Ελλάδα

Γιώργος Μπαμπινιώτης: “Υπάρχουν παιδιά του Γυμνασίου που δεν μπορούν να διαβάσουν”

Γιώργος Μπαμπινιώτης: Το σχόλιο του πρώην υπουργού Παιδείας για τα σοκαριστικά στοιχεία της έρευνας από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ).

Γιώργος Μπαμπινιώτης: Τη διαπίστωση ότι μεγάλη μερίδα των μαθητών στα ελληνικά σχολεία ενδέχεται να τελειώσει το σχολείο υστερώντας σημαντικά σε κρίσιμα μαθήματα του σχολείου, που αντιστοιχούν σε βασικές δεξιότητες για τη ζωή, κατέληξε η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), στην έκθεσή της για το 2019.Αναλυτικότερα, όσον αφορά τα γενικά λύκεια, το 48,4% των μαθητών της Β’ λυκείου βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση, ενώ τα ποσοστά στην Άλγεβρα και τη Γεωμετρία ήταν 38,9% και 44,2%, αντίστοιχα. Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας το ποσοστό βαθμολογιών κάτω της βάσης φτάνει στο 7,1%.Ο πρώην υπουργός Παιδείας αρχικά τόνισε ότι «αυτό συμβαίνει γιατί έχει απαξιωθεί πλήρως το Λύκειο από τη στιγμή που η επίδοση των μαθητών εκεί δεν μετράει πουθενά».

Τα στοιχεία αυτά σχολιάστηκαν από τον καθηγητή και πρώην υπουργό Παιδείας, Γιώργο Μπαμπινιώτη, ο οποίος είπε τα εξής μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό “Θέμα”: “Είναι πολύ εύκολο να περάσεις από τη μια τάξη στην άλλή και επειδή δεν μετράει στην είσοδο στο Πανεπιστήμιο δεν το λογαριάζει κανείς. Στην τελευταία τάξη του Γυμνασίου και του Δημοτικού υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να διαβάσουν ένα κείμενο. Τα παιδιά θα έπρεπε να έχουν δυνατότητα ανάγνωσης κειμένου όταν τελειώνουν το δημοτικό. Αυτό συμβαίνει διότι ουδέποτε ελέγχουμε αν οι στόχοι έχουν επιτευχθεί στο τέλος του δημοτικού ή του Γυμνασίου με αποτέλεσμα στο Λύκειο να συσσωρεύονται τα προβλήματα».

“Θα πρέπει να προσμετράται η βαθμολογία του Λυκείου”

Όσο για τις επιδόσεις στη Φυσική, ο κ. Μπαμπινιώτης ήταν ξεκάθαρος: “Δεν μπορείς να μάθεις ποτέ φυσική σωστά αν δεν περάσεις από εργαστήριο”. Μάλιστα, ο κ. Μπαμπινιώτης έκανε τις προτάσεις του για τη βελτίωση των συνθηκών: “Θα πρέπει η βαθμολογία και στις τρεις τάξεις του Λυκείου να μετράει για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και για να γίνεται αντικειμενικά θα πρέπει μια φορά το χρόνο και στις τρεις τάξεις περιφερειακά εξετάσεις. Έχουν ευθύνη οι εκπαιδευτικοί στο ότι δεν είναι σωστά καταρτισμένοι αλλά η ευθύνη είναι στο μικρότερο βαθμό επειδή δεν υπάρχει αξιολόγηση ή υποστήριξη ή επιμόρφωση συσσωρεύονται κάποια προβλήματα”.