Αύξηση κατά περίπου 2,5 λεπτά το λίτρο σημειώθηκε την Τρίτη στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης λόγω της προσαρμογής στην ευρωπαϊκή οδηγία για περαιτέρω αύξηση του ποσοστού βιοαιθανόλης που αναμειγνύεται με βενζίνες (από 1% στο 3%). Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την Καθημερινή, υπάρχει ανησυχία για περαιτέρω αύξηση στις τιμές των καυσίμων λόγω των εξελίξεων που πυροδότησε στο Ιράν η δολοφονία του υποστρατήγου Κασέμ Σουλεϊμανί από τις ΗΠΑ και η απάντηση της Τεχεράνης με εκτόξευση πυραύλων κατά αμερικανικών βάσεων στο Ιράκ τα ξημερώματα της Τετάρτης.
Η εκτίμηση είναι ότι σε πρώτη φάση μέχρι το τέλος της εβδομάδας η συνολική επιβάρυνση στην αντλία θα φτάσει τα 4 λεπτά το λίτρο. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι για την ώρα η κατάσταση στην εσωτερική αγορά καυσίμων είναι διαχειρίσιμη και επαναφέρουν το αίτημά τους για μείωση της φορολογίας στα καύσιμα ως το μοναδικό μέτρο αποκλιμάκωσης.
Δε χωράει άλλη αύξηση στα καύσιμα
Για μικρή αύξηση σε όλα τα καύσιμα τις τελευταίες ημέρες μετά την αύξηση κατά 3 λεπτά από την υποχρεωτική αύξηση στο ποσοστό βιοαιθανόλης στη βενζίνη έκανε λόγο στον ΘΕΜΑ 104,6 ο πρόεδρος της ομοσπονδίας βενζινοπωλών Ελλάδας Μιχάλης Κιούσης θεωρώντας «ότι έχει να κάνει με την κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή». Ωστόσο ο ίδιος σημείωσε ότι «από τη στιγμή που υπάρχει το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης και είναι τόσο έντονος ο ανταγωνισμός, δεν είναι δυνατόν 5.300 πρατηριούχοι να ακούσουν ότι υπάρχει πρόβλημα στο Ιράν και να αυξήσουν την τιμή στα κύσιμα».
«Αν δεν υπάρξει αύξηση στα διυλιστήρια δεν υπάρχει στα πρατήρια» συμπλήρωσε ο κ. Κιούσης προσθέτοντας ότι «δεν χωράνε αυξήσεις στο καύσιμα στην Ελλάδα. Οι φόροι είναι τόσο υψηλοί στην Ελλάδα, το καύσιμο είναι τόσο ακριβό που πραγματικά δεν χωράνε αυξήσεις». Όπως είπε, τέλος, η μέση τιμή της βενζίνης έχει διαμορφωθεί γύρω στο 1,640 ευρώ το λίτρο ενώ για το πετρέλαιο θέρμανσης σημείωσε ότι υπάρχει κινητικότητα το τελευταίο διάστημα σε πολύ μικρές παραγγελίες.