Οικονομία

Έρχεται ξανά η απόσυρση αυτοκινήτων

Για την απόσυρση αυτοκινήτων αναμένεται να δοθούν φορολογικά και οικονομικά κίνητρα.

Απόσυρση αυτοκινήτων παλαιότερων ετών ετοιμάζουν τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών με στόχο την αγορά νέων, φιλικών προς το περιβάλλον Ι.Χ. Για την ανανέωση του στόλου των ΙΧ στην Ελλάδα αναμένεται να δοθούν φορολογικά και οικονομικά κίνητρα. Σύμφωνα με όσα γράφει σήμερα το Βήμα της Κυριακής, σε εξέλιξη είναι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Μεταφορών με τα κλιμάκια της Τρόικας, προκειμένου να προχωρήσει πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων.

Δεν είναι ξεκάθαρο αν το πρόγραμμα θα τρέξει το 2019 ή μέσα στο 2020. Η εφημερίδα αναφέρει ότι η απόσυρση θα γίνει με στόχο να δοθούν κίνητρα για να αγοραστούν καθαρά ΙΧ, χαμηλών ρύπων, υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εφημερίδα αυτή τη φορά τα κίνητρα θα είναι διαφορετικά από την τελευταία απόσυρση και όπως όλα δείχνουν στο τραπέζι είναι ένα σχέδιο για μειωμένους φόρους στα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας, που είναι πιο καθαρά από τα παλαιά που κυκλοφορούν στη χώρα.

Στις σκέψεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι να υπάρχουν μειώσεις στους φόρους ενδεχομένως και στα τέλη κυκλοφορίας για όσους κάνουν απόσυρση αυτοκινήτων. Βέβαια ακόμη δεν είναι τίποτα ξεκάθαρο, καθώς ένα σχέδιο για να αλλάξει μαζικά ο στόλος των ΙΧ στους δρόμους, με νέα αυτοκίνητα, χαμηλότερων ρύπων είναι ιδιαίτερα δαπανηρό για το κράτος.

Στο θέμα αναφέρθηκε σήμερα ο υφυπουργός Οικονομικών. Μάλιστα έκανε λόγο για φορολογικά κίνητρα για την αγορά «καθαρών» περιβαλλοντικά, αυτοκινήτων.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο υφυπουργός Οικονομικών εξήγησε ότι θα δοθούν κίνητρα για να αντικατασταθούν τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, ακόμα και εταιρικά οχήματα, με μειωμένα τέλη ταξινόμησης, μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και μειωμένους φόρους χρήσης.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Βεσυρόπουλος, απαραίτητη προϋπόθεση για να εφαρμοστούν οι φοροαπαλλαγές είναι το νέο, προς αγορά, αυτοκίνητο να εκπέμπει μηδενικούς ρύπους. Πρωταρχικός στόχος όπως ανέφερε ο υφυπουργός, είναι η προστασία του περιβάλλοντος και ο προσανατολισμός σε καθαρά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας και κυρίως ηλεκτροκίνητα.

Το νέο πρόγραμμα για απόσυρση ΙΧ και τα κίνητρα

Στο νέο πρόγραμμα εξετάζεται ταυτόχρονη γενναία μείωση στα τέλη ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων. Παράλληλα, η κυβέρνηση σχεδιάζει φοροελαφρύνησεις και χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας για νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα. Επιπλέον, κίνητρα θα παρέχονται και για άλλα καύσιμα ενώ κάτω από την ομπρέλα των νέων ρυθμίσεων θα μπουν και τα εταιρικά αυτοκίνητα.

Το παλιό πρόγραμμα απόσυρσης

Κατά καιρούς το ελληνικό δημόσιο έδινε κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων. Κίνητρα για απόσυρση αυτοκινήτων έχουν εφαρμοστεί στο παρελθόν. Τότε το μέτρο απόσυρσης αυτοκινήτου αφορά αποκλειστικά τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση έως και την 31η Δεκεμβρίου 2001. Το όφελος που κέρδιζε ο κάθε ιδιοκτήτης από την απόσυρση ήταν εξαιρετικά μεγάλο, καθώς κέρδισε έκπτωση από 50% έως και 100% από το τέλος ταξινόμησης ενός καινούργιου οχήματος με βάση τον κυβισμό.

Συγκεκριμένα το παλιό πρόγραμμα απόσυρσης προέβλεπε:

  • Έως 300 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου μέχρι 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας έως 6.000 ευρώ.
  • Έως 960 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 901 μέχρι 1.400 κυβικά και φορολογητέας αξίας έως και 8.000 ευρώ.
  • Έως 1.430 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 1.401 μέχρι και 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 11.000 ευρώ.
  • Έως και 2.800 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτων από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 14.000 ευρώ.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο