COSMOTE TV: Η πρώτη δραματοποιημένη σειρά σε παραγωγή COSMOTE TV «Ιωάννης Καποδίστριας: Η ζωή και το έργο του» ολοκληρώνεται, αναβιώνοντας στη μικρή οθόνη τις διπλωματικές προσπάθειες του Ιωάννη Καποδίστρια για το τέλος του πολέμου, καθώς και το μεταρρυθμιστικό του έργο, για να γίνει η Ελλάδα ένα οργανωμένο κράτος, που θα άφηνε πίσω του το παραδοσιακό σύστημα των κοτζαμπάσηδων και των προκρίτων.
Ειδικότερα, το επεισόδιο «ρίχνει φως» στις συγκρούσεις του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας με την αντιπολίτευση, εξαιτίας των σχεδίων του για διανομή των εθνικών γαιών στους ακτήμονες και την ενίσχυση των λαϊκών στρωμάτων, καθώς και στην εναντίωσή του στην αδιαφορία των Μεγάλων Δυνάμεων για στήριξη της χώρας. Η σειρά «κλείνει» με τη δολοφονία του Καποδίστρια το πρωί της 27ης Σεπτεμβρίου 1831 στον Άγιο Σπυρίδωνα του Ναυπλίου και τις συνέπειες που αυτή είχε στη μετέπειτα πορεία του νεοσύστατου ελληνικού κράτους (Σάββατο 2/11, 21.00, COSMOTE HISTORY HD).
Από τους Δελφικούς Ύμνους μέχρι το τραγούδι των θεριστών, ειδικοί μουσικολόγοι, αρχαιολόγοι και ιστορικοί αναλύουν τη σημασία της μουσικής στην τέχνη στο νέο επεισόδιο της σειράς «Ο κώδικας της τέχνης», σε παραγωγή COSMOTE TV. Στο επεισόδιο, το οποίο θα προβληθεί στο COSMOTE HISTORY HD την Παρασκευή 1/11 στις 22.00, επιφανείς ερευνητές του Κέντρου Αρχαιομουσικολογίας του ΕΚΠΑ επιχειρούν να «προσθέσουν ήχο» σε μια σειρά αρχαίων ευρημάτων με θέμα τη μουσική.
Τέλος, με δύο επεισόδια back-to-back ξεκινάει η σειρά συμπαραγωγής COSMOTE TV «Στα φτερά του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου», η οποία θα προβληθεί στο πλαίσιο του ομώνυμου μηνιαίου αφιερώματος του COSMOTE HISTORY HD.
Το πρώτο επεισόδιο (Κυριακή 3/11, 21.00) με τίτλο «Αεροδρομίων Γένεσις» παρουσιάζει τη δημιουργία των πρώτων αεροπορικών βάσεων που δημιουργήθηκαν στο ελλαδικό χώρο στην Ξάνθη, τον Σταυρό Θεσσαλονίκης και τη Θάσο, ενώ το δεύτερο (Κυριακή 3/11, 22.00) μάς μεταφέρει στο πρώτο εξάμηνο του 1916, όταν οι αεροπόροι της Θάσου και της Λήμνου σημειώνουν σημαντικές επιτυχίες στα νέα αεροδρόμια που δημιουργούνται για τις ανάγκες του πολέμου.
Τα επεισόδια όλων των σειρών είναι διαθέσιμα μετά την προβολή τους on demand στη δωρεάν υπηρεσία COSMOTE TV PLUS.
Η δημιουργία της πολιτικής αεροπορίας στην Ελλάδα μέσα από τη «Μηχανή του Χρόνου»
Στη δημιουργία της πολιτικής αεροπορίας στην Ελλάδα είναι αφιερωμένο το νέο επεισόδιο της «Μηχανής του Χρόνου» με τον Χρίστο Βασιλόπουλο, το οποίο θα προβληθεί την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου στις 21.00 στο COSMOTE HISTORY HD.
Η αναδρομή της εκπομπής ξεκινά από το 1925, όταν δόθηκε η πρώτη άδεια δημιουργίας αεροπορικής εταιρείας. Ωστόσο, η σύμβαση καταγγέλθηκε ως σκανδαλώδης και μετά από πέντε χρόνια, η εταιρεία δεν είχε ούτε ένα αεροπλάνο. Το πρώτο εμπορικό δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Εναέριων Συγκοινωνιών, με πρώτο επιβάτη τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Όμως και αυτή η εταιρεία οδηγήθηκε σύντομα στην πτώχευση εξαιτίας των εκπτώσεων που επέβαλε το κράτος, των υψηλών μισθών και των τεράστιων εξόδων που προέκυψαν.
Το 1935 δημιουργήθηκε η ΤΑΕ ΑΕ (Τεχνικές Αεροπορικές Εκμεταλλεύσεις) – Εθνικές Αεροπορικές Γραμμές. Τα αεροπλάνα της συμμετείχαν στην πολεμική προσπάθεια την περίοδο της Κατοχής. Στη συνέχεια, όμως, πέρασε στους Γερμανούς. Η εταιρεία λειτούργησε ξανά μετά τον πόλεμο.
H έρευνα της «Μηχανής του Χρόνου» πλαισιώνεται, επίσης, από μαρτυρίες για τα πρώτα αεροπορικά δυστυχήματα, με θύματα σημαντικές προσωπικότητες της εποχής, τα οποία κλόνισαν την εμπιστοσύνη του κόσμου. Ωστόσο, οι προσπάθειες να δημιουργηθεί ένας αξιόπιστος αεροπορικός στόλος, παρά τα τεράστια οικονομικά προβλήματα, συνεχίστηκαν και η Ελλάδα έφθασε να διαθέτει τέσσερις αεροπορικές εταιρείες, που ήταν ωστόσο ζημιογόνες.
Το επεισόδιο ολοκληρώνεται με την ίδρυση της Ολυμπιακής Αεροπορίας από τον Αριστοτέλη Ωνάση τη δεκαετία του ‘50, η οποία αποτέλεσε έναυσμα για την έναρξη μιας νέας εποχής για τις αερομεταφορές όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Στελέχη της τότε εταιρείας εξηγούν στην κάμερα της εκπομπής πώς βγήκε το όνομα «Ολυμπιακή Αεροπορία», σε τι ενέργειες προχώρησε ο «Έλληνας Κροίσος» προκειμένου να διοικεί μία κερδοφόρο εταιρεία και πώς ξεπεράστηκε η διαμάχη με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή για το σήμα της εταιρείας, με ένα απλό τέχνασμα του Ωνάση.