Κόμπι Μπράιαντ ελικόπτερο: Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες το ελικόπτερο Sikorsky S-76B που μετέφερε τον Κόμπι Μπράιαντ και την κόρη του Τζιάνα, αλλά και άλλους εφτά ανθρώπους συνετρίβη σε λόφο του Λος Άντζελες. Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας Συγκοινωνιών (National Transportation Safety Board – NTSB συνεχίζει τις έρευνές του κάτω και από την πίεση της παγκόσμιας κοινής γνώμης που περιμένει να μάθει πως και γιατί έπεσε το ελικόπτερο του θρύλου του ΝΒΑ.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα και όλα τα στοιχεία που έχουν συλλέξει οι αρμόδιες αρχές, ο πιο σημαντικός παράγοντας στην συντριβή του Sikorsky S-76B ήταν οι άσχημες καιρικές συνθήκες, αφού κατά τη διάρκεια της μοιραίας πτήσης στο Λος Άντζελες επικρατούσε ομίχλη.
Σύμφωνα με τους Los Angeles Times, το ελικόπτερο που είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο John Wayne με προορισμό το αεροδρόμιο Camarillo είχε πραγματοποιήσει το συγκεκριμένο δρομολόγιο πάνω από 20 φορές από τα τέλη του 2018 αλλά την Κυριακή επέλεξε διαφορετική διαδρομή λόγω της χαμηλής ορατότητας.
Εκπρόσωπος του NTSB δηλωσε τη Δευτέρα ότι ο πιλότος του ελικοπτέρου στην τελευταία του μετάδοση προς τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είπε ότι θα επιχειρήσει άνοδο για να αποφύγει ένα «στρώμα συννέφων». Τα στοιχεία του ραντάρ έδειξαν ότι το ελικόπτερο ανέβηκε στα 2.300 πόδια και στη συνέχεια ξεκίνησε μια αριστερή καθοδική στροφή.
Η πρόσκρουση που ακολούθησε ήταν τόσο σφοδρή ώστε το ελικόπτερο να γίνει κομμάτια και τα συντρίμμια του να απλωθούν σε μια έκταση 180 μέτρων. «Υπάρχει το σημείο της σύγκρουσης σε έναν λόφο και ένα κομμάτι της ουράς του ελικοπτέρου βρίσκεται στην αριστερή πλευρά. Η άτρακτος βρίσκεται στην άλλη πλευρά του λόφου και ο κύριος κινητήρας είναι περίπου 90 μέτρα πιο πέρα». Το πρωί της Τρίτης η Daily Mail δημοσίευσε κάποιες φωτογραφίες για τις οποίες υποστηρίζει ότι έχουν τραβηχτεί λίγα λεπτά μετά την συντριβή του ελικοπτέρου.
Στα «τυφλά» πήγαινε το μοιραίο ελικόπτερο για 15 λεπτά
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ελικόπτερο έκανε γύρους για 15 λεπτά πάνω από το Μπούρμπανκ, περιμένοντας την άδεια των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας με τον πιλότο να στηρίζεται στην όρασή του κι όχι στα όργανα για να πετάξει, πριν το ελικόπτερο συντριβεί. Θυμίζουμε ότι το ελικόπτερο πετούσε υπό συνθήκες ομίχλης σε μια τραχιά πλαγιά έξω από το Λος Άντζελες. Οι συνθήκες που έγινε η πτήση θεωρούταν επικίνδυνες με αποτέλεσμα οι τοπικές αστυνομικές υπηρεσίες να προσγειώσουν τα ελικόπτερά τους.
Το ελικόπτερο του Μπράιαντ άφησε τη Σάντα Άνα στο Orange County, νότια του Λος Άντζελες, λίγο μετά τις 9 το πρωί, σε μία στιγμή που οι συνθήκες δεν ήταν κατάλληλες για πτήση. Ο πιλότος είχε ανέβει στα 1.300 πόδια και είχε ορατότητα περίπου πέντε μιλίων. Λόγω των συνθηκών, στηριζόταν στην ικανότητά του να δει κάτω. Περίπου στις 9.20, το ελικόπτερο έκανε κύκλους για περίπου 15 λεπτά ανατολικά του Interstate 5. Οι ελεγκτές είχαν το ελικόπτερο στην αναμονή για περίπου 11 λεπτά, ενώ πρόσεξαν ότι στο Μπούρμπανγκ υπήρχε χαμηλή ορατότητα.
Ο πιλότος θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τους ελεγκτές και να τους ζητήσει καθοδήγηση, που θα του επέτρεπαν να κάνει πλοήγηση του σκάφους μέσα στα σύννεφα.Όταν οι πιλότοι πετούν πάνω από το IFR, μπορεί να πάρει πολύ χρόνο, ειδικά στην νότια Καλιφόρνια, όπου η κυκλοφορία είναι επιβαρυμένη. Σύμφωνα με δηλώσεις του Πολ Κλάιν, βοηθού καθηγητή στο City University της Νέας Υόρκης, στο New York Magazine, η πτήση εντός FIR σημαίνει ότι θα μπορούσε κάποιος να βρίσκεται στην αναμονή για περίπου μία ώρα. «Είσαι ένας από αυτούς που περιμένουν και δεν έχει σημασία εάν είσαι ο Κόμπι Μπράιαντ», πρόσθεσε.
Το αεροσκάφος συνέχισε την πορεία του και γύρω στις 9.40 στράφηκε προς τα δυτικά. Τέσσερα λεπτά αργότερα, στις 9.44 το πρωί, το ελικόπτερο γύρισε και πάλι προς τα νοτιοανατολικά και ανέβηκε σε ύψος άνω των 2.000 ποδιών, σε μια προσπάθεια να απομακρυνθεί από το έδαφος. Σύμφωνα με όσα προκείπτουν από τα ηχητικά ντοκουμέντα ελεγκτής είπε στον πιλότο ότι πετάει πολύ χαμηλά για να εντοπιστεί από τα ραντάρ. Όμως η συγκεκριμένη φράση δεν αποτελούσε σήμα κινδύνου, καθώς το ελικόπτερο ανέβαινε εκείνη τη στιγμή και ο ελεγκτής αναφερόταν στην τεχνική δυσκολία με την ανάγνωση δεδομένων αντί να προειδοποιεί για μια επικείμενη συντριβή.