Κόσμος

Γκρέτα Τούνμπεργκ: “Σάλος” με το ταξίδι της με τους Γερμανικούς Σιδηρόδρομους

Γκρέτα Τούνμπεργκ: Η νεαρή ακτιβίστρια διαμαρτυρήθηκε για τα υπερπλήρη τρένα, αλλά οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι είχαν άλλη άποψη.

Γκρέτα Τούνμπεργκ: Μόλις πριν από λίγες ημέρες η νεαρή ακτιβίστρια είχε βρεθεί στο Τορίνο, προερχόμενη από τη Διεθνή Διάσκεψη για το Κλίμα στη Μαδρίτη, για να συμμετάσχει σε μια τοπική κινητοποίηση για την Κλιματική Αλλαγή. Έπειτα, θέλησε να επιστρέψει με το τρένο στη Σουηδία, μέσω Ελβετίας και Γερμανίας. Η ίδια, άλλωστε, αποφεύγει το ταξίδι με τα αεροπλάνα γιατί εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες ρύπων που ευθύνονται για την Κλιματική Αλλαγή.

Ωστόσο, ένα τόσο μεγάλο παιχνίδι με το τρένο δεν είναι και εύκολη υπόθεση. Βλέπετε, μόνο το δρομολόγιο από το Τορίνο μέχρι τις ακτές της Βαλτικής Θάλασσας, όπου αναχωρούν τα πλοία για τη Σκανδιναβία, διαρκεί πάνω από 15 ώρες και προϋποθέτει τουλάχιστον τρεις αλλαγές τρένων. Την Κυριακή (15/12) έγινε viral μια φωτογραφία της Γκρέτα Τούνμπεργκ, στην οποία η ίδια απεικονίζεται ταλαιπωρημένη στοιβαγμένη ανάμεσα σε βαλίτσες και καθισμένη στο πάτωμα δίπλα στην πόρτα ενός γερμανικού τρένου υψηλής ταχύτητας (ICE).

Η εικόνα είναι ιδιαίτερα αληθοφανής, καθώς τα τρένα στην Γερμανία γεμίζουν πλήρως, ειδικότερα σε ώρες αιχμής. Δεν λείπει και ένα σουρεαλιστικό στοιχείο, καθώς πίσω από την Γκρέτα διακρίνεται αφίσα των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (DB), με το διαφημιστικό σύνθημα: «Απολαύστε τη διαδρομή».

Γκρέτα Τούνμπεργκ: Η αντίδραση των Γερμανικών Σιδηροδρόμων

Δεν ήταν λίγοι αυτοί που αντέδρασαν στο tweet της νεαρής ακτιβίστριας, συμφωνώντας ή ακόμη και υπερθεματίζοντας. Άλλωστε, πολλοί από αυτούς μπορεί και να θυμήθηκαν τις δικές τους εμπειρίες στα τρένα. Και όλα αυτά, την ημέρα που οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι άρχιζαν μία νέα διαφημιστική καμπάνια, για να ενημερώσουν το επιβατικό κοινό ότι εγκαινιάζουν «νέα δρομολόγια» και το ταξίδι γίνεται «ακόμη πιο ελκυστικό».

Σε μια πρώτη της αντίδραση η DB ανέφερε, μέσω Twitter, ότι θα εργαστεί σκληρά για να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών της. Αλλά το απόγευμα της Κυριακής ακολούθησε ένα άλλο tweet με διαφορετικό περιεχόμενο: «Αγαπητή Γκρέτα, σε ευχαριστούμε γιατί στηρίζεις εμάς, τους σιδηροδρομικούς, στον αγώνα εναντίον της κλιματικής αλλαγής. Είμαστε χαρούμενοι που ταξίδευες μαζί μας, το Σάββατο, με το δρομολόγιο ICE 74. Και αυτό με 100% οικολογικό ρεύμα. Ακόμα πιο ωραία θα ήταν, αν είχες αναφέρει πόσο φιλικά και αξιόπιστα σε εξυπηρέτησε το προσωπικό μας στη θέση που είχες κλείσει, στην πρώτη θέση».

Γκρέτα Τούνμπεργκ Η απάντηση της

Τελικά, πάντως, δεν αποκλείεται και οι δύο πλευρές να έχουν κάποιο δίκιο. Ένας εκπρόσωπος των Γερμανικών Σιδηροδρόμων μίλησε στην εφημερίδα «Die Welt» και ανέφερε πως η νεαρή ακτιβίστρια ταξίδεψε πρώτη θέση από το Κάσελ της κεντρικής Γερμανίας μέχρι το Αμβούργο, αλλά δεν γνωρίζει αν η επίμαχη φωτογραφία βγήκε στο συγκεκριμένο τρένο.

Λίγο αργότερα δόθηκε και η απάντηση της Γκρέτα Τούνμπεργκ μέσα από το Twitter της. Η ακτιβίστρια αφήνει να εννοηθεί ότι η φωτογραφία είχε βγει σε προηγούμενο δρομολόγιο των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, την ίδια ημέρα, με αφετηρία τη Βασιλεία της Ελβετίας και πιθανό προορισμό το Κάσελ: «Το τρένο μας από τη Βασιλεία τέθηκε εκτός λειτουργίας. Έτσι καθίσαμε στο πάτωμα σε δύο διαφορετικά τρένα. Μετά το Γκέτινγκεν βρήκα μία θέση. Αυτό φυσικά δεν είναι πρόβλημα και ποτέ δεν είπα ότι ήταν. Τα υπερπλήρη τρένα είναι πολύ θετικό σημάδι, γιατί δείχνουν ότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση».

Κατά καιρούς, οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι δέχονται κριτική για καθυστερήσεις και υπερπλήρεις συρμούς. Πάντως, έχουν εγκαινιάσει εφαρμογές που ενημερώνουν τους επιβάτες, σε πραγματικό χρόνο, για την όποια καθυστέρηση, καθώς και για την πληρότητα των τρένων. Ακόμα και σε τρένα υψηλής ταχύτητας, τα οποία αναπτύσσουν ταχύτητες άνω των 300 χλμ. την ώρα, η κράτηση θέσης δεν είναι υποχρεωτική, αλλά προσφέρεται με μία επιπλέον επιβάρυνση 4,50 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο