Πολιτική