν ένα μικρό μπακάλικο, στην οδό Βουλής 29 από έναν μακρινό τους θείο που ονομαζόταν Παναγόπουλος. Με τη δική τους «φρέσκια» ματιά, το μετατρέπουν σε παντοπωλείο. Αυτό το κατάστημα με την διάσημη επιγραφή «Αφοί Βασιλόπουλοι», θα σημάνει την αρχή μιας επιτυχημένης πορείας.
Το μπακάλικο των αδερφών πηγαίνει αρκετά καλά και όταν στην παρέα των τριών αδερφών προστεθεί και ο μικρότερος γιος της οικογένειας ο Γιάννης, θα εξαγοράσουν, το 1950 ένα κατάστημα τροφίμων στην οδό Σταδίου. Το ιστορικό αυτό κατάστημα Delicatessen, στην οδό Σταδίου 19, θα κάνει κυριολεκτικά θραύση, αφού θα καταστεί ο αγαπημένος προορισμός των Αθηναίων, οι οποίοι βρίσκουν ευρωπαϊκά προϊόντα υψηλών προδιαγραφών.
Η δε φήμη του θα ενισχυθεί περαιτέρω με την αναγνώρισή του ως επίσημου προμηθευτή της Βασιλικής Αυλής, καθώς και με τη βράβευσή του, το 1956, ως το κατάστημα τροφίμων με την καλύτερη βιτρίνα. Τη δεκαετία του ’60, η ομάδα των τεσσάρων αδερφών θα διασπαστεί στα δύο, με τους Γεράσιμο και Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, να ιδρύουν την ΑΒ Αφοί Βασιλόπουλοι ΕΠΕ, ανοίγοντας καταστήματα στη Βάρκιζα και την Κηφισιά, καθώς και ένα κατάστημα self-service στο Παλαιό Φάληρο.
Είναι πλέον η εποχή που τα πράγματα στο χώρο του λιανεμπορίου αλλάζουν καθώς το παραδοσιακό παντοπωλείο αρχίζει σιγά σιγά να παραχωρεί τη θέση του σε ένα πρωτοεμφανιζόμενο τύπο καταστημάτων, τα σουπερμάρκετ. Στο κατάστημα self-service του Παλαιού Φαλήρου θα χρησιμοποιηθεί το 1967 για πρώτη φορά και το σλόγκαν «και του πουλιού το γάλα», που θα γίνει συνώνυμο της μάρκας.
Το 1969 ανοίγει μια νέα σελίδα στο ελληνικό λιανεμπόριο με τη δημιουργία του εμβληματικού καταστήματος στο Φάρο Ψυχικού, το οποίο ήταν ό,τι πιο σύγχρονο και πρωτοποριακό είχε να επιδείξει ο κλάδος του σουπερμάρκετ, σε όλα τα Βαλκάνια. Τη δεκαετία του 1970 η εταιρεία αναπτύσσεται διαρκώς, επεκτείνοντας συνεχώς το δίκτυό της. Ενώ μέσα σε τρία χρόνια από το 1981 μέχρι και το 1984 ανοίγουν 9 ακόμη καταστήματα στην Αθήνα, με περισσότερα από 25.000 διαφορετικά προϊόντα από όλο τον κόσμο.
Σταθμός για την ΑΒ ήταν το 1992, όταν ο Γεράσιμος Βασιλόπουλος, διαβλέποντας τις παγκόσμιες εξελίξεις, μεταβιβάζει την πλειοψηφία των μετοχών της εισηγμένης στον πολυεθνικό, εκ Βελγίου, όμιλο Delhaize-Le Lion, διασφαλίζοντας, σε ένα ιδιαίτερα έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, την επέκταση και τη συνέχεια της εταιρείας, που με τόσο κόπο και μεράκι δημιούργησαν τα δύο αδέρφια.
Χαρακτηριστική, εξάλλου, ήταν η δήλωση του Χαράλαμπου Βασιλόπουλου, στην επέτειο των 70 χρόνων της εταιρείας: «Εκείνα τα χρόνια δουλεύαμε πολύ σκληρά. Έπρεπε να σηκώνουμε δύο φορές το βάρος μας. Εγώ ζύγιζα 40 οκάδες και σήκωνα 100».
Το 1995, η ευχή του Γεράσιμου Βασιλόπουλου «να είναι γεμάτο το τραπέζι κάθε ανθρώπου» γίνεται πραγματικότητα με την ίδρυση της «Τράπεζας Τροφίμων – Ίδρυμα για την καταπολέμηση της πείνας». Το 1996 λανσάρεται η κάρτα πιστότητας ΑΒ plus, για πρώτη φορά, στο λιανεμπόριο τροφίμων. Το 2000 είναι μια χρονιά – ορόσημο για την ΑΒ. Προβαίνει στην εξαγορά των εταιρειών ΤΡΟΦΟ και ΕΝΑ Cash and Carry, δημιουργώντας έτσι την δεύτερη αλυσίδα ελληνικού λιανεμπορίου στη χώρα.
Ενώ τρία χρόνια αργότερα η AB ξεκινάει δυναμικά την ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchising). Έτσι, εγκαινιάζεται το Ευρωπαϊκού τύπου κατάστημα City, σχεδιασμένο να εξυπηρετεί τις ανάγκες του καταναλωτή, γρήγορα και εύκολα.
Ο Γεράσιμος Βασιλόπουλος, πέθανε το 2006 σε ηλικία 89 ετών, αφήνοντας όμως παρακαταθήκη την «Τράπεζα Τροφίμων», το ίδρυμα για την καταπολέμηση της πείνας και τον περιορισμό της σπατάλης, στο έργο της οποίας συνδράμουν σήμερα περισσότερες από 200 επιχειρήσεις. Το 2008 η ΑΒ καλωσορίζει την Plus Hellas στον όμιλο. Mε 34 καταστήματα και κεντρικές αποθήκες στην Σίνδο, χτίζεται σημαντικά η παρουσία της στη Βόρεια Ελλάδα. Ενώ εξαγοράζεται η εταιρεία ΚΟΡΥΦΗ με καταστήματα στην Θράκη.
Το 2010 εγκαινιάζεται το πρώτο πράσινο κατάστημα στη Σταμάτα Αττικής, ενισχύοντας έτσι τον ρόλο της ΑΒ ως μια εταιρεία που στηρίζει την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Τέσσερα χρόνια αργότερα η επιρροή της ψηφιακής τεχνολογίας είναι πλέον εμφανής και στο λιανικό εμπόριο. Ανταποκρινόμενη στις τάσεις της εποχής, η ΑΒ δημιουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα AB click2shop.
Το 2016 η οικογένεια της ΑΒ μεγαλώνει, ο όμιλος Delhaize συγχωνεύεται με την Ahold, ενώ πραγματοποιείται η εξαγορά του Κανάκη, στη Σαλαμίνα. Το 2019 είναι χρονιά γιορτής, η ΑΒ Βασιλόπουλος γιορτάζει με τους πελάτες της και τους ανθρώπους της, τη μεγάλη διαδρομή των 80 της χρόνων στον κλάδο του λιανεμπορίου.
Σήμερα, με περισσότερα από 500 καταστήματα και περισσότερους από 14.000 συνεργάτες, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να προσφέρει καθημερινά το καλύτερο σε κάθε γωνιά της Ελλάδος.