Το 1999 ο Μπιλ Γκέιτς είχε γράψει ένα βιβλίο με τίτλο «Business @ the Speed of Thought». Μέσα στις σελίδες του, ο ιδρυτής της Microsoft έκανε 15 ιδιαίτερα τολμηρές για την εποχή προβλέψεις που τότε αντιμετωπίστηκαν με επιφυλακτικότητα, αφού πιθανότατα ακούγονταν εξωφρενικές. Όπως αποδείχθηκε τελικά, είτε ο ίδιος γνωρίζει την τεχνολογία και την πιθανή της εξέλιξη καλύτερα ίσως από τον κάθε άλλο, είτε διαθέτει «μαντικές» ικανότητες.
Βέβαια, μάλλον το πρώτο ισχύει, καθώς ο ίδιος αποτελεί τον ιδρυτή και CEO ενός τεχνολογικού και οικονομικού κολοσσού. Δείτε παρακάτω τις 15 προβλέψεις που έκανε ο Μπιλ Γκέιτς πριν από 20 χρόνια, που αποδείχτηκαν απόλυτα αληθινές.
1. Ιστοσελίδες που θα βοηθούν στην έρευνα αγοράς
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα αναπτυχθούν αυτόματες υπηρεσίες σύγκρισης τιμών, που θα επιτρέπουν στους ανθρώπους να συγκρίνουν τιμές από πολλές ιστοσελίδες για να βρουν την πιο φθηνή».
Τι υπάρχει τώρα: Μπορούμε με ευκολία να ψάξουμε για ένα προϊόν στο Google ή το Amazon και να πάρουμε διαφορετικές τιμές.
2. Κινητές συσκευές
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι άνθρωποι θα κουβαλούν μικρές συσκευές, που θα τους επιτρέπουν να βρίσκονται συνεχώς σε επαφή με ηλεκτρονικές υπηρεσίες από όπου και αν είναι. Θα μπορούν να βλέπουν τις ειδήσεις, να κλείνουν αεροπορικά εισιτήρια, να παρακολουθούν το χρηματιστήριο και ό,τι άλλο θέλουν».
Τι υπάρχει τώρα: Τα «έξυπνα» κινητά και τα «έξυπνα» ρολόγια.
3. Άμεσες πληρωμές μέσω διαδικτύου και καλύτερη φροντίδα της υγείας μέσω του διαδικτύου
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι άνθρωποι θα πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, θα τακτοποιούν τα οικονομικά τους και θα επικοινωνούν με τους γιατρούς τους μέσω διαδικτύου».
Τι υπάρχει τώρα: Έχουν δημιουργηθεί πολλές εφαρμογές που μας βοηθούν να βρούμε γιατρούς και να κλείσουμε ραντεβού μαζί τους, όπως και εφαρμογές με τις οποίες μπορούμε να πληρώσουμε λογαριασμούς ή να δανειστούμε χρήματα.
4. Προσωπικοί βοηθοί
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα αναπτυχθούν προσωπικοί βοηθοί, που θα συνδέουν και θα συγχρονίζουν όλες τις συσκευές, είτε είναι στο σπίτι, είτε στο γραφείο. Οι συσκευές θα ελέγχουν τις ειδοποιήσεις και θα εμφανίζουν τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Οι συσκευές θα προσαρμόζονται αυτόματα στις ανάγκες σας»
Τι υπάρχει τώρα: Το Google Now είναι ένας έξυπνος βοηθός που υπάρχει στα κινητά και αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Επίσης, έξυπνες συσκευές, όπως το Nest, συλλέγουν δεδομένα της καθημερινότητάς σας και προσαρμόζουν αυτόματα τη θερμοκρασία του σπιτιού σας.
5. Παρακολούθηση του σπιτιού μέσω διαδικτύου
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα μπορείτε να έχετε συνεχή εικόνα από το σπίτι σας και θα ενημερώνεστε πότε έρχεται κάποιος στο σπίτι σας, όταν λείπετε»
Τι υπάρχει τώρα: Η Google αγόρασε την Dropcam, τον κατασκευαστή των καμερών παρακολούθησης σπιτιών, αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή. Η Ring φτιάχνει ένα έξυπνο κουδούνι-κάμερα, που θα μας επιτρέπει να βλέπουμε ποιος χτυπάει το κουδούνι του σπιτιού.
6. Κοινωνικά δίκτυα
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Προσωπικά δεδομένα φίλων και συγγενών θα γίνουν δημόσια και θα μπορείτε να μιλάτε και να κάνετε σχέδια».
Τι υπάρχει τώρα: Facebook, Instagram, WhatsApp, Snapchat και Messenger.
