Μετρό: Στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις που πρέπει να δρομολογηθούν στα μέσα σταθερής τροχιάς, εντάσσονται ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων του αμαξοστασίου της γραμμής 1 του μετρό στον Πειραιά και η αναβάθμιση 14 συρμών των ΗΣΑΠ. Σύμφωνα με το economistas.gr η απόφαση για τη δημοπράτηση των δύο έργων, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό άνω των 150 εκατομμυρίων ευρώ, είναι ειλημμένη.
Κατά την ίδια πηγή, το επόμενο διάστημα η ΣΤΑΣΥ θα προχωρήσει σε προκήρυξη διαγωνισμού για την αναβάθμιση των συρμών των ΗΣΑΠ, με προϋπολογισμό ύψους περίπου 75 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο εκσυγχρονισμός των μηχανών και των περίπου 70 βαγονιών βρίσκεται ψηλά στη λίστα με τις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών, δεδομένου ότι θα οδηγήσει σε σημαντική ενίσχυση του διαθέσιμου στόλου των ΗΣΑΠ στη γραμμή 1 του μετρό. Από το σύνολο των 44 συρμών, μόλις 21 επιστρατεύονται καθημερινά για την εκτέλεση των δρομολογίων, ενώ δύο ακόμα είναι σε εφεδρεία σε καθημερινή βάση. Μεταξύ των υποψηφίων που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για το έργο αναμένεται να είναι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά την πρόσφατη εξαγορά του 100% των μετοχών της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού (ΕΕΣΤΥ).
Εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου της γραμμής 1 του μετρό:
Σε περίπου 100 εκατομμύρια αναμένεται να ανέλθει ο προϋπολογισμός του έργου για τον εκσυγχρονισμό του αμαξοστασίου της γραμμής 1 του μετρό όπως τονίζουν αξιόπιστες πηγές. Το έργο θα δρομολογηθεί σύντομα καθώς ο εξοπλισμός της τεχνικής βάσης των ΗΣΑΠ στον Πειραιά είναι απαρχαιωμένος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις δυνατότητες συντήρησης των συρμών που κυκλοφορούν στην γραμμή 1 του μετρό.
Υπογειοποίηση της γραμμής 1 στον Πειραιά:
Ένα ακόμα έργο που εξετάζεται είναι η υπογειοποίηση της γραμμής των ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο έως και τον Πειραιά, με κατασκευή νέου σταθμού μετρό στο ύψος του παλιού εργοστασίου του Κεράνη. Για το έργο αυτό έχουν γίνει πολλές συζητήσεις τα τελευταία έτη, ενώ έχουν εκπονηθεί στο παρελθόν και μελέτες για τη δημοπράτησή του. Η υπογειοποίηση της γραμμής εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ, ενώ με την υλοποίησή του θα προκύψει χώρος εκατοντάδων στρεμμάτων μέσα στον αστικό ιστό του Πειραιά, ο οποίος θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ποικιλοτρόπως.