Γιώργος Γεωργαντάς: Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και υπεύθυνος για θέματα απλούστευσης διαδικασιών, τόνισε, μιλώντας από το περίπτερο της 12-Digital Greece στη ΔΕΘ, το ότι μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχουν δρομολογηθεί οι πρώτες αλλαγές στις ψηφιακές συναλλαγές των πολιτών με το δημόσιο.
Συγκεκριμένα, ο υφυπουργός ανέφερε τα εξής: “Κάποιες από τις παρεμβάσεις μας είναι απλά διοικητικές, κάποιες άλλες απαιτούν και νομοθετικές παρεμβάσεις και κάποιες άλλες πρέπει να υποστηριχθούν από αναγκαίες τεχνικές προετοιμασίες και συστήματα. Οι πρώτες, που είναι απλές διοικητικές παρεμβάσεις, διοικητικές πράξεις. Μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορέσουμε να δούμε απτά αποτελέσματα που θα διευκολύνουν τον Έλληνα πολίτη στις συναλλαγές του με την ελληνική δημόσια διοίκηση. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, πρόσθεσε, έχει θέσει ως στόχο μέχρι τα Χριστούγεννα να έχουμε συγκεκριμένα μετρήσιμα αποτελέσματα από τις πρώτες αυτές παρεμβάσεις μας”.
Στη συνέχεια, υπογράμμισε το ότι: “Ο πολίτης δεν μπορεί να είναι διαμετακομιστής εγγράφων. Αρχή μας είναι ότι αν υπάρχει ένα δεδομένο στο δημόσιο που δόθηκε από εμάς μία φορά είναι υποχρεωμένο το ελληνικό δημόσιο να το διακινεί το ίδιο εσωτερικά σε όποιο σημείο θα μας χρειαστεί. Αυτή η αρχή θα τηρηθεί έτσι ώστε για να μην υπάρχει η ταλαιπωρία για τον πολίτη, να μην χάνει χρόνο και χρήμα, να υπάρχει διαφάνεια στις συναλλαγές του. Ευελπιστούμε ότι με την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη που θα είναι η κατάληξη της προσπάθειας μας, ο πολίτης είτε από τον υπολογιστή του σπιτιού, είτε από το κινητό του ή τα ΚΕΠ να εξυπηρετείται online σ ένα πολύ μεγάλο φάσμα υπηρεσιών του δημοσίου”.
Όσο για τον ρόλο που θα διαδραματίσουν τα ΚΕΠ στη νέα εποχή, ο κ. Γεωργαντάς σημείωσε: “Σήμερα τα ΚΕΠ θεωρητικά μπορούν να προσφέρουν 1000 υπηρεσίες στον Έλληνα πολίτη που θα απευθυνθεί σ αυτά. Από αυτές η δυνατότητα της on line σύνδεσης και της εξυπηρέτησης του πολίτη είναι μόνο στις 56.
Σε όλες τις άλλες τα ΚΕΠ διαμεσολαβούν ανάμεσα στον πολίτη και στις υπηρεσίες και πολλές φορές όχι με μεγάλη επιτυχία και με καθυστέρηση η οποία δεν οφείλεται στα στελέχη των ΚΕΠ, τα οποία έχουν καταξιωθεί στη συνείδηση του πολίτη ως ένας θεσμός που προσέφερε πάρα πολλά.
Πρέπει η δυνατότητα της άμεσης πρόσβασης και των ΚΕΠ και από τις άλλες ψηφιακές πύλες να είναι όσο το δυνατόν ευρύτερη για την εξυπηρέτηση του πολίτη. Τα ΚΕΠ θα συνεχίσουν να υφίστανται και να λειτουργούν ενισχυμένα καθώς η παρουσία τους είναι αναγκαιότερη στον ψηφιακό μετασχηματισμό”.