Facebook: Σάλο έχει προκαλέσει η αποκάλυψη του Bloomberg, η οποία μάλιστα επιβεβαιώθηκε από τον ίδιο τον κολοσσό των social media, σχετικά με τα ηχητικά μηνύματα που αποστέλλονται μέσω του Messenger και τα οποία καταγράφονται από διάφορες υπηρεσίες. Οι εργαζόμενοι του Facebook… έστηναν αυτί και κατέγραφαν τα ηχητικά μηνύματα που άφηναν οι χρήστες, περνώντας τα σε κείμενο. Η εταιρεία αναγκάστηκε να απαντήσει στο Bloomberg και αντί να καθησυχάσει άπαντες με κάποια διάψευση, ουσιαστικά επιβεβαίωσε ότι ακολουθούσε αυτήν την πρακτική.
“Πλέον, έχουμε σταματήσει να χρησιμοποιούμε αυτήν την τακτική. Όλη αυτή η διαδικασία έγινε για λόγους δοκιμής, ώστε να δούμε εάν η AI του Facebook ερμήνευε σωστά τα μηνύματα που λάμβανε”. Η εξήγηση δόθηκε μεν, αλλά δεν υπήρξε καμία διευκρίνιση σχετικά με τον λόγο που η εταιρεία έψαχνε την ερμηνεία των μηνυμάτων. Ειδικοί αναλυτές θεωρούν ότι τα στοιχεία που μάζευε η εταιρεία από τα ηχητικά μηνύματα χρησιμοποιείται για λόγους διαφήμισης, ή και χειραγώγησης.
Όλα αυτά έρχονται να “ακυρώσουν” τον ισχυρισμό του ισχυρού άνδρα του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο οποίος ενώπιον του Κονγκρέσου είχε αρνηθεί τους ισχυρισμούς περί συλλογής ηχητικών μηνυμάτων από τους χρήστες, ούτως ώστε να προσαρμόζονται οι εκάστοτε διαφημίσεις που “πετάγονται” στα προφίλ, ανάλογα με τις επιθυμίες και τις πρόσφατες αναζητήσεις του καθένα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Facebook έχει πρόσβαση στο μικρόφωνο της συσκευής, εφόσον έχει δώσει το «ΟΚ» ο χρήστης κατά την εγκατάσταση του και χρησιμοποιεί το Messenger και για τηλεφωνικές συνδιαλέξεις.
Πρόστιμο ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Facebook
Το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο θα καταβάλει πρόστιμο-ρεκόρ ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τον διακανονισμό κυβερνητικής έρευνας αναφορικά με την πρακτική του για τα προσωπικά δεδομένα και ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα αναδιαρθρώσει την προσέγγισή του στα ζητήματα ιδιωτικότητας, όπως ανακοίνωσε η αμερικανική ομοσπονδιακή επιτροπή Εμπορίου (FTC).
HFTC με 3 ψήφους υπέρ και 2 κατά τάχθηκε υπέρ της υιοθέτησης του διακανονισμού, για την οποία απαιτείται δικαστική έγκριση, παρόλο που οι Δημοκρατικοί υποστήριξαν ότι ο διακανονισμός δεν ήταν ευρύς και δεν επέβαλε ένα αρκετά υψηλό πρόστιμο. «Παρά τις επανειλημμένες δεσμεύσεις στα δισεκατομμύρια χρηστών της σε όλο τον κόσμο ότι θα μπορούσαν να ελέγχουν το πώς μοιράζονται οι προσωπικές τους πληροφορίες, η Facebook υπονόμευσε τις επιλογές των καταναλωτών», ανέφερε σε ανακοίνωση ο πρόεδρος της FTC και Ρεπουμπλικάνος Τζο Σίμονς.