Yves Saint Laurent: Όταν ο Olivier Meyrou ήταν νέος σκηνοθέτης το 1998, ο πρώην συνεργάτης και σύντροφος του Yves Saint Laurent, Pierre Bergé τού ανέθεσε να κινηματογραφήσει ένα ντοκιμαντέρ. Προσκλήθηκε να περάσει τρία χρόνια με τους δυο στην κορύφωση της επιτυχίας τους και είχε πρόσβαση σε μερικές από τις πιο προσωπικές στιγμές τους. Ωστόσο, η ταινία που προέκυψε ήταν πολύ αποκαλυπτική και μια νομική μάχη την εμπόδισε να ολοκληρωθεί και να κυκλοφορήσει.
Μόλις το 2015, δύο χρόνια πριν από τον θάνατό του, έδωσε τελικά ο Μπερζέ την συγκατάθεσή του να προβληθεί το ντοκιμαντέρ, δύο δεκαετίες μετά την ολοκλήρωση του και έντεκα χρόνια μετά τον θάνατο του Σεν Λοράν. Θα μεσολαβούσε μια τετραετία ακόμα μέχρι την επίσημη κυκλοφορία αυτές τις μέρες στην Βρετανία, της ταινίας Yves Saint-Laurent: The Last Collections. Η «άγρια διαμάχη», όπως είχε αποκαλέσει ο σκηνοθέτης το μακρόχρονο μπλοκάρισμα του έργου του, έληξε πλέον οριστικά.
Η πολυσύνθετη σχέση ανάμεσα στον διάσημο σχεδιαστή και στον Μπερζέ αποτελεί κεντρικό θέμα της ταινίας και αποδίδεται διακριτικά αλλά και εμφατικά συγχρόνως. Παρότι φαινόταν να διαχειρίζεται από τον Μπερζέ ακόμα και η παραμικρή πτυχή της καθημερινότητας του Υβ Σεν Λοράν, υπάρχει μια σκηνή στην ταινία όπου ο Σεν Λοράν επιμένει να αλλάξει το φόρεμα με το οποίο θα εμφανιστεί ένα μοντέλο, λίγη ώρα πριν την επίσημη παρουσίαση. Υπακούοντας χωρίς κανέναν αντίλογο, ο Μπερζέ διαμορφώνει, καταβάλλοντας υπερπροσπάθεια, ολόκληρη τη σειρά προκειμένου να τηρηθεί σωστά η επιθυμία του συντρόφου του.
«Ήταν μια πολύ ξεχωριστή εποχή, το τέλος χάραζε» είπε ο Meyrou στο AnOther. Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τη φυσική και ψυχολογική επιδείνωση του μεγάλου μόδιστρου στην ηλικία των 60 ετών, καθώς προετοιμάζεται για το τελικό σόου του το 1999, ως ανεξάρτητος σχεδιαστής, προτού πουλήσει το brand YSL στον οίκο Gucci. «Ο Saint Laurent ήταν μυθική φιγούρα και ήθελα να δείξω τον άνθρωπο πίσω από τη μεγαλοφυΐα» τόνισε ο σκηνοθέτης. Η κινηματογράφηση ολοκληρώθηκε το 2001, ένα χρόνο μετά την απόσυρση του Saint Laurent, αλλά λόγω νομικής μάχης με τον Bergé απαγορεύθηκε η προβολή του.
«Κάποιοι από το κοινό ίσως ταραχτούν βλέποντας τον Υβ τόσο ηλικιωμένο και καταβεβλημένο», λέει ο Μεϊρού για την ταινία του που παρουσιάζει για πρώτη φορά τόσο πλούσιο υλικό από τη ζωή του σχεδιαστή στα τελευταία χρόνια της ζωής του. «Ήταν όμορφη εποχή όμως, διότι ένιωθες πόσο υπέφερε αλλά και πόσο τον υποστήριζε στην αδυναμία του όλο αυτό το οικοδόμημα που ο ίδιος είχε δημιουργήσει πριν από 40 χρόνια».