H ιστορία του Γιώργου Γεράρδου, που από μια “τρύπα” 12 τετραγωνικών μέτρων αριθμεί 24 σύγχρονα καταστήματα “Πλαίσιο” δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτε ανάλογες ιστορίες φοιτητών της Αμερικής που ξεκίνησαν από το μηδέν και κατέκτησαν το χώρο της τεχνολογίας και του εμπορίου. Όλα ξεκίνησαν το 1968 όταν ο 22χρονος τριτοετής φοιτητής της σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου, Γιώργος Γεράρδος αναζητά φθηνές λύσεις για τα σχεδιαστήρια που πρέπει να αγοράσει για τη σχολή του.
Συνειδητοποιεί ότι αν παραγγείλει τα πράγματα που χρειάζεται κατευθείαν από τον κατασκευαστή βάζοντας στο περιθώριο τους μεσάζοντες θα έχει αυτό που θέλει σε πολύ καλή τιμή. Το ίδιο θα κάνει και για τους συμφοιτητές του. Η ιδέα που έχει στο μυαλό του μετουσιώνεται σε πράξη έναν χρόνο αργότερα έχοντας εξασφαλίσει και δάνειο 80.000 δραχμών από φίλους τους.
Ο γεννημένος στο Παλαιό Φάληρο, απόφοιτος Κολεγίου Αθηνών, αφού πέρασε πρώτα στην ιατρική, ξαναέδωσε εξετάσεις για να μπει στο Πολυτεχνείο, αφού από μικρός του άρεσε να ζωγραφίζει και να σχεδιάζει σε λευκές κόλλες χαρτί.
Σε ένα μαγαζάκι 12 τετραγωνικών μέτρων στην παράπλευρή του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου οδό Στουρνάρη 24 γεννιέται το Πλαίσιο, με είδη σχεδίου και χαρτοπωλείου. Η ονομασία δεν ήταν κάτι που πήρε πολύ σκέψη στον Γιώργο Γεράρδο αφού εκείνη την περίοδο υπήρχε η τάση για επωνυμίες που σχετίζονταν με γεωμετρικά σχήματα. “Tο Πλαίσιο είναι κάτι που μπορεί να συμπεριλάβει όλα τα γεωμετρικά σχήματα και είναι ιδιαίτερα εύηχο και εύκολο να το θυμάσαι», είχε πει ο ίδιος σε συνέντευξή του.
Η επιτυχία του αναμενόμενη αφού οι φοιτητές σπεύδουν να προμηθευτούν την πραμάτεια τους από το Πλαίσιο. Άλλωστε γνωρίζουν ότι ο ιδιοκτήτης είναι ένας από αυτούς. Τα κέρδη όπως και οι πελάτες αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς και κάπως έτσι τα 12 τετραγωνικά μέτρα έγιναν 24 τετραγωνικά μέτρα σε άλλο κατάστημα πάλι επί της οδού Στουρνάρη στο νούμερο 19 αυτή τη φορά, ενώ το προσωπικό φθάνει τα 13 άτομα.
H μητέρα του Γιώργου Γεράρδου τον βάζει να υποσχεθεί: «Θα τελειώσεις τις σπουδές σου πρώτα και μετά θα κάνεις ό,τι θέλεις». Έτσι, μοιράζεται μεταξύ σχολής και Πλαισίου, χτυπώντας «δωδεκαωράκια», όπως συνηθίζει να αποκαλεί τα 12ωρα δουλειάς. Aυτό, δεν είναι αποτρεπτικό για την ανάπτυξη της επιχείρησης. Γρήγορα, νοικιάζει ένα διαμέρισμα πίσω από το κατάστημα. Όταν οι άλλοι φοιτητές περνούν τις νύχτες τους σε πάρτυ, αυτός δουλεύει για να υποδεχθεί τους πελάτες του, το πρωί. Aυτό, του έγινε και τρόπος ζωής.
Το 1976 ο Γιώργος Γεράρδος βρίσκεται στον Έβρο για τη στρατιωτική του θητεία. Tο μαγαζί το «κρατάνε» ο πατέρας του και η σύζυγός του, Άννα -η οποία έφυγε πρόωρα από τη ζωή, το 2007- με τη βοήθεια συμμαθητών από το Kολέγιο. O ίδιος, ως άνθρωπος που θέλει να ελέγχει και την παραμικρή λεπτομέρεια, σχεδόν… κατασκηνώνει στο μοναδικό τηλέφωνο της μονάδας, στο KΨM, δίνοντας οδηγίες για την επιχείρηση και επιβλέποντας. Oι άλλοι στρατιώτες γκρινιάζουν που το τηλέφωνο είναι συνέχεια απασχολημένο, αλλά η δουλειά, είναι δουλειά. Μέχρι και σήμερα ο οξυδερκής Γιώργος Γεράρδος έχει τα πάντα υπό τον έλεγχό του.
Είναι ενεργά παρών από την παραγωγή μέχρι την αποθήκευση, τις παραγγελίες και την εξυπηρέτηση πελατών. Tο δόγμα του είναι ότι ο επιχειρηματίας πρέπει να διατηρεί ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με όλα τα τμήματα της εταιρίας και να έχει απόλυτη γνώση του τι θέλουν οι πελάτες και τι γίνεται στην αγορά. Tουλάχιστον, τα τελευταία χρόνια, τον έχει βοηθήσει να «χαλαρώσει» και ο γιος του Kώστας, ο οποίος δεν είναι απλά αντιπρόεδρος, αλλά το alter ego του.
Η έκρηξη της τεχνολογίας τη δεκαετία του 1980 βρίσκει τον Γιώργο Γεράρδο έτοιμο να αδράξει ακόμη μια ευκαιρία. Το 1985 ο Commodore 64, ZX Spectrum και Turbo-X «ποζάρουν» για την πρώτη τους φωτογραφία. Η ΠΛΑΙΣΙΟ Α.Ε. εισέρχεται δυναμικά στο χώρο της Πληροφορικής και δημιουργεί ειδικό Computers shop επί της οδού Στουρνάρη 24. Ο υπολογιστής πλέον έχει “ψυχή”. Έναν χρόνο αργότερα έχουμε τη γέννηση του Νο1 υπολογιστή με τη σφραγίδα του Πλαίσιο.
Από το πρώτο διάστημα της λειτουργίας του Computer shop, η εταιρεία προχωρεί σε μία από τις αξεπέραστες πρωτοπορίες της. Συναρμολογεί στα μέτρα του κάθε πελάτη ξεχωριστά, με το σύστημα Built to Order (B.T.O) τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές με το κατοχυρωμένο brand name “TURBO-X”. 31 χρόνια μετά συνεχίζει να είναι ο Νο1 υπολογιστής στην Ελλάδα. Το 1995, η ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS αποκτά σύγχρονο ιδιόκτητο κέντρο αποθήκευσης και διανομής 4.000 τ.μ. στη Μεταμόρφωση.
Στον ίδιο χώρο λειτουργεί το 3ο κατάστημα λιανικής πώλησης, αλλά και το κέντρο συναρμολόγησης Η/Υ. Την ίδια χρονιά στην οδό Ζαΐμη 10 στο κέντρο της Αθήνας, ξεκινά τη δική του πορεία το ειδικό κατάστημα ολοκληρωμένου service & αναβάθμισης, σε οποιαδήποτε μονάδα Η/Υ. Ένα χρόνο αργότερα έρχεται άλλη μια μεγάλη πρωτοπορία της εταιρειας. Οι πρώτοι κατάλογοι, οι οποίοι προσφέρουν ουσιαστική γνώση ενώ παράλληλα αποτελούν πηγή τεχνολογικής ενημέρωσης παρουσιάζοντας με τον καλύτερο τρόπο όλα τα προϊόντα. Το ετήσιο τιράζ ξεπερνά τα 9.000.000 αντίτυπα.
Το 1999, αποτελεί χρονιά ορόσημο για την εταιρεία για δυο λόγους. Πρώτον , γεννιέται το plaisio.gr. Ένα από τα πρώτα ολοκληρωμένα Ηλεκτρονικά Καταστήματα της εποχής του που συνεχίζει ακόμα και σήμερα να δείχνει τον δρόμο του σύγχρονου e-commerce . Δεύτερον, η Πλαίσιο μπαίνει στην παράλληλη αγορά του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών σημειώνοντας ρεκόρ εγγραφών.
Η έκδοση υπέρ-καλύφτηκε κατά 393 φορές. Τον Ιούνιο του 2005 ιδρύεται το πρώτο κατάστημα του Πλαισίου στη Βουλγαρία σηματοδοτώντας μία νέα εποχή πολυεθνικής δράσης για την εταιρεία. Την ίδια χρονιά η εταιρεία γιορτάζει την έναρξη λειτουργίας του 18ου καταστήματός της στην Κηφισιά.
Το 2008, πραγματοποιείται η μεταφορά των κεντρικών εγκαταστάσεων της εταιρείας στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στη Μαγούλα, όπου συστεγάζονται τα κεντρικά γραφεία, οι υπηρεσίες logistics η γραμμή παραγωγής των Turbo-X συσκευών και οι αποθήκες της εταιρείας έκτασης 22.500 τετραγωνικών μέτρων. Ενώ το 2018, παίρνει σάρκα και οστά το νέο τετραόροφο κατάστημα Experience Store στην Αγία Παρασκευή, που δίνει το στίγμα για όλα τα καινούργια καταστήματα της εταιρείας, εισάγοντας το νέο Retail Identity της.
Πρόκειται για ένα experience store όπου ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να “ζει” την εμπειρία των προϊόντων που επιλέγει, δοκιμάζοντας τα. Άξιος διάδοχος του Γιώργου Γεράρδου ο γιος του Κωνσταντίνος ο οποίος οδηγεί την μικρή “αυτοκρατορία” στο μέλλον. Ένα μέλλον που βάζει το Πλαίσιο και στην αγορά των λευκών συσκευών, εκεί που ο καταναλωτής θα μπορεί να βρίσκει ό,τι επιθυμεί.