Προσοχή: Αρκετές εταιρείες συνεχίζουν να εξαπατούν καταναλωτές μέσω πενταψήφιων sms στα κινητά τους, με το πρόσχημα που τους αιτήθηκαν τις υπηρεσίες τους. Η μέθοδος είναι ιδιαίτερα απλή και κατανοητή. Αρχικά, στέλνουν από πενταψήφιο αριθμό ένα μήνυμα στο κινητό, με το οποίο παροτρύνουν τον κάτοχο του να επισκεφθεί κάποια συγκεκριμένη ιστοσελίδα, ούτως ώστε να διεκδικήσει κάποια πλούσια δώρα. «Διαγωνιστείτε και διεκδικήστε πλούσια έπαθλα! Μπείτε τώρα στο… (διεύθυνση ιστοσελίδας)», αναφέρει συνήθως το πρώτο μήνυμα που λαμβάνει ο καταναλωτής και αμέσως μετά ακολουθεί και δεύτερο μήνυμα, το οποίο αναφέρει: «Αποδείξτε τις ικανότητές σας και το μεγάλο έπαθλο μπορεί να γίνει δικό σας. Μη χάνετε χρόνο. Μπείτε στο… (διεύθυνση ιστοσελίδας)».
Όποιος επισκεφθεί την εν λόγω ιστοσελίδα ανακαλύπτει πως πρέπει να δώσει έναν αριθμό κινητού τηλεφώνου για να συνδεθεί. Ακόμα κι αν ο καταναλωτής δεν δώσει τα στοιχεία του συνεχίζονται. Στο τρίτο μήνυμα ο καταναλωτής λαμβάνει έναν κωδικό, το όνομα της εταιρείας και το τηλέφωνό της και, επιπλέον, ενημερώνεται για το ότι υπάρχει χρέωση 2.08 ευρώ επί 3 sms=6,42 ευρώ την εβδομάδα, συν τυχόν τέλη κινητής.
Με τέταρτο μήνυμα που αποστέλνεται, σχεδόν απανωτά, ενημερώνουν τον καταναλωτή για το ότι μπορεί να διαγραφεί από την υπηρεσία τους, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένο πενταψήφιο αριθμό. “STOP στο 54003” αναφέρουν χαρακτηριστικά, καλώντας τον να απενεργοποιήσει μια υπηρεσία την οποία ποτέ δεν ενεργοποίησε ουσιαστικά.
Εάν δεν δώσετε σημασία σε αυτά ή σε παρόμοια μηνύματα, θεωρώντας ότι είναι κάποια προσφορά, στον επόμενο λογαριασμό θα βρείτε χρέωση για αυτά στο λογαριασμό σας, ακόμα και αν δεν έχετε εγγραφεί για να χρησιμοποιήσετε τις υπηρεσίες τους. Πολλοί που δεν ελέγχουν τους λογαριασμούς τους πέφτουν θύματα και οι απατεώνες εισπράττουν, μέσω του παρόχου σας, τα ποσά που σας χρεώνουν. «Τώρα η εγγραφή σας έχει γίνει, εάν θέλετε να προωθήσουμε κάποιο αίτημά σας…».
Αν κάποιος απευθυνθεί στο τμήμα εξυπηρέτησης της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας του, τότε θα του πουν ότι η χρέωση αφορά σε «υπηρεσίες τρίτων». Συνήθως, η εταιρεία από την οποία λαμβάνει κάποιος τα μηνύματα, αναφέρει αρχικά, ότι αυτά είναι μη χρεώσιμα. Όταν όμως ο καταναλωτής ανακαλύπτει ότι έχει χρεωθεί, και καλεί ξανά στην εταιρεία και η υπάλληλος που απαντάει «τον βγάζει τρελό», υποστηρίζοντας πως ζήτησε τις υπηρεσίες τους, με κάποιον τρόπο.
«Υπάρχει χρέωση 4,16 ευρώ» παραδέχτηκε «και αφορά σε κάποια συνδρομητική υπηρεσία στο διαδίκτυο για τη διεκδίκηση κάποιου επάθλου» ενημερώνει χαρακτηριστικά και μετά ρωτάει αν ο καταναλωτής έχει καταχωρίσει κάπου στο διαδίκτυο τον αριθμό του κινητού του. Ακόμα κι όταν απάντησή είναι αρνητική, η υπάλληλος επιμένει ότι «για κάτι τέτοιο απαιτείται η καταχώριση του κινητού τηλεφώνου και στη συνέχεια ένας κωδικός PIN που αποστέλλεται με μήνυμα…».
Αν ο καταναλωτής δεν έχει καταχωρίσει κάπου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και διαμαρτυρηθεί για τη χρέωση, η απάντηση της υπαλλήλου ενδέχεται να είναι πως: «Η εγγραφή σας έχει γίνει… τώρα αν θέλετε να προωθήσουμε κάποιο αίτημά σας… Έχετε καλέσει την εταιρεία (…), το κέντρο απενεργοποιήσεων. Πρόκειται για εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, κάποιες συνδρομητικές υπηρεσίες στο διαδίκτυο».