Μια γκάφα του υπουργείου Παιδείας με δεκάδες χιλιάδες σχολικά βιβλία να τυπώνονται χωρίς λόγο ήρθε στο φως. Αιτία για το λάθος; Το γεγονός ότι στο υπουργείο Παιδείας έκαναν αλλαγές ως και την τελευταία στιγμή στην εξεταστέα ύλη των μαθημάτων, με συνέπεια τα βιβλία που τυπώθηκαν να είναι άχρηστα. Οπως ανέφεραν «Τα Νέα» στο φύλλο της Τετάρτης, το πρόβλημα αφορά το βιβλίο «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής» που τυπώθηκε σε 60.000 με 70.000 αντίτυπα, αλλά τελικά δεν χρειάζεται να το λάβουν οι μαθητές της επόμενης Γ’ Λυκείου.
Στο σχετικό ρεπορτάζ, η Μάρνυ Παπαματθαίου περιγράφει μια εικόνα παντελούς ασυνεννοησίας μεταξύ των υπηρεσιών και των φορέων του υπουργείου του Κώστα Γαβρόγλου. Γράφει χαρακτηριστικά:
«Ενώ για τα Μαθηματικά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είχε προτείνει τη διδασκαλία και του βιβλίου της Γενικής Παιδείας για τους υποψηφίους της κατεύθυνσης της επόμενης χρονιάς, το βιβλίο αυτό “κόπηκε” την τελευταία στιγμή από το υπουργείο Παιδείας. Βεβαίως η εντολή για να τυπωθεί είχε δοθεί εδώ και ένα μήνα και το βιβλίο είχε τυπωθεί, «περιμένοντας» σε στοίβες στα σημεία διανομής του πρώην Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών βιβλίων (νυν Διόφαντου) για να αποσταλεί στα σχολεία στις 24 του μήνα.
Πρόκειται για το βιβλίο “Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής” το οποίο έως πέρυσι το διδάσκονταν όλοι οι μαθητές ως μάθημα Γενικής Παιδείας. Την επόμενη χρονιά όμως και με βάση την μεταρρύθμιση Γαβρόγλου στα σχολεία και το νέο εξεταστικό σύστημα το μάθημα αυτό θα διδάσκεται στην Γ’ Λυκείου μόνο στους μαθητές των κατευθύνσεων Θετικών Επιστημών και Οικονομίας, και μάλιστα επί έξι ώρες εβδομαδιαίως. Γι’ αυτό και είχε κριθεί σκόπιμο να διδάσκονται οι μαθητές τόσο το βιβλίο της Κατεύθυνσης που υπήρχε επίσης πέρυσι και φέτος θα διανεμηθεί κανονικά εκ νέου, όσο και το βιβλίο της Γενικής Παιδείας, από το οποίο και τρία κεφάλαια είχαν προστεθεί στην ύλη των Μαθηματικών.
Παρ’ όλα αυτά, την τελευταία στιγμή τα τρία αυτά κεφάλαια αφαιρέθηκαν, με αποτέλεσμα τα περίπου 60.000 – 70.000 βιβλία που έχουν τυπωθεί να είναι πλέον άχρηστα, με το όποιο κόστος αυτό σημαίνει για τον προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας».