“Η κατάργηση των τεκμηρίων στα αυτοκίνητα είναι άμεση προτεραιότητά μας”, τόνισε το πρωί του Σαββάτου 30 Νοεμβρίου ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ σε συνέντευξή του στον Γιώργο Αυτιά, βάζοντας τέλος στην παραφιλολογία ότι η Κυβέρνηση δε θα καταργήσει τα τεκμήρια.
Θυμίζουμε ότι ο Κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, είχε αναφέρει ότι η κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει το αναχρονισμένο μέτρο των τεκμηρίων, όταν θα είναι έτοιμη με το σύστημα τεχνικών ελέγχου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών, όπως αυτά παρουσιάστηκαν από τον κ. Σταϊκούρα, τον κ. Βεσυρόπουλο και τον κ. Πιτσιλή. Τα συστήματα αυτά άλλωστε είναι στον πυρήνα του οικονομικού προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας, όπως αυτό παρουσιάστηκε πριν τις πρόσφατες εκλογές.
Συγκεκριμένα ο κος Πέτσας ανέφερε:
«… στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχουν τέτοιου είδους διατάξεις που ενισχύουν και τις δύο αυτές έμμεσες τεχνικές ελέγχου για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μέσα, επίσης, στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχει και η σταδιακή κατάργηση των αντικειμενικών τεκμηρίων. Από την πρώτη στιγμή -αυτό το είχα πει κι εγώ- μιλάμε για σταδιακή κατάργηση. Δεν μιλούσε ποτέ κανείς για το 2020.
Το 2019 και το 2020 είναι έτη στα οποία θα πρέπει να προχωρήσουν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου, όπως τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση, που παρουσίασαν ο κ. Σταϊκούρας, ο κ. Βεσυρόπουλος και ο κ. Πιτσιλής πριν από λίγες ημέρες. Πρώτα, λοιπόν, αποδίδουν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου, τα ηλεκτρονικά βιβλία, η ηλεκτρονική τιμολόγηση και όλο το πλέγμα των κινήτρων για χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών και μετά αποσύρονται σταδιακά τα τεκμήρια, τα οποία είναι ένας αναχρονιστικός τρόπος εντοπισμού εισοδημάτων», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Επανεκκίνηση στην αγορά αυτοκινήτου η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης
Η κατάργηση των τεκμηρίων, και σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα, αυτομάτως θα επιφέρει και την κατάργηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω με ηλικίες έως 10 έτη όπως επίσης και στα σκάφη αναψυχής με μήκος πάνω από 5 μέτρα. Παράλληλα οι καταναλωτές δεν θα προσανατολίζουν τις αγορές τους σε αυτοκίνητα με κινητήρες κάτω των 1.929 κ.εκ. με αποτέλεσμα να αναβιώσουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον έσοδα για το κράτος εξαιτίας του αυξημένου Τέλους Ταξινόμησης αλλά και του ΦΠΑ.
Επίσης οι πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσεις τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους θα σπεύσουν να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας καθώς δεν θα υπάρχουν τα υπέρογκα τεκμήρια που θα πρέπει να καλύψουν αλλά ούτε και ο υπερβολικός Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης που θα πρέπει να πληρώσουν.
Όλα τα παραπάνω θα συντελέσουν σε ένα πραγματικό restart της αγοράς αυτοκινήτου με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω που την τελευταία 10ετία είχε καταρρεύσει και το κράτος αναμένεται να εισπράξει πολλά εκατομμύρια ευρώ από την επανακυκλοφορία των συγκεκριμένων αυτοκινήτων αλλά και σκαφών αναψυχής. Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε να υπενθυμίσουμε πως θα σταματήσει επιτέλους και η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας στις εφορίες για τα αυτοκίνητα αλλά και η κατάθεση των Αδειών Εκτέλεσης Πλόων για τα σκάφη γλιτώνοντας τους πολίτες αλλά και τους υπαλλήλους των εφοριών αλλά και των Λιμενικών σταθμών από τρομερά γραφειοκρατικές διαδικασίες.