Ελλάδα

Εισπρακτικές εταιρείες: Έτσι θα γλιτώσετε από τις τηλεφωνικές ενοχλήσεις

Εισπρακτικές εταιρείες: Αυξάνονται οι καταγγελίες δανειοληπτών, όσον αφορά τους τρόπους με τους οποίους προσπαθούν να επικοινωνήσουν μαζί τους οι εν λόγω εταιρείες.

Εισπρακτικές εταιρείες: Έρχεται σύντομα νέα νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα αυστηροποιήσει το νομικό πλαίσιο της λειτουργίας των εν λόγω εταιρειών. Ο λόγος; Καθημερινά, χιλιάδες οφειλέτες δέχονται κλήσεις από τις εισπρακτικές εταιρείες, ακόμη κι αν έχουν προχωρήσει σε ρύθμιση των χρεών τους. Παράλληλα, έχουν γίνει χιλιάδες καταγγελίες για τις πρακτικές που χρησιμοποιούνται και προκαλούν αφόρητη ενόχληση στους δανειολήπτες, που δέχονται δεκάδες κλήσεις στην οικία τους αλλά και τον χώρο εργασίας τους.

Η νέα ρύθμιση έρχεται για να θέσει ένα όριο στον τρόπο λειτουργίας των εισπρακτικών, διορθώνοντας την προηγούμενη παράλειψη που δεν θέτει πλαφόν στα τηλεφωνήματα που μπορούν να γίνουν στον εκάστοτε δανειολήπτη. Την ίδια ώρα, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή επέβαλλε πρόστιμα ύψους 46.000 ευρώ σε τέσσερις εταιρείες για παραβάσεις του Νόμου 3768/2009.

Οι συμβουλές της ΕΚΠΟΙΖΩ

  • Σε περίπτωση που εταιρείες ενημέρωσης επικοινωνούν μαζί σας, θα πρέπει:
  • Να σας καλούν 1 φορά ανά δύο ημέρες ή πιο αραιά
  • Να σας καλούν κατά τις εργάσιμες ημέρες 9:00 – 20:00
  • Να εμφανίζεται ο τηλεφωνικός αριθμός κλήσης. Να μην σας καλούν δηλαδή με “απόκρυψη”
  • Ο υπάλληλος της εταιρείας να αναφέρει το ονοματεπώνυμό του, την ιδιότητά του, την επωνυμία της εταιρείας, τον αριθμό μητρώου με τον οποίο έχει καταχωρηθεί στο αρμόδιο Υπουργείο, καθώς και το σκοπό της επικοινωνίας
  • Να σας ενημερώνουν ότι η κλήση καταγράφεται και τα στοιχεία διατηρούνται για 1 έτος. Στη συνέχεια καταστρέφονται, εκτός αν ζητήσει τη διατήρησή τους ο οφειλέτης ή η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, οπότε και πρέπει να παρασχεθούν εντός 10 ημερών. Τα αρχεία αυτά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναντίον σας
  • Να σας καλούν αποκλειστικά και μόνο για ενημέρωση και διαπραγμάτευση των όρων πιθανής ρύθμισης
  • Σε περίπτωση γραπτής επικοινωνίας, να φαίνονται πάνω στο έγγραφο όλα τα στοιχεία της εταιρείας (επωνυμία, διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ.) και σε καμία περίπτωση να μην χρησιμοποιείται η επωνυμία της τράπεζας

Τι απαγορεύεται να πράττουν οι εταιρείες

  • Να σας καλούν πριν να περάσουν 10 μέρες από όταν έγινε ληξιπρόθεσμο το ποσό
  • Να σας καλούν για οφειλές που βρίσκονται σε ρύθμιση, όσο καιρό αυτή τηρείται
  • Να εισπράττουν με οποιοδήποτε τρόπο ληξιπρόθεσμες οφειλές
  • Να προβαίνουν σε τηλεφωνικές απειλές, προσβολές, παραπλανητική πληροφόρηση και άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας
  • Να σας δυσφημίζουν στο οικογενειακό/εργασιακό σας περιβάλλον ή να απειλούν ότι θα το κάνουν
  • Να ενοχλούν τα οικεία σας πρόσωπα
  • Να σας καλούν στην εργασία, εκτός και αν είναι το μοναδικό τηλέφωνο που έχετε δηλώσει για επικοινωνία
  • Να παριστάνουν ότι είναι υπάλληλοι της τράπεζας, δικηγόροι, δικαστικοί επιμελητές κλπ.
  • Να αναθέτουν σε άλλη εταιρεία ή φυσικό πρόσωπο, εκτός των υπαλλήλων τους, την ενημέρωσή σας για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές
  • Να αναθέτουν σε δικηγόρους και δικαστικούς επιμελητές τη δικαστική διεκδίκηση της οφειλής
  • Να σας επιβαρύνουν με έξοδα
  • Να σας επισκέπτονται κατ’ ιδίαν