Brexit:Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποίησε σήμερα κατά των καταστροφικών επιπτώσεων μιας αποχώρησης του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς συμφωνία, τονίζοντας ότι ένα Brexit χωρίς συμφωνία (no-deal Brexit) θα έχει «συνταρακτικές» επιπτώσεις στην κατασκευή αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
«Η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς συμφωνία θα προκαλέσει μια συνταρρακτική αλλαγή στους εμπορικούς όρους, με δισεκατομμύρια ευρώ δασμών που απειλούν να επηρεάσουν τις επιλογές των καταναλωτών και στις δύο πλευρές της Μάγχης», υπογράμμισαν με κοινή τους ανακοίνωση η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Επιτροπή Σύνδεσης για την Κατασκευή Εξοπλισμού και Εξαρτημάτων Αυτοκινήτων (CLEPA) και 21 εθνικές ενώσεις.
Το Brexit δεν είναι πρόβλημα μόνο για την Βρετανία
«Το Brexit δεν είναι μόνο ένα βρετανικό πρόβλημα, όλοι μας ανησυχούμε στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και ακόμα πιο πέρα», δήλωσε στην ανακοίνωση ο Κριστιάν Πεζό, πρόεδρος της γαλλικής ομοσπονδίας αυτοκινητοβιομηχανιών (CCFA). Ένα χαοτικό Brexit θα προκαλέσει ένα «σοβαρό πλήγμα» στην έγκαιρη παράδοση και στις αλυσίδες εφοδιασμού που ξεπερνούν τα διεθνή σύνορα, προειδοποίησαν οι ενώσεις.
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου χρειάζονται μια ομαλή ροή του εμπορίου και θα πληγούν σοβαρά από τους φόρους και τις διοικητικές επιβαρύνσεις για ανταλλακτικά και οχήματα», ανέφερε ο Μπέρναντ Μάτες, πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA). «Ως εκ τούτου, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφύγουν ένα Brexit χωρίς συμφωνία», τόνισαν οι ενώσεις.
Οι ευρωπαϊκές ενώσεις κατασκευαστών εκτιμούν το πρόσθετο κόστος των τελωνειακών δασμών σε περίπτωση ενός άτακτου Brexit σε περίπου 5,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρείται αυτός με τη μεγαλύτερη έκθεση σε κίνδυνο εάν γίνει πραγματικότητα το Brexit χωρίς συμφωνία, αφού θα απορυθμιστούν οι αλυσίδες εφοδιασμού και ενδέχεται μεγάλες βιομηχανίες να πάρουν την άγουσα προς την έξοδο. Γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η γερμανική BMW, η γαλλική PSA και η ιαπωνική Nissan, έχουν σήμερα εργοστάσια στη Βρετανία, των οποίων το μέλλον φαίνεται να διακυβεύεται σε περίπτωση μιας «μη συμφωνίας».