Ελλάδα

“Τέλος” τα παρκαρισμένα μηχανάκια στα πεζοδρόμια – Δείτε τι αλλάζει

Σύντομα θα δημοσιευθεί η υπουργική απόφαση που θα ξεκαθαρίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας των parking δικύκλων.

Το πρόβλημα της στάθμευσης των δικύκλων, ειδικά στα αστικά κέντρα όπως η Αθήνα, προσπαθεί αν λύσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με ρύθμιση που ετοιμάζει για την ίδρυση και λειτουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων (μοτοσικλέτες, ποδήλατα). Σύμφωνα με ενημέρωση του αρμόδιου υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η απόφασή του θα περιγράφει τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας των parking δικύκλων και συγκεκριμένα «τις ελάχιστες διαστάσεις, φωτισμό τη νύχτα, φύλαξη και τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. διαγραμμίσεις, όρια θέσης οχήματος και ελιγμών)».

Θα εξεταστούν, επίσης, όπως σημείωσε ο υφυπουργός, «το ενδεχόμενο να επιτρέπεται η κατακόρυφη ανύψωση (όροφοι ή επίπεδα), ώστε να αυξάνεται η χωρητικότητα στα parking που βρίσκονται σε μικρά οικόπεδα και η δυνατότητα δημιουργίας χώρου στάθμευσης δικύκλων και στα parking αυτοκινήτων, εφόσον γίνουν οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις».

Σήμερα δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων και πλέον θα παρέχεται η δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί να δημιουργήσει μια τέτοια επιχείρηση. Η σχετική ρύθμιση εκτιμάται πως θα είναι έτοιμη στις αρχές του 2020.

Τιμολόγηση

Ωστόσο, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», το θέμα του κομίστρου πρόκειται να καθοριστεί από τους ιδιώτες και όχι το υπουργείο. Εκτιμάται, όμως, ότι το κόστος θα είναι αρκετά πιο χαμηλό από τα ποσά που πληρώνουν σήμερα οι οδηγοί αυτοκινήτων προκειμένου να αφήσουν τα οχήματά τους. Αν για παράδειγμα ένας πολίτης καλείται να πληρώσει περίπου 5 ευρώ, συν 1 για κάθε επιπλέον ώρα, ο οδηγός μηχανής υπολογίζεται πως θα χρεώνεται 2-3 ευρώ και ίσως ακόμα λιγότερα ένας ποδηλάτης.