7. Αυτοματοποιημένες προωθητικές προσφορές
H πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα αναπτυχθούν λογισμικά που θα αναγνωρίζουν πού έχετε κανονίσει ένα ταξίδι και θα χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες για να προτείνει δραστηριότητες στον προορισμό που θα πάτε»
Τι υπάρχει τώρα: Ταξιδιωτικές ιστοσελίδες, όπως η Expedia, προτείνουν προσφορές βασισμένες σε παλαιότερες εμπειρίες του χρήστη. Οι διαφημίσεις της Google και του Facebook βασίζονται στην τοποθεσία και τα ενδιαφέροντα του χρήστη.
8. Ιστοσελίδες ζωντανής συζήτησης αθλητικών γεγονότων
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα μπορείτε να συνομιλήσετε με άλλους ανθρώπους σε ζωντανό χρόνο, ενώ παρακολουθείτε ένα αθλητικό γεγονός»
Τι υπάρχει τώρα: Κοινωνικά δίκτυα, όπως το Twitter, που επιτρέπουν στους χρήστες να σχολιάζουν την ώρα που βλέπουν έναν αγώνα.
9. Έξυπνες διαφημίσεις
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι συσκευές θα έχουν έξυπνες διαφημίσεις. Θα ξέρουν τις τάσεις της αγοράς και θα παίζουν διαφημίσεις σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του χρήστη».
Τι υπάρχει τώρα: Αν ρίξετε μια ματιά στα δικά σας κοινωνικά δίκτυα, θα παρατηρήσετε ότι οι περισσότερες διαφημίσεις βασίζονται σε ιστοσελίδες που έχετε επισκεφθεί και στα ενδιαφέροντά σας.
10. Τηλεοράσεις συνδεδεμένες με ιστοσελίδες
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Τα προγράμματα της τηλεόρασης θα περιέχουν συνδέσμους σε σχετικές ιστοσελίδες και πληροφορίες».
Τι υπάρχει τώρα: Σχεδόν κάθε διαφήμιση ζητάει από τον χρήστη να ακολουθήσει την επιχείρηση στο Facebook ή το Twitter.
11. Διαδικτυακοί πίνακες συζήτησης
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι κάτοικοι των πόλεων και των χωρών θα μπορούν να κάνουν συζητήσεις με άλλους ανθρώπους που τους απασχολούν τα ίδια θέματα, όπως πολιτικά ή η ασφάλεια των πόλεων».
Τι υπάρχει τώρα: Πολλές ιστοσελίδες έχουν ένα μέρος όπου οι χρήστες μπορούν να σχολιάσουν και να συνομιλήσουν μεταξύ τους, ενώ μερικά άλλα έχουν και φόρουμ.
12. Ιστοσελίδες βασισμένες στα ενδιαφέροντα
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι διαδικτυακές κοινότητες δεν θα επηρεάζονται από την τοποθεσία, αλλά από τα ενδιαφέροντά σας».
Τι υπάρχει τώρα: Πολλές ιστοσελίδες έχουν διευρυνθεί και περιέχουν τομείς που καλύπτουν μερικά θέματα σε μεγαλύτερο βάθος.
13. Λογισμικό διαχείρισης έργου
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι διευθυντές θα μπορούν να περιγράψουν διαδικτυακά ένα πρότζεκτ και να έχουν προτάσεις για το ποιοι είναι διαθέσιμοι και μπορούν να συνεργαστούν μαζί τους».
Τι υπάρχει τώρα: Πολλά λογισμικά στις επιχειρήσεις που καινοτομούν στο σχηματισμό ομάδων.
14. Διαδικτυακή πρόσληψη
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Ομοίως, οι άνθρωποι που ψάχνουν για δουλειά, θα μπορούν να βρουν διαδικτυακά»
Τι υπάρχει τώρα: Εφαρμογές όπως το LinkedIn, είναι σχεδιασμένες για να ανεβάζουμε το βιογραφικό μας και να βρούμε δουλειά με βάση τα ενδιάφεροντά μας.
15. Λογισμικό επιχειρηματικής κοινότητας
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι εταιρείες θα είναι σε θέση να υποβάλλουν προσφορές για δουλειές, είτε αναζητούν ένα πρότζεκτ, είτε μια κινηματογραφική παραγωγή. Αυτό θα είναι αποτελεσματικό και για τις μεγάλες εταιρίες και για επιχειρήσεις που ψάχνουν καινούργιους πελάτες».
Τι υπάρχει τώρα: Πολλά λογισμικά για επιχειρήσεις επικεντρώνονται σε κοινωνικές πτυχές, έτσι ώστε οι χρήστες να μπορούν να προσεγγίσουν άλλες επιχειρήσεις και να ξεκινήσουν μια συζήτηση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγαλύτερα έργα, μέσα από τις εφαρμογές τους.