Μπάρμπα Στάθης: Η εταιρεία, χωρίς υπερβολές, είναι πρώτη στον τομέα της και έχει βραβευτεί ποικιλοτρόπως για την συμβολή της στο εμπόριο μέσα από τα κατεψυγμένα προϊόντα της. Υπό αυτό το πρίσμα διαθέτει πάνω από 70 διαφορετικούς κωδικούς που διανέμονται στα καταστήματα λιανικού εμπορίου ξεκινώντας από τα απλά λαχανικά μέχρι και τα μείγματα λαχανικών. Ο ετήσιος όγκος των κατεψυγμένων προϊόντων αγγίζει τους 19.500 τόνους με την αξία τους να υπολογίζεται στα 74 εκατομμύρια ευρώ.
Η Μπάρμπα Στάθης πέτυχε ως επιχείρηση καθώς διευκόλυνε την καθημερινότητα μιας νοικοκυράς να βρει φρέσκα λαχανικά. Πέραν βέβαια αυτής της σημαντικής εκδοχής υπάρχει ακόμα μια που υποστηρίζεται και από την επιστημονική κοινότητα ότι τα κατεψυγμένα λαχανικά είναι πλούσιας διατροφικής αξίας. Όλους αυτούς τους κωδικούς δεν τους απολαμβάνει μονάχα η ελληνική επικράτεια αλλά και άλλες χώρες όπως η Κύπρος η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Σερβία.
Η εταιρεία δημιουργήθηκε από τον Ιωάννη Μιχαϊλίδη το 1969 και ξεκίνησε πρώτη την ιδέα με τα κατεψυγμένα λαχανικά στην Ελλάδα. Το 1991 ο Μπάρμπα Στάθης εισάγεται στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών. Το 1994 η ΔΕΛΤΑ Α.Ε. αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών της Μπάρμπα Στάθης ΑΕ. Το 1995 απορρόφησε την Froza Α.Ε. Από το Σεπτέμβριο του 2006, ο Μπάρμπα Στάθης ανήκει στον κλάδο καταψυγμένων τροφίμων της νεοσυσταθείσας Vivartia Α.Β.Ε.Ε.
Η Vivartia, η μεγαλύτερη εταιρία τροφίμων στην ελληνική αγορά, διαθέτει κορυφαία προϊόντα που καλύπτουν τις διατροφικές ανάγκες και συνήθειες εκατομμυρίων καταναλωτών σε 30 χώρες στον κόσμο. Ιδρύθηκε μετά την απορρόφηση των ΔΕΛΤΑ, CHIPITA, GOODY’S (και FLOCAFE) και ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗ. Η εταιρία διαθέτει δυναμική παρουσία στο εξωτερικό επωφελούμενη των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης των αγορών της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.
Τα προϊόντα
Εδώ και τόσες δεκαετίες ο Μπάρμπα Στάθης κατάφερε να δημιουργήσει μια πολύ δυνατή σχέση με τους καταναλωτές, κι αυτό γιατί προσφέρει τη μεγαλύτερη σειρά τυποποιημένων καταψυγμένων λαχανικών στην Ελλάδα. Για όσους θέλουν λαχανικά πιο λεπτά και τρυφερά, ο Μπάρμπα Στάθης δημιούργησε τη σειρά Extra fine, προτείνοντας αρακά, μπάμια ανθό, σπανάκι baby σε φύλλα, καρότα baby και μανιτάρια πλευρώτους, πρώτης εσοδείας.
Ο Μπάρμπα Στάθης, πάντα καινοτόμος και σύμμαχος στην κουζίνα, έχει μία μεγάλη γκάμα κωδικών που ανταποκρίνονται στην ανάγκη εξοικονόμησης χρόνου, χωρίς συμβιβασμούς στη θρεπτική αξία και την απόλαυση. Η σύγχρονη νοικοκυρά μπορεί να βρει σε ένα σακουλάκι, πλυμένα και κομμένα, μείγματα φρέσκων λαχανικών σε σωστές αναλογίες, για να μαγειρέψει παραδοσιακές συνταγές Λαδερών (όπως αγκινάρες αλά πολίτα, αρακά με αγκινάρες, σπανακόρυζο, φασολάκια γιαχνί, ιμάμ, μπριάμ κ.ά.) και Οσπρίων (φασολάδα, ρεβίθια και φακές σούπα).
Από τα σημαντικότερα στοιχεία της επιχείρησης είναι το σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης που στοχεύει στην αποφυγή της ρύπανσης και χρησιμοποιεί όσο γίνεται φιλικότερη τεχνολογία. Επίσης εφαρμόζει σύστημα Ολοκληρωμένης Αγροτικής Διαχείρισης (integrated crop management). Είναι το σύστημα διασφάλισης ποιότητας στον πρωτογενή τομέα, που στοχεύει στην παραγωγή ασφαλών και υγιεινών αγροτικών προϊόντων, χωρίς υπολειμματικότητα φυτοφαρμάκων, χωρίς υπερκατανάλωση λιπασμάτων, με πλήρως ελεγχόμενες και καταγεγραμμένες διαδικασίες, χωρίς να διαταράσσεται το περιβάλλον, με τήρηση των απαιτήσεων και προδιαγραφών. Στόχος είναι η άσκηση της γεωργίας με όρους που σέβονται την υγεία και ασφάλεια του καταναλωτή και προάγουν την ποιότητα των προϊόντων και του περιβάλλοντος.
Σημαντικές βραβεύσεις για το 2019
Η εταιρεία το 2019 αναδείχθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ανάμεσα στα κορυφαία “Corporate Superbrands” για τη χρονιά 2018-2019. Μέσα από έναν αρχικό κατάλογο 1.500 περίπου υποψηφιοτήτων, η ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ ξεχώρισε κατόπιν σχετικής ψηφοφορίας, τόσο από την κριτική επιτροπή, όσο και από την αξιολόγηση του καταναλωτικού κοινού, που προέκυψε βάσει σχετικής δημοσκόπησης. Επιπλέον, η ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ, διακρίθηκε και βραβεύθηκε στην 5η διοργάνωση των «Πρωταγωνιστών της Ελληνικής Οικονομίας» και συγκεκριμένα στην κατηγορία «Επιχειρηματική Εξωστρέφεια».
Σημείο εκκίνησης για τη διάκριση, η αναφορά των αποτελεσμάτων της οικονομικής έκθεσης των εταιρειών και στη συνέχεια η αξιολόγηση του δημοσιογραφικού επιτελείου με κριτήριο τον αριθμό των χωρών εξαγωγικής δραστηριότητας, το εύρος των προϊόντων αλλά και το ποσοστό συμμετοχής των εξαγωγών στον κύκλο εργασιών.
Σημειώνεται ότι στρατηγικό στόχο της ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ για το 2019 αποτελεί η εξωστρέφεια και η ανάδειξη της ποιότητας και της διατροφικής αξίας των λαχανικών που καλλιεργούνται στην Ελλάδα, αφού το κλίμα της χώρας και οι εδαφολογικές της συνθήκες διαμορφώνουν λαχανικά ανώτερης ποιότητας, τα οποία με την εγγύηση της Μπάρμπα Στάθης, αποτελούν ένα άκρως εξαγώγιμο προϊόν.
Η ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ με θεμελιώδεις στρατηγικούς πυλώνες, την ποιότητα και την ασφάλεια, την ελληνικότητα και την καινοτομία, δεσμεύεται να συνεχίσει να στηρίζει την ελληνική οικονομία και επιχειρηματικότητα, αναπτύσσοντας παράλληλα σημαντικές δράσεις προσανατολισμένες στην εξωστρέφεια. Έχοντας κερδίσει επάξια την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών εδώ και μισό αιώνα, η ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ θα εξακολουθεί να βρίσκεται στο προσκήνιο της ελληνικής αγοράς ως αδιαμφισβήτητη «σταθερή αξία».