Η γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτων πολυτελείας Porsche, η οποία ανήκει στον όμιλο Volkswagen, δέχθηκε να πληρώσει πρόστιμο 535 εκατομμυρίων ευρώ στη Γερμανία στο πλαίσιο του σκανδάλου των κινητήρων ντίζελ με παραποιημένο λογισμικό το οποίο έκρυβε τις εκπομπές αερίων που προκαλούν το φανόμενο του θερμοκηπίου, ανακοίνωσε σήμερα η εισαγγελία της Στουτγάρδης. Οι εισαγγελείς της Στουτγάρδης δήλωσαν πως η αρμόδια διεύθυνση της εταιρείας παραμέλησε τις νομικές υποχρεώσεις της να επιβλέπει, γεγονός που τελικά επέτρεψε την πώληση ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων που εκπέμπουν υπερβολικούς ρύπους.
Το πρόστιμο σε βάρος της Porsche για το σκάνδαλο dieselgate επιβάλλεται έπειτα από πρόστιμο 1 δισεκ. ευρώ που επιβλήθηκε στη Volkswagen από εισαγγελείς στο Μπράουνσβαϊγκ και πρόστιμο 800 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο επέβαλαν εισαγγελείς του Μονάχου στην Audi. Αμερικανικές αρχές είχαν αποκαλύψει στις 18 Σεπτεμβρίου 2015 συστηματική παραποίηση των τιμών των εκπομπών ρύπων από τη Volkswagen, με αποτέλεσμα να πυροδοτήσουν το μεγαλύτερο επιχειρηματικό σκάνδαλο στην ιστορία της εταιρείας, το οποίο έχει κοστίσει στον όμιλο Volkswagen 30 δισεκατομμύρια ευρώ σε ποινές και πρόστιμα.
Μετά το πρόστιμο που επιβλήθηκε σήμερα στην Porsche, δεν υπάρχει πλέον καμιά διαδικασία τέτοιου τύπου με στόχο τον όμιλο Volkswagen ή τις μάρκες του, ανέφερε εκπρόσωπος του κατασκευαστή. Όμως η πληρωμή αυτού του προστίμου «δεν επηρεάζει» τις ατομικές διώξεις ή τις προσφυγές πελατών, διευκρίνισε η εισαγγελία της Στουτγάρδης.
Την ίδια στιγμή έγινε γνωστό ότι το Άμστερνταμ θέλει να βάλει τέλος στην κυκλοφορία αυτοκινήτων βενζίνης και diesel μέχρι το 2030. «Η ρύπανση είναι συχνά ένας σιωπηλός δολοφόνος και είναι ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους για την υγεία στο Άμστερνταμ» δήλωσε η υπεύθυνη για την κυκλοφορία της πόλης. Ο στόχος των ανθρώπων της πόλης είναι όσα οχήματα κυκλοφορούν στο κέντρο να είναι απαλλαγμένα από ρύπους.
Η περιοχή σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν θα στραφεί στις εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Υπό αυτό το πρίσμα, θα εγκατασταθούν 16.000 έως 23.000 σταθμοί φόρτισης μέχρι το 2025 για να καταστεί το έργο βιώσιμο – από τους 3.000 διαθέσιμους σταθμούς που υπάρχουν σήμερα στην πόλη.Όλα τα παραπάνω δεν άρεσαν ιδιαίτερα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που χαρακτήρισαν το σχέδιο επαναστατικό και περίεργο.