Ελλάδα

ΟΛΠ: Κατατέθηκε το master plan για το λιμάνι του Πειραιά – Τι προβλέπει το σχέδιο

ΟΛΠ: Το βελτιωμένο επενδυτικό σχέδιο για το λιμάνι του Πειραιά κατατέθηκε σήμερα στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη.

ΟΛΠ: Την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για την σημερινή κατάθεση του νέου βελτιωμένου επενδυτικού σχεδίου (master plan) της διοίκησης του ΟΛΠ Α.Ε, εξέφρασε με δήλωσή του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης. Ο υπουργός ανέφερε τα εξής σε δήλωσή του: “Η επένδυση αυτή, που αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για τη χώρα, στέλνει ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα προς τους ξένους επενδυτές, τόσο στην Κίνα, όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, ότι η κυβέρνηση μας είναι αποφασισμένη, στο πλαίσιο της νομιμότητας πάντα, να προχωρήσει με γρήγορο ρυθμό σε όλες εκείνες τις δομικές αλλαγές που απαιτούνται.

Στόχος μας είναι να βρουν πρόσφορο έδαφος όλα εκείνα τα επενδυτικά προγράμματα που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της εθνικής μας οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο, ωφελώντας όχι μόνο τους επενδυτές, αλλά και τον ελληνικό λαό. Η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, αφού εξετασθεί από την αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), θα επιφέρει εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, αφού θα υλοποιηθούν έργα ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ”.

Τα σημεία – κλειδιά του νέου σχεδίου

Στο αναδιατυπωμένο master plan, βελτιώθηκαν ορισμένα σημεία, στα οποία είχαν εκφραστεί διαφωνίες είτε από την πλευρά της κυβέρνησης, είτε από την Cosco. Στο νέο κείμενο, δεν περιλαμβάνεται η λέξη “ναυπηγείο”, αλλά γίνεται λόγος για την ανάπτυξη της «ναυπηγοεπισκευής», που εντασσόταν έτσι κι αλλιώς στις υποχρεώσεις της κινεζικής εταιρείας. Στον ΟΛΠ αναμένουν αύξηση της απασχόλησης στον Πειραιά, τόσο στον τομέα κατασκευής έργων όσο και στη λειτουργία του λιμανιού με τις νέες επενδύσεις.

Tο σχέδιο για το λιμάνι του Πειραιά προβλέπει αφενός ένα πολύ μικρότερο εμπορικό κέντρο για τον νέο τερματικό σταθμό της κρουαζιέρας (22.000 τετραγωνικά μέτρα αντί 44.000 τετραγωνικών πριν), που θα εξυπηρετεί τους χώρους του σταθμού και όχι το ευρύ κοινό, και αφετέρου έναν νέο επιπλέον προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για αύξηση του προϋπολογισμού της Cosco για τον Πειραιά, από τα 600 εκατομμύρια ευρώ, στα 800 εκατομμύρια.

Mε τη νέα επένδυση για την κατασκευή τέταρτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων που εντάχθηκε στο επενδυτικό σχέδιο, η ετήσια δυναμικότητα του Πειραιά θα βρεθεί πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEU. Έτσι, ο Πειραιάς θα ξεπερνάει κατά πολύ το Αμβούργο, που ήταν τρίτο το 2018 με διακίνηση 8,73 εκατομμυρίων TEU, και θα βρίσκεται μια ανάσα πίσω από την Αμβέρσα. Εκτός από την πρόσθετη επένδυση για την κατασκευή της προβλήτας που ανεβάζει το συνολικό επενδυτικό σχέδιο της κινεζικής Cosco στα 800 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τριετία, το αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει και μία άλλη σημαντική αλλαγή.