Ελλάδα

Μετρό: Μεγάλη ταλαιπωρία στους δρόμους από την στάση εργασίας

Μετρό: Τεράστια ταλαιπωρία έζησαν όσοι οδηγοί έπρεπε να κινηθούν το πρωί της Τρίτης με το όχημά τους στους δρόμους της Αττικής μετά την αιφνιδιστιακή απόφαση του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας να προχωρήσει σε στάση εργασίας από τις 6 έως τις 10.

Μετρό: Η οργή των πολιτών γίνεται ακόμα μεγαλύτερη από την αιτία πίσω από την κινητοποίηση η απόφαση για την οποία ελήφθη το απόγευμα της Δευτέρας με αποτέλεσμα πολλοί να μην ενημερωθούν έγκαιρα και να ταλαιπωρηθούν. Σύμφωνα με πληροφορίες το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ), το οποίο έχει πολιτική τάσης προς τον ΣΥΡΙΖΑ, αποφάσισε στάση εργασίας για την επανατοποθέτηση σε θέσεις εκδοτών, 21 εργαζομένων οι οποίοι με διάφορους τρόπους είχαν αποχωρήσει από τα εκδοτήρια σε διάφορες διοικητικές υπηρεσίες γραφείου.

Όπως έγραψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο twitter πρόκειται για εκβιασμό 21 ατόμων από τα οποία «ζητήθηκε να κάνουν τη δουλειά τους».

Είχαν προηγηθεί οι αποφάσεις διοικητικών συμβουλίων ή διευθυνόντων συμβούλων του Μετρό με τις οποίες εκατοντάδες υπάλληλοι που εργάζονταν σε υπηρεσίες προσωπικό πεδίου (εκδότες, σταθμάρχες) μεταφέρθηκαν σε θέσεις γραφείου με αποτέλεσμα, ειδικά στους σταθμούς που δεν επαρκούν τα αυτόματα μηχανήματα, να υπάρχουν σοβαρότατες ελλείψεις για την πώληση εισιτήριων και την φυσική παρουσία της εταιρείας στους σταθμούς. Την περίοδο 2013-2014 ωστόσο περισσότερα από 250 άτομα είχαν επιστρέψει σε θέσεις εκδοτών και ελεγκτών με αποτέλεσμα οι εισπράξεις του ΟΑΣΑ από εισιτήρια και κάρτες να φτάσουν τα 220 εκατομμύρια ευρώ.

Μετά την μετακίνηση μεγάλου αριθμού εργαζομένων σε θέσεις γραφείου και παρά την έναρξη του ηλεκτρονικού εισιτήριου, οι αντίστοιχες εισπράξεις είναι 150 εκατομμύρια ευρώ, μείωση που προφανώς σχετίζεται και με την απουσία εργαζομένων από εκδοτήρια και υπηρεσίες ελέγχου. Πηγές από το υπουργείο Μεταφορών αναφέρουν ότι «θα ήταν απολυτά παράλογο να υποχωρήσουμε στο θέμα της αναδιάταξης του προσωπικού ακόμα και αν οι πιέσεις προέρχονται συχνά και από τον δικό μας πολιτικό χώρο».

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι η κινητοποίηση αυτή εντάσσεται σε μια γενικότερη προσπάθεια να αμφισβητηθούν οι γενικοί διευθυντές που τοποθετήθηκαν από την νέα κυβέρνηση σε συνεννόηση με τους διευθύνοντες και τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών που παραμένουν τοποθετημένα από την προηγουμένη κυβέρνηση και το υπερταμείο. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην άμεση επέκταση της σύμβαση ηλεκτρονικού εισιτηρίου του ΟΑΣΑ προκειμένου να προστεθούν στο επόμενο τετράμηνο πάνω από 100 εκδοτικά μηχανήματα στους υφιστάμενους και στους νέους προβλεπόμενους σταθμούς.

Από το αρμόδιο υπουργείο, τέλος, προαναγγέλουν, όπως έκανε νωρίτερα και ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, νομοθετική παρέμβαση ώστε ακόμη και σε περίπτωση απεργίας να εκτελούνται κάποια ελάχιστα δρομολόγια για να εξυπηρετούνται οι πολίτες. Παράλληλα παρά τις επεκτάσεις που προβλέπονται για το ΤΡΑΜ και το ΜΕΤΡΟ, οι προηγούμενες διοικήσεις δεν προέβλεψαν την εγκατάσταση αυτόματων εκδοτικών μηχανημάτων στους νέους σταθμούς.