Οι πιλότοι της αεροπορικής εταιρίας SAS προχωρούν σε απεργία. Οι συνομιλίες για τους μισθούς κατέρρευσαν σήμερα μεταξύ της διοίκησης των Σκανδιναβικών Αερογραμμών SAS και των πιλότων της στη Δανία, οδηγώντας στην κήρυξη απεργίας, όπως δήλωσε διαμεσολαβητής στο πρακτορείο Reuters. Οι πιλότοι της SAS στη Νορβηγία και στη Σουηδία ανακοίνωσαν νωρίτερα ότι θα προχωρήσουν επίσης σε απεργία, μια κινητοποίηση που θα επηρεάσει δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες.
H Scandinavian Airlines (SK), ή SAS, είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στη Σκανδιναβία και ο εθνικός αερομεταφορέας της Σουηδίας, της Νορβηγίας και της Δανίας. Η αεροπορική εταιρεία πετά σε περίπου 100 προορισμούς στη Σκανδιναβία, την υπόλοιπη Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Ασία και τη Βόρεια Αμερική. Ο στόλος της αεροπορικής εταιρείας διαθέτει διάφορες δομές. Στην Ευρώπη, τα αεροπλάνα διαθέτουν Οικονομική Θέση, ή SAS Go, και Premium Οικονομική Θέση, ή SAS Plus.
Οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων περιλαμβάνουν τις SAS Business, ή Θέση Business , SAS Go και SAS Plus. Η SAS είναι μέλος της συμμαχίας “Star Alliance”, και έχει επίσης συνάψει συμφωνίες κοινού κωδικού με 25 άλλες αεροπορικές εταιρίες.
Ethiopian Airlines: Οι πιλότοι του Boeing έκαναν τα πάντα – Αδύνατον να απέτρεπαν τη συντριβή
Ανώφελα προσπαθούσαν οι πιλότοι του μοιραίου Boeing 737 Max 8 της Ethiopian Airlines να αποτρέψουν την πολύνεκρη τραγωδία στην Αιθιοπία.
Αναλυτικότερα, η προκαταρκτική έρευνα που είδε το φως της δημοσιότητας από τις Αρχές της χώρας αποκαλύπτει πως οι πιλότοι ακολούθησαν κατά γράμμα τις οδηγίες της εταιρίας, αλλά ήταν αδύνατο να αποτρέψουν τη συντριβή του αεροσκάφους και το θάνατο τον 157 επιβατών του.
Να θυμίσουμε, ότι το αεροπορικό δυστύχημα σημειώθηκε στις 10 Μαρτίου.
Οκτώ λεπτά μετά την απογείωσή του, το αεροπλάνο συνετρίβη και παρέσυρε στο θάνατο όλους τους επιβάτες του. Ήταν το δεύτερο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα με Boeing 737 Max 8, μετά από εκείνο, τον περασμένο Οκτώβριο, στην Ινδονησία.
Η Νταγκμαβίτ Μόγες, υπουργός Μεταφορών της Αιθιοπίας, δήλωσε, παρουσιάζοντας την προκαταρκτική έρευνα για τη συντριβή του μοιραίου Boeing, πως το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση για να πετάξει, πως οι πιλότοι τήρησαν κατά γράμμα όλες τις οδηγίες για να διατηρήσουν τον έλεγχο του αεροσκάφους και πως κατά την απογείωση δεν παρατηρήθηκε κάποιο πρόβλημα. Η Μόγες κάλεσε την Boeing να επανεξετάσει τη δυνατότητα σταθεροποίησης του 737 MAX 8 και το σύστημα ελέγχου της πτήσης.
Τα μυστικά του κόκπιτ ενδέχεται να αποδειχθούν καθοριστικά για το μέλλον των αεροσκαφών 737 MAX, του τύπου που καταλαμβάνει τα δύο τρίτα του βιβλίου παραγγελιών της Boeing.
Παρατηρητές και ειδικοί θεωρούν ότι το σύστημα σταθεροποίησης του αεροσκάφους MCAS έπαιξε κεντρικό ρόλο στο δυστύχημα. Το συγκεκριμένο λογισμικό είχε ήδη μπει στο μικροσκόπιο μετά το δυστύχημα στις 29 Οκτωβρίου 2018, όταν συνετρίβη το πρώτο 737 MAX 8, της Lion Air, στα ανοικτά της Ιάβας της Ινδονησίας, με αποτέλεσμα το θάνατο και των 189 επιβατών.
Να αναφέρουμε ότι μετά τις δύο αεροπορικές τραγωδίες σε Ινδονησία και Αιθιοπία, η Boeing έχει καθηλώσει το στόλο των 300 και πλέον 737 MAX.
Ένα πουλί μπορεί να κατέστρεψε τον αισθητήρα του Boeing 737
Το μοιραίο Boeing 737 MAX της Ethiopian Airlines φέρεται να κατέπεσε εξαιτίας της πρόσκρουσης ενός ξένου αντικειμένου (π.χ. πουλιού) με τον αισθητήρα της γωνίας προσβολής και της επακόλουθης βλάβης που αυτή προκάλεσε στον εξοπλισμό.
Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψαν στο ABC News υπό καθεστώς ανωνυμίας πηγές από τον στενό κύκλο της έρευνας, η ζημιά στον αισθητήρα είχε ως αποτέλεσμα να καταγραφούν ανακριβή δεδομένα, με αποτέλεσμα οι πιλότοι να απενεργοποιήσουν το «προβληματικό» λογισμικό anti-stall, γνωστό ως MCAS.
Στη συνέχεια όμως αυτό ενεργοποιήθηκε εκ νέου (πιθανώς αυτόματα), με αποτέλεσμα το τζετ να κάνει «βουτιά» προς τα κάτω.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του αμερικανικού δικτύου, οι πιλότοι προσπάθησαν χειροκίνητα να επαναφέρουν την μύτη του αεροπλάνου στο σωστό ύψος αλλά δεν κατάφεραν να ανακτήσουν τον έλεγχο, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να συντριβεί.
*φωτογραφία εξωφύλλου twitter