Όλο το φάσμα συνεργασίας Ελλάδας και Ρωσίας στον τομέα των Υποδομών και των Μεταφορών συζήτησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης με τον υπουργό Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας Yevgeny Ditrikh σε συνάντηση που είχαν χθες στη Θεσσαλονίκη.
Ειδικότερα, εξετάστηκαν τρόποι ενίσχυσης της συνεργασίας στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας στις σιδηροδρομικές μεταφορές και υποδομές, ενώ δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην ανάγκη σύμπραξης ελληνικών και ρωσικών εταιρειών στα μεγάλα έργα υποδομών, τόσο στις επικράτειες των δυο χωρών όσο και στην από κοινού ανάληψη έργων σε τρίτες χώρες. Ιδιαίτερης σημασίας πλεονεκτήματα για τη συνεργασία αυτή, αποτελούν τόσο η τεχνογνωσία και εμπειρία των ρωσικών σιδηροδρόμων, όσο και των ελληνικών τεχνικών εταιρειών, καθώς και η εμπειρία εφαρμογής της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και των ευρωπαϊκών κανονισμών και προτύπων.
Στο πλαίσιο της Μικτής Διυπουργικής Επιτροπής Ελλάδας- Ρωσίας κατά τη 12η συνάντησή της αποτυπώθηκε η βούληση των δυο πλευρών να εντατικοποιήσουν και να επεκτείνουν τα πεδία της συνεργασίας στους τομείς των Μεταφορών και των Υποδομών και να εξετασθεί η δυνατότητα σύναψης συμφωνίας για την προώθηση της συνεργασίας αυτής.
- Σπίρτζης: “Η ΝΔ παρακαλάει για εκλογές το φθινόπωρο, θα είμαστε συνεπείς στο αίτημα”
«Εκλογές απ’ ότι γνωρίζω, η ΝΔ παρακαλεί να γίνουν το Φθινόπωρο, οπότε θα είμαστε συνεπείς στην ανταπόκριση του αιτήματός τους» είπε από το Ηράκλειο ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ο οποίος βρέθηκε στην παράδοση του έργου Χερσόνησος – Γούρνες, αποκαλύπτοντας ότι στα εγκαίνια του έργου και άλλων έργων που αναμένεται να ολοκληρωθούν άμεσα, θα βρεθεί και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
«Σήμερα παραδίδουμε στην κυκλοφορία το έργο, όμως δεν είναι τα εγκαίνια. Τα εγκαίνια θα γίνουν από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα μαζί με το δρόμο της Μεσαράς, τη γέφυρα στον Αποσελέμη και μαζί με ολοκληρωμένο το φράγμα το υδραγωγείο και τον αγωγό στον Αποσελέμη. Ο πρωθυπουργός θα είναι εδώ για να κάνει τις ευχάριστες ανακοινώσεις και για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο αλλά και τα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης» είπε ο κ. Σπίρτζης που σε ότι αφορά το δρόμο της Μεσσαράς εξήγησε ότι το χρονοδιάγραμμα τηρείται και παρά το γεγονός ότι οι καιρικές συνθήκες δεν είναι οι βέλτιστες, το έργο θα στις 25 Απριλίου θα έχει ολοκληρωθεί.
«Παρακολουθούμε μέρα με την ημέρα τις εργασίες και αυτές είναι σύμφωνες με το χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει. Επομένως θα καλέσουμε το Λευτέρη Αυγενάκη και όσους έχουν κινδυνολογήσει για το έργο και την απένταξή του στα εγκαίνια» είπε ο κ. Σπίρτζης. Το τμήμα του δρόμου που δόθηκε στην κυκλοφορία, σήμερα, είναι μήκους 9 χλμ, που αποτελεί τμήμα του ΒΟΑΚ και κατασκευάστηκε στα πρότυπα ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, στηθαίο και ΛΕΑ.
«Είναι ένα τμήμα του ΒΟΑΚ που ταλαιπώρησε τους κρητικούς και τους επισκέπτες μέχρι την παράδοση του. Να θυμίσω ότι μέχρι το 2015 που παραλάβαμε, η απορρόφησή του ήταν μηδενική και υπήρχαν τεχνικές δυσκολίες ιδιαίτερα με τη νέα γέφυρα που έγινε» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών που διευκρίνισε ότι για την ολοκλήρωση του έργου υπήρξε στενή συνεργασία με την Αρχαιολογία, ενώ και η εργοληπτική εταιρεία όπως τόνισε, συμπληρώνοντας ότι απομένει να γίνουν δύο κόμβοι και τα έργα φύτευσης.
«Είναι ένα έργο που δείχνει ότι αυτό που έχουμε δεσμευτεί σε σχέση με τις απορροφήσεις που πρέπει να έχουμε και στο ότι τιμούμε κάθε ευρώ του Έλληνα πολίτη, γίνεται πράξη» είπε ο υπουργός Μεταφορών από το Ηράκλειο, ο οποίος αναφέρθηκε και στην γέφυρα Χαμεζίου, λέγοντας ότι είναι μια ιστορική γέφυρα για τις κατασκευές της Ευρώπης.
«Θα γράψουμε βιβλίο. Είναι πραγματικά για το βιβλίο Γκίνες. Μια γέφυρα να έχει κατασκευαστεί 15 χρόνια κατά το ήμισυ, να έχει πρόβλημα με δύο ή τρεις εργολαβίες και να ολοκληρώνεται τώρα μετά από πολύ μεγάλη ταλαιπωρία των κρητικών» διευκρίνισε ο κ. Σπίρτζης που απάντησε και σε ερωτήματα σε σχέση με την Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου και τις αντιδράσεις σχετικά με το αίτημα τους για τον ΒΟΑΚ από τον ‘Αγιο Νικόλαο μέχρι την Παχιά ‘Αμμο και τη Σητεία:
«Προφανώς οι φορείς δεν ήταν ενήμεροι γι’ αυτά που έχουμε σχεδιάσει να κάνουμε. Για εμάς ο ΒΟΑΚ και το οδικό δίκτυο της Κρήτης είναι ένα ενιαίο έργο. Αυτά που είχαμε δεσμευθεί υλοποιούνται. Είμαστε σε διαγωνιστική διαδικασία για τις δύο φάσεις, από τα Καστέλι Χανίων μέχρι την Χερσόνησο, από τη Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη, από την Νεάπολη μέχρι τον ‘Αγιο Νικόλαο. Η δέσμευση που είχαμε ήταν ότι θα γίνουν οι μελέτες -και η στρατηγική μελέτη- και θα συνεχιστούν οι μελέτες και στο Νομό Λασιθίου, προκειμένου να έχουμε ώριμα έργα» πρόσθεσε ο Χρήστος Σπίρτζης που δήλωσε ότι είναι βέβαιος πως « ο Γιάννης Δραγασάκης θα καταφέρει να εντάξουμε στην χρηματοδότηση μέχρι την Παχιά ‘Αμμο. Είναι ένας σχεδιασμός που θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός στην επίσκεψή του».
Σε ότι αφορά το φανάρι που είναι τοποθετημένο στα Μεγάλα Χωράφια, προκειμένου να εκτελείται η κυκλοφορία των οχημάτων σε σημείο που ο δρόμος έχει καταρρεύσει, ο κ. Σπίρτζης τόνισε:
«Έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες όπως με ενημέρωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ. Τις παραλαμβάνουν αυτή την εβδομάδα και θα τις στείλουν στο υπουργείο, οπότε στη συνέχεια οι διαδικασίες θα είναι πάρα πολύ γρήγορες, προκειμένου να ξεκινήσει η αποκατάσταση και η ταλαιπωρία που έχουν υποστεί οι πολίτες για να έχουν προσβασιμότητα», ενώ διευκρίνισε ότι:
«Δεν θα πάμε να κάνουμε πασαλείμματα, ούτε θα πάμε να κάνουμε έργα που στην επόμενη νεροποντή πάλι θα έχουμε αντίστοιχο κλείσιμο. Έχουμε μελέτες, έχουμε προγραμματίσει να είναι σε δύο φάσεις οι αποκαταστάσεις. Η μία είναι η προσωρινή για να έχουμε κυκλοφορία και στις δύο κατευθύνσεις και η δεύτερη θα είναι η μόνιμη που θα γίνει το έργο όπως πρέπει. Και οι δύο θα γίνουν άμεσα» εξήγησε ο κ. Σπίρτζης που αυτή την ώρα κατευθύνεται προς το δρόμο Μεσαράς για την επίβλεψη των εργασιών.