Air Condition: Δύσκολα αποφεύγουμε τη χρήση του και στο αυτοκίνητό μας. Ιδίως εάν επιστρέφουμε στην καμπίνα του αμαξιού έπειτα από παρκάρισμα ωρών στον ήλιο. Όπως και να ‘χει, το Air Condition αποτελεί έναν από τους συμμάχους όσων είναι οδηγοί, ωστόσο η χρήση του καταναλώνει αρκετή ενέργεια, καθώς επιβαρύνει αρκετά όσον αφορά την κατανάλωση βενζίνης αλλά επιπρόσθετα επηρεάζει και την απόδοση του αυτοκινήτου ειδικά εκείνου που δεν έχει πολλούς ίππους. Και σε αυτόν τον τομέα, υπάρχει ένα “κόλπο” το οποίο θα σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε χρήματα και να εξασφαλίσετε την καλή του λειτουργία. Πρόκειται για τον κανόνα των 90 δευτερολέπτων.
Όταν μπαίνουμε στο αμάξι μας, παρατηρούμε ότι η ζέστη πολλές φορές είναι ανυπόφορη. Η θερμοκρασία μπορεί να φτάσει ακόμα και τους 50 με 60 βαθμούς Kελσίου. Είναι καλό λοιπόν, να αφήνουμε ανοιχτές τις πόρτες της καμπίνας για 90 δευτερόλεπτα όσο δηλαδή χρειάζεται για να ανακυκλωθεί ο αέρας και να πέσει η θερμοκρασία. Στην συνέχεια βάζουμε τη θερμοκρασία στο επίπεδο που επιθυμούμε και οδηγούμε με ανοιχτά τα τζάμια για λίγα λεπτά. Στη συνέχεια τα κλείνουμε και όταν νιώσουμε πως η θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα είναι ικανοποιητική κλείνουμε για λίγο το κλιματιστικό και αφήνουμε την ανακύκλωση αέρα.
Γιατί δεν πρέπει να ακουμπάμε τα πόδια μας στο ταμπλό
Είναι πολύ της μόδας οι συνοδηγοί σε αυτοκίνητα να βάζουν τα πόδια τους στο ταμπλό του αυτοκίνητου ή και στην άκρη του παράθυρου. Η συγκεκριμένη συνήθεια δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αλλά συμβαίνει σε πολλές χώρες του κόσμου. Όσοι βέβαια έχουν αυτή τη συγκεκριμένη συνήθεια θα ήταν καλό να σταματήσουν, καθώς ούτε η ζώνη, ούτε ο αερόσακος μπορεί να τους προσφέρει την προβλεπόμενη ασφάλεια. Μάλιστα μπορεί να προκαλέσουν μεγαλύτερη ζημιά λόγο της στάσης του σώματος.
Λόγω των αερόσακων οι οποίοι αν ενεργοποιηθούν όσο τα πόδια του συνοδηγού βρίσκονται στο ταμπλό θα σπρώξουν με μεγάλη ταχύτητα τα γόνατά προς το πρόσωπό, σπάζοντας τον από τον αστράγαλο, το σαγόνι, τα δόντια και ποιος ξέρει ποιες άλλες αρθρώσεις. Ουσιαστικά, ο αερόσακος που προορίζεται για την προστασία του συνοδηγού, μπορεί να του προκαλέσει τεράστια ζημιά και πόνο.
Συχνά, δεν υπάρχει χρόνος να αντιδράσουμε σε περίπτωση ξαφνικής σύγκρουσης ενώ οι αερόσακοι, οι οποίοι αναπτύσσονται σε τρία δέκατα του δευτερολέπτου «χτυπούν» με εξαιρετικά ισχυρή δύναμη.