Ελλάδα

Πανελλήνιες 2019: Σε μαθήματα ειδικότητας εξετάζονται σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ

Επιστροφή στα θρανία για τους μαθητές καθώς συνεχίζονται οι Πανελλήνιες. Τη σκυτάλη παίρνουν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ.

Στα θρανία επιστρέφουν σήμερα, Πέμπτη (13/06) οι υποψήφιοι στις Πανελλήνιες 2019. Την σκυτάλη παίρνουν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ από τους υποψήφιους των ΓΕΛ, οι οποίοι εξετάστηκαν την Τετάρτη (12/06) σε μαθήματα προσανατολισμού. Σήμερα (14/06) οι υποψήφιοι στα ΕΠΑΛ θα εξεταστούν σε μαθήματα Ειδικότητας. Συγκεκριμένα:

  • Ανατομία-Φυσιολογία
  • Ηλεκτροτεχνία
  • Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
  • Αρχιτεκτονικό Σχέδιο

Υπενθυμίζεται, ότι οι Πανελλήνιες 2019 ολοκληρώνονται στις 18 Ιουνίου για τα ΓΕΛ και στις 20 του μήνα για τα ΕΠΑΛ. Ωστόσο, όσον αφορά τους εξεταζόμενους που δίνουν ειδικά μαθήματα θα εξετασθούν από τις 21 Ιουνίου μέχρι τις 2 Ιουλίου.

Ανακοίνωση – κόλαφος από την Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για τα θέματα των Πανελληνίων

Θυμίζουμε πως από χθες έχει προκύψει ένα πολύ σοβαρό θέμα όσον αφορά τις Πανελλήνιες και τα θέματα της Φυσικής. Συγκεκριμένα, η η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου στο μάθημα της Φυσικής για τις Πανελλήνιες 2019. Όπως τονίζει η Εταιρεία τα θέματα «απευθύνονται σε πολύ υψηλού επιπέδου υποψηφίους», ενώ το Υπουργείο ανακοίνωσε νέα ύλη Φυσικής Γ’ Λυκείου η οποία είναι πρόχειρα επιλεγμένη και υποβαθμισμένη ποιοτικά σε σχέση με την ύλη που αντικαθιστά.

Παράλληλα, αναρωτιέται «αν η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές (!) του Υπουργού για το νέο εξεταστικό σύστημα».

Επίσης, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωσή της, «φέτος οι εξετάσεις Φυσικής κατέληξαν σε εξετάσεις αντοχής, με θέματα τεχνητά κατασκευασμένα και υπερβολικά φορτωμένα με μαθηματικές πράξεις που δεν αναδεικνύουν τις έννοιες και την ομορφιά της Φυσικής».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ελληνικής Εταιρείας Φυσικής αναφέρει:

«Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις (και) στο μάθημα της Φυσικής σχολιάζονται κάθε χρόνο μόνο για την ευκολία ή τη δυσκολία των θεμάτων και την ακρίβεια ή τυχόν λάθη στη διατύπωσή τους. Όμως, διαπιστώνεται ότι φέτος οι εξετάσεις Φυσικής κατέληξαν σε εξετάσεις αντοχής, με θέματα τεχνητά κατασκευασμένα και υπερβολικά φορτωμένα με μαθηματικές πράξεις που δεν αναδεικνύουν τις έννοιες και την ομορφιά της Φυσικής. Το κύριο ζητούμενο -πρέπει να- είναι η πληρότητα και συνεκτικότητα και όχι η αποσπασματικότητα των διδασκόμενων και εξεταζόμενων θεματικών. Ακόμη, ζητούμενα -πρέπει να- είναι η διασύνδεση ενός τουλάχιστον θέματος των εξετάσεων με την πειραματική διαδικασία ή πειραματικά δεδομένα και -κυρίως- η ανάδειξη και επιβράβευση όχι της απομνημόνευσης και της επίλυσης εξισώσεων αλλά του ορθολογικού τρόπου σκέψης της φυσικής επιστήμης και των εφαρμογών της. Όλα αυτά, συστηματικά, αρνείται να υιοθετήσει το Υπουργείο Παιδείας, αν υποθέσουμε ότι τα καταλαβαίνει».

«Η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες;»

«Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στο μάθημα της Φυσικής, επί της ουσίας των θεμάτων οφείλουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:

Το προεδρικό διάταγμα για τις πανελλαδικές εξετάσεις, καθορίζει ότι τα θέματα Β, ελέγχουν την κατανόηση της θεωρίας, ενώ τα θέματα Β2 και Β3 ήταν ασκήσεις (θέματα Γ). Τα θέματα Α2, Α4 απαιτούσαν πράξεις (θέματα Β). Το Α5ε είναι επιστημονικά ελλιπές γιατί δεν καθορίζει αν υπάρχει τριβή.

Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων απευθύνονται σε πολύ υψηλού επιπέδου υποψηφίους, ενώ το Υπουργείο ανακοίνωσε νέα ύλη Φυσικής Γ’ Λυκείου η οποία είναι πρόχειρα επιλεγμένη και υποβαθμισμένη ποιοτικά σε σχέση με την ύλη που αντικαθιστά.

Τέλος αναρωτιόμαστε αν η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές (!) του Υπουργού για το νέο εξεταστικό σύστημα.

Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ)»

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο