Θέατρο: Εννέα παραστάσεις της “Τρικυμίας” του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, του τελευταίου έργου που έγραψε ο μεγάλος συγγραφέας για να αποδώσει μια διαφορετική θέαση της ανθρώπινης πραγματικότητας, θα δώσει η Ομάδα ΡΟΔΑ τούτο τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο. Μια περιπέτεια λίγων ανθρώπων μας αποκαλύπτει κόσμους παράξενους με μάγους και ξωτικά, που όμως είναι τόσο όμοιοι με όλα τα κωμικοτραγικά που ζούμε σήμερα. Η εξουσία με τις ευθύνες και τις δολοπλοκίες που τη συνοδεύουν, τα πάθη των ανθρώπων, το σκηνικό του έρωτα, είναι όλα εκεί ολοζώντανα και ξεκαρδιστικά.
Θα καταφέρει ο μέγας μάγος, ο εξόριστος Πρόσπερος, να εξασφαλίσει ένα μέλλον για το παιδί του, που με τόσους κόπους μεγάλωσε στη μοναξιά του τόπου αυτού; Τι θα κερδίσει προκαλώντας την Τρικυμία; Τι θα χρειαστεί να θυσιάσει για να λυτρωθεί; Στο κέντρο στέκει ο άνθρωπος και η προσπάθειά του να αποκατασταθεί η σχέση του με ότι συμβαίνει στη ζωή του. Κανείς δεν μένει πλέον ο ίδιος μετά απ’ την ΤΡΙΚΥΜΙΑ, που με την μαεστρία της θεατρικής πένας του Σαίξπηρ, δίνει την ευκαιρία στο θεατή να δει τη ζωή του με άλλο βλέμμα.
Λίγα λόγια για την θεατρική ομάδα ΡΟΔΑ
Το ρεπερτόριό της η ΡΟΔΑ το αντλεί μέσα από τους μεγάλους μύθους και τα έπη της παγκόσμιας κληρονομιάς, έχοντας σαν στόχο να δημιουργήσει μια παράδοση θεατρικής αφήγησης των πιο σημαντικών έργων που έχουν επηρεάσει τη διάπλαση του κόσμου μας, κάνοντας τον Έλληνα θεατή άμεσο κοινωνό του πανανθρώπινου περιεχόμενού τους.
Τη θεατρική ομάδα ΡΟΔΑ δημιούργησε η Μαρία Περετζή, τον Ιανουάριο του 1991. Ο στόχος για τα μέλη της είναι να μελετήσουν τις δυνατότητες που έχει η θεατρική εμπειρία να συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και του δυναμικού του ανθρώπου. Με την καθοδήγηση της Μαρίας Περετζή, η θεατρική προετοιμασία για τον ηθοποιό της ΡΟΔΑ ξεπερνά πολύ τα όρια της συνηθισμένης θεατρικής προπαρασκευής. Ασκήσεις μνήμης, αντοχής, προσοχής και πολύπλοκων τελετουργικών χορών, αποτελούν την αφετηρία της προσέγγισης στο θέμα της εκφραστικής ελευθερίας. Με την προσπάθειά του ο ηθοποιός ουσιαστικά επαναπροσδιορίζει το πλαίσιο της αντικειμενικής του εμπειρίας. Μέσα στο δικό του σώμα, τις προσωπικές του στάσεις, σκέψεις, μνήμες, τα συναισθήματά του, μέσα απ’ τους δικούς του φραγμούς και την υπέρβασή τους, έχει την ευκαιρία να περάσει στην Αποκάλυψη του Ατομικού του Άγνωστου. Καθώς στην επαγγελματική τους ζωή έχουν όλοι διαφορετικές ασχολίες (αρχιτέκτονες, έμποροι, καλλιτέχνες, γιατροί κλπ), η συνεργασία τους για το ξεπέρασμα κάθε δυσκολίας στην παραγωγή των θεατρικών τους παραστάσεων φέρνει μια φρεσκάδα, μια νέα διάσταση που εκδηλώνεται σε όλες τις φάσεις της δημιουργικής τους πορείας.
Έχοντας συνειδητοποιήσει ότι ουσιώδες εμπόδιο για την επίτευξη ποιότητας στη συλλογική δουλειά είναι οι συγκρούσεις των ανθρώπων, τόσο οι εξωτερικές αντιπαραθέσεις που πολώνουν τις δημιουργικές δυνάμεις, όσο και οι εσωτερικές συγκρούσεις στον ψυχισμό του καθενός, η ομάδα συγκροτήθηκε για να μελετήσει στην πράξη τον τρόπο που τέτοιες τριβές μπορούν να ξεπεραστούν. Έτσι η δουλειά της ΡΟΔΑ αγγίζει τα όρια της μελέτης και της διεύρυνσης των ορίων της συνηθισμένης προσωπικότητας στον άνθρωπο.
· ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ 2014
Η Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών απένειμε ομόφωνα στον Δημήτρη Γασπαράτο τον «Έπαινο Κάρολος Κουν 2014 – Ερμηνείας Ηθοποιού σε Ελληνικό έργo» για τη δυναμική του ερμηνεία ως Γκιλγκαμές.
· ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ CNN
Το αμερικάνικο τηλεοπτικό κανάλι του CNN αφιέρωσε τρία μακροσκελή ρεπορτάζ παρουσιάζοντας σκηνές της Ραμαγιάνα, του Γκιλγκαμές και του Αμφιάραου, καθώς και συνεντεύξεις βασικών συντελεστών της.
· Η ΡΟΔΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ – ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους «Στο Κέντρο του Κύκλου» του Ορφέα Περετζή που προβλήθηκε στο 18ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, παρουσιάζει πλάνα από καθημερινή ζωή και τις στιγμές των ηθοποιών στα παρασκήνια λίγο πριν βγουν στη σκηνή, ξεδιπλώνοντας κινηματογραφικά τη μαγεία της τελετουργικής θεατρικής εμπειρίας που συντελείται σε κάθε στιγμή της προετοιμασίας και ολοκλήρωσης των παραστάσεων του Θεάτρου ΡΟΔΑ.