Θεσσαλονίκη: Εν πλήρη εξελίξει βρίσκεται τεράστια επιχείρηση των Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ στη Θεσσαλονίκη για την εξάρθρωση κυκλώματος που έβγαζε εκατομμύρια ευρώ τα οποία «ξέπλενε» και έχει να κάνει από έργα στον λιμένα Θεσσαλονίκης, κατά προτεραιότητα εξυπηρετήσεις πλοίων μέχρι πιστοποιήσεις ρυμουλκών. Μάλιστα, το πρωί οδηγήθηκαν στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης τέσσερις εφοπλιστές, που συνελήφθησαν στην Αθήνα και αναμένεται μαζί με τον λιμενάρχη και δεκατρία ακόμη άτομα, ανάμεσά τους και οι πλοηγοί, να οδηγηθούν σήμερα το μεσημέρι στον εισαγγελέα.
Οι αδιάφθοροι της αστυνομίας, που κυνηγούν την απάτη που στήθηκε για δύο χρόνια, έχουν καλά δεμένη την υπόθεση. Αξίζει να σημειωθεί πως ήδη έχει σχηματιστεί μεγάλη δικογραφία (2000 σελίδων). Η υπόθεση αφορά σε χρηματισμό για καλύτερη εξυπηρέτηση των καραβιών που πλήρωναν το καλά οργανωμένο καρτέλ.Το γεγονός ότι στο κύκλωμα συμμετείχαν ο λιμενάρχης, υψηλόβαθμος αξιωματικός του Λιμενικού, δείχνει το εύρος της διαφθοράς και της δωροδοκίας καθώς οι συλληφθέντες αντιμετωπίζουν τις κατηγορίες της Εγκληματικής Οργάνωσης, δωροδοκίας και δωροληψίας και νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα.
Φέρονται οι ιδιοκτήτες των γνωστών ναυτιλιακών να είχαν δημιουργήσει μια μονοπωλιακή κατάσταση για τα πλοία που έμπαιναν κι έδεναν στο λιμάνι. Οι Αρχές έχουν πολλές καταθέσεις στα χέρια τους και έχουν «πιάσει στα πράσα» ανθρώπους να δίνουν χρήματα στα χέρια της συμμορίας. Όπως αναφέρει το «protothema.gr», από την εισαγγελία Θεσσαλονίκης λένε ότι οι «Αδιάφθοροι» της ΕΛ.ΑΣ άρχισαν να ψάχνουν την υπόθεση από τον περασμένο Μάιο όταν και έγινε η ενοποίηση των Εσωτερικών Υποθέσεων ΕΛ.ΑΣ και Λιμενικού Σώματος.
Ο τζίρος από τις συγκεκριμένες πράξεις υπολογίζεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ ενώ οι εφοπλιστές μετά τη σύλληψη τους, οδηγήθηκαν στην Θεσσαλονίκη όπου ανακρίθηκαν από τους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ και έδωσαν καταθέσεις. Περάσαν τη νύχτα στα κρατητήρια και το μεσημέρι θα οδηγηθούν στον αρμόδιο εισαγγελέα. Σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται να λειτουργούσε ένα σύστημα με πλοηγούς των οποίων προΐσταται βάσει νόμου ο Λιμενάρχης και ιδιόκτητες ρυμουλκών.
Η μέθοδος που φέρεται να ακολουθείτο ήταν να στέλνουν παραπάνω ρυμουλκά σε ένα πλοίο από όσα ήταν αναγκαία για να καταπλεύσει ή να αποπλεύσει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Για παράδειγμα αν ένα καράβι χρειαζόταν δύο ρυμουλκά πήγαιναν τρία ή τέσσερα με αποτέλεσμα η χρέωση να είναι μεγαλύτερη. Οι αρχές ερευνούν το ενδεχόμενο το σύστημα να λειτουργούσε με συγκεκριμένα ρυμουλκά αποκλείοντας ανταγωνιστές. Άλλες πληροφορίες θέλουν η υπόθεση να αφορά την κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με το ανάλογο «μπαξίσι». Προκειμένου να μην δημιουργηθούν προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού ελλείψει πλοηγών το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανταποκρίθηκε άμεσα στον αίτημα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και έστειλε δύο πλοηγούς χθες ενώ σήμερα αναμένεται και ένας τρίτος.