Ελλάδα

Τροχαίο στη Χαλκίδα: Νεκρός ένας 50χρονος δίπλα στο αυτοκίνητο του

Τροχαίο στη Χαλκίδα: Η σορός του μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο ΓΝ Χαλκίδας, ενώ από το Τμήμα Τροχαίας Χαλκίδας, παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής.

Τροχαίο στη Χαλκίδα: Σύμφωνα με το lamiareport.gr, το πρωί του Σαββάτου βρέθηκε νεκρός σε χωματόδρομο στην παραπάνω περιοχή ένας 50χρονος από την Αιδηψό, τον οποίο αναζητούσαν οι συγγενείς από το απόγευμα της προηγούμενης μέρας. Ο άτυχος άνδρας βρέθηκε δίπλα στο αυτοκίνητό του που ήταν χτυπημένο εξαιτίας εκτροπής και ανατροπής του εντός του χωμάτινου δρόμου. Η σορός του μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο ΓΝ Χαλκίδας, ενώ από το Τμήμα Τροχαίας Χαλκίδας, παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής.

Οι ελιγμοί κατά την πορεία του οχήματος, η παραβίαση του STOP και η είσοδος στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας αποτέλεσαν τις κύριες αιτίες για τα τροχαία δυστυχήματα το 2018, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, που είδε το φως της δημοσιότητας φέτος.

Η περιφέρεια Αττικής ήταν πρώτη στην κατάταξη με δείκτη 1.469,2, η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν δεύτερη με 1.361,2 και στην τρίτη θέση ήταν η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με 1.070,4. Ως προς τους νεκρούς, η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν πρώτη στην κατάταξη με δείκτη 161,4, δεύτερη η περιφέρεια Πελοποννήσου με 107,5 και τρίτη η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με 97,0. Ως προς τα ατυχήματα, η κατηγορία «σύγκρουση μεταξύ κινούμενων οχημάτων» σημείωσε το μεγαλύτερο ποσοστό (60,9%), με κυριότερο τύπο σύγκρουσης την «πλαγιομετωπική» (39,9%).

Χάρτης με τους πιο επικίνδυνους δρόμους για τροχαία

Ωστόσο στη δημιουργία ενός χάρτη επικινδυνότητας που θα περιλαμβάνει όλους τους δρόμους – «παγίδες», στους οποίους καταγράφεται το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων αλλά θα περιέχει και συστάσεις προς τις οικείες Περιφέρειες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας προχωρούν από κοινού το υπουργείο Μεταφορών, το Εθνικό Κέντρο ερευνάς και Τεχνολογικής Ανάπτυξης/ Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ) και οι «Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια» (HELLASTRON).

Βάσει του μνημονίου συνεργασίας που υπεγράφη την Παρασκευή με σκοπό την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα, κυρίαρχος στόχος της συνεργασίας είναι η συλλογή και ανταλλαγή δεδομένων για την οδική ασφάλεια, με βάση τις απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2008/96 / EC για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών και τη μείωση των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα.

Ενδεικτικά, θα αναπτυχθούν δραστηριότητες που αφορούν:

  • Ορισμό και ανάλυση ενός πρωτογενούς οδικού δικτύου στην Ελλάδα, όπου συγκεντρώνεται το 50% ή περισσότερο των θανατηφόρων ατυχημάτων
  • Αξιολόγηση ολόκληρου του δικτύου με χαρτογράφηση του ποσοστιαίου κινδύνου ατυχημάτων και πρωτόκολλο αξιολόγησης (βάσει αστέρων) έως το τέλος του 2024. Ένας χάρτης επικινδυνότητας θα δημιουργείται ετησίως για την Ελλάδα.
  • Δημιουργία Επενδυτικών Σχεδίων για ασφαλέστερους δρόμους. Το υπουργείο Μεταφορών και η HELLASTRON παρέχουν στο ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ την απαραίτητη επιπλέον πληροφορία για την ανάλυση: Ετήσιες μέσες ημερήσιες ροές κυκλοφορίας, καθορισμό οδικών τμημάτων, δεδομένα για τύπους ατυχημάτων καο ταχύτητες λειτουργίας.

Σύμφωνα με το ethnos.gr, το ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ, ως επικεφαλής του Εθνικού Προγράμματος EuroRAP αναλαμβάνει τη δημιουργία των τελικών εκθέσεων, συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων και των συστάσεων για κάθε Περιφέρεια. Ο ρόλος του υπουργείου είναι συμβουλευτικός και αφορά στην παροχή δεδομένων για το Εθνικό Οδικό Δίκτυο, χωρίς να συνεπάγεται καμία οικονομική υποχρέωση. Η συμφωνία ισχύει για τρία έτη.

«Ο στόχος για μείωση των θανάτων από τροχαία κατά το ήμισυ έως το 2030 είναι μια εθνική προτεραιότητα. Η συνεργασία με το ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ και την HELLASTRON θα προσφέρει τα αναγκαία στοιχεία για την επικινδυνότητα των δρόμων, προκειμένου να σχεδιάζουμε εύστοχες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Με τον χάρτη επικινδυνότητας του οδικού δικτύου, θα ξέρουμε ποια προβλήματα υπάρχουν σε κάθε δρόμο και ποιες βελτιώσεις πρέπει να γίνουν» επεσήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της «Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια» (HELLASTRON), Σταύρος Σταυρής, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμβολή στην εφαρμογή της νομοθεσίας του EuroRAP στην Ελλάδα. «Οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας θα συμβάλλουν τα μέγιστα με όλη την τεχνογνωσία τους για την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο