Κόσμος

Handelsblatt: H Ελλάδα πατάει γκάζι στις ιδιωτικοποιήσεις

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει την εμπιστοσύνη των αγορών.

Η Ελλάδα πατάει γκάζι στις ιδιωτικοποιήσεις κρατικών επιχειρήσεων, γράφει η Handelsblatt σημειώνοντας ότι με το πρόγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών στη μεταρρυθμιστική βούληση της κυβέρνησής του.

Ο νέος πρωθυπουργός της Ελλάδας θέλει να κάνει την αρχή από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με τη διάθεση του 30% του «Ελ. Βενιζέλος», όπου το κράτος ελέγχει μερίδιο 55%, ενώ το 40% έχει η Avi Alliance, πίσω από την οποίο βρίσκεται το καναδικό συνταξιοδοτικό επενδυτικό ταμείο PSP Investments και το υπόλοιπο 5% έχει ο όμιλος Κοπελούζου.

Η Handelsblatt θυμίζει ότι η μερική ιδιωτικοποίηση του «Ελ. Βενιζέλος» «ήταν ένας από τους όρους των πιστωτών που έπρεπε να εκπληρώσει εδώ και καιρό η Ελλάδα στο πλαίσιο του προγράμματος διάσωσης, αλλά καθυστέρησε λόγω έριδας για τη διανομή των εδρών στο ΔΣ, πίσω από την οποία κρυβόταν η επιθυμία της κυβέρνησης του αριστερού πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα να διατηρήσει το κράτος τον έλεγχο της εταιρείας.

Οι ιδιώτες κάτοχοι μεριδίων διαμαρτύρονταν και η νέα κυβέρνηση έλυσε το θέμα με μια υπουργική απόφαση ανοίγοντας τον δρόμο για την πώληση του μεριδίου». Η γερμανική οικονομική εφημερίδα σημειώνει ότι μεταξύ των ενδιαφερομένων είναι και ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci, που είχε κάνει προσφορά και το 2014 για τη διαχείριση 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, αλλά έχασε από τη Fraport.