Νίκη Καραμέως: Τα ελληνικά σχολεία της Αγίας Αικατερίνης και του Αγίου Δημητρίου στην Αστόρια της Νέας Υόρκης, επισκέφθηκε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, κατά την τελευταία ημέρα παραμονής της στη Νέα Υόρκη όπου βρέθηκε ως ομιλήτρια στον ΟΗΕ για τον ρόλο της εκπαίδευσης στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής. Η κ. Κεραμέως συνομίλησε με εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, άκουσε για τις επιτυχίες και τις προκλήσεις των σχολείων και συνεχάρη όλους για το σπουδαίο έργο που επιτελούν, ενώ τους διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο είναι αρωγός στις προσπάθειές τους.
Στη συνέχεια, επισκέφθηκε την Ομοσπονδία Ελληνικών Σωματείων Μείζονος Αμερικής και το Ελληνικό Προξενείο, όπου ενημερώθηκε για θέματα της ομογένειας και της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.Επίσης, συναντήθηκε με τον αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο και συζήτησαν θέματα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης, όπως η λειτουργία της Θεολογικής Σχολής του Τιμίου Σταυρού και του Καθεδρικού Σχολείου Αγίας Τριάδας Μανχάταν.
Τέλος, είχε συνάντηση με τον Ντάνιελ Ομπστ (Daniel Obst), πρόεδρο του Διαπολιτισμικού Προγράμματος AFS που στοχεύει στην δημιουργία διεθνών εκπαιδευτικών δικτύων μέσω ανταλλαγής μαθητών. Υπενθυμίζεται, ότι η κ. Κεραμέως από σήμερα βρίσκεται στις Βρυξέλλες, για να συμμετάσχει στη 2η Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Εκπαίδευσης, που θα διεξαχθεί σε επίπεδο Υπουργών Παιδείας των κρατών-μελών της ΕΕ.
Νίκη Καραμέως: Η Εκπαίδευση αποτελεί βασικό στοιχείο ανταπόκρισης στην κλιματική αλλαγή
Θυμίζουμε ότι πριν λίγες μέρες η υπουργός παιδείας είχε μιλήσει για την εκπέδευση και την κλιματική αλλαγή. Η υπουργός, στην ομιλία της στον ΟΗΕ αναφέρθηκε στον ρόλο της εκπαίδευσης στην προστασία των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς από την κλιματική αλλαγή. «Από τη δική μας οπτική, η Εκπαίδευση αποτελεί βασικό στοιχείο ανταπόκρισης στην κλιματική αλλαγή. Μπορεί και πρέπει να συμβάλλει στην προστασία της πολιτιστικής και φυσικής μας κληρονομιάς», σημείωσε η κ. Κεραμέως, απαριθμώντας τέσσερις τρόπους συμβολής της Εκπαίδευσης.
«Πρώτον: Με την παροχή πληροφοριών στους μαθητές και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους που συνεπάγεται η κλιματική αλλαγή. Μέσω προγραμμάτων σπουδών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δεύτερος τρόπος, με την υπογράμμιση της σημασίας και της ευαλωτότητας της παγκόσμιας κληρονομιάς, η οποία σύμφωνα με την UNESCO, «είναι το κληροδότημά μας από το παρελθόν, με το οποίο ζούμε σήμερα και το οποίο θα μεταφέρουμε στις μελλοντικές γενιές».
Τρίτος τρόπος: Με τη δια βίου κατάρτιση των υπευθύνων για τη λήψη αποφάσεων, των διαχειριστών των ιστορικών χώρων, των εκπαιδευτικών και άλλων φορέων, προκειμένου να καλλιεργηθεί η ευαισθησία και η ικανότητα πρόληψης και προσαρμογής στα φυσικά φαινόμενα και να διαδοθεί αυτή η γνώση στην κοινή γνώμη.
Και τέταρτος τρόπος: Τελευταίος αλλά εξίσου σημαντικός. Με την προετοιμασία της νέας γενιάς, για να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές προκλήσεις και να βοηθήσει στην αντιστροφή της ζημιάς. Το πιο σημαντικό είναι να εξοπλίσουμε τους νέους με τα απαιτούμενα εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως η τεχνολογία αιχμής, η επιστημονική καλλιέργεια, οι δεξιότητες και οι γνώσεις προκειμένου να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, αλλά και να αντιστρέψουν αυτή την καθοδική σπείρα».
«Για να συμβεί αυτό», κατέληξε η υπουργός, «πρέπει να αναδείξουμε τον παγκόσμιο αντίκτυπο των τοπικών δράσεων, να διαμορφώσουμε τις μελλοντικές συμπεριφορές και συνήθειες και να μεταδόσουμε στους νέους ακόμα περισσότερο ηθικές αξίες, όπως η διαγενεακή αλληλεγγύη, ο αλτρουισμός, η υπευθυνότητα και η κριτική σκέψη».