Τσεσμέ – Λαύριο: Το απόγευμα της Δευτέρας στο λιμάνι του Λαυρίου, εγκαινιάστηκε η ακτοπλοϊκή σύνδεση Τσεσμέ – Λαύριο με το πλοίο τύπου ROPAX Aegean Seaways. Το πλοίο, κατασκευής του 1989, είναι μήκους 191 μέτρων και έχει πιστοποιηθεί από το Lloyd’ s Register. Έχει μεταφορική ικανότητα επιβατών, αυτοκίνητων, φορτηγών αλλά και κοντέινερ.
Η μεγάλη του χωρητικότητα και το ύψος του γκαράζ του επιτρέπουν την μεταφορά τροχήλατων εμπορευμάτων ειδικών διαστάσεων. Το πλοίο μάλιστα διαθέτει και ελικοδρόμιο. Επίσης, οι επιβάτες μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους καμπίνες, εστιατόριο, καφετερία, γυμναστήριο, παιδότοπο και καζίνο.
Η διάρκεια του ακτοπλοϊκού δρομολογίου προβλέπεται σε επτά ώρες και αναμένεται να μειώσει αισθητά τον χρόνο μετάβασης από την Ευρώπη προς την Τουρκία για μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών και οδηγών φορτηγών. Το πλοίο θα αναχωρεί στις 10 το βράδυ από το Τσεσμέ και θα φθάνει στο Λαύριο στις 6 το πρωί της επόμενης ημέρας. Έπειτα θα αναχωρεί στις 10 το βράδυ από το Λαύριο και θα φθάνει στο Τσεσμέ στις 6 το πρωί της επόμενης ημέρας.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Aegean Seaways έχει έδρα στην Κωνσταντινούπολη και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίουείναι ο Bülent Ipek, ενώ την εκπροσώπηση της συγκεκριμένης εταιρείας στην Ελλάδα έχει αναλάβει η ΣΤΕΦΜΑΡ ΕΠΕ, που λειτουργεί ως ναυτικό πρακτορείο ναυτιλιακών εταιρειών, προσφέροντας υπηρεσίες ναύλωσης για όλα τα είδη πλοίων και σκαφών, με επικεφαλής τον Στέφανο Καρακάνη.
Με την καθιέρωση της συγκεκριμένης γραμμής οι αρχές των δύο χωρών επιδιώκουν να μειώσουν την κυκλοφοριακή πυκνότητα στις συνοριακές πύλες των δύο χωρών, βοηθώντας παράλληλα στην ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων. Ο κ. Καρακάνης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση, είπε ότι στόχος είναι η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή να είναι ενεργή όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο αλλά όλον τον χρόνο.
«Η πρόταση για την υλοποίηση του εγχειρήματος έρχεται από παλιά και πριν ακόμα υποβάλει ανάλογη πρόταση η Helenic Seaways για τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Μυτιλήνη και τη Σμύρνη», σημείωσε. Όπως τόνισε, αρχικά το σχέδιο της ακτοπλοϊκής σύνδεσης προέβλεπε ως λιμάνι εξόδου και εισόδου τη Ραφήνα, ωστόσο οι τελωνειακές διαδικασίες δεν ήταν οι κατάλληλες, ενώ υπήρχε και πρόβλημα χώρου λόγω συσσώρευσης πολλών γραμμών της ακτοπλοΐας.
Αναφερόμενος στη φιλοσοφία της γραμμής, επισήμανε ότι στόχος είναι να εξυπηρετηθεί ένας μεγάλος όγκος φορτηγών, επιβατών και τουριστών από την Ευρώπη προς την Τουρκία και το αντίστροφο. Η πόλη του Λαυρίου, αλλά και του Τσεσμέ, αναβαθμίζονται και πλέον θα είναι κέντρα τουριστικής αλλά και εμπορικής κίνησης, σύμφωνα με τον κ. Καρακάνη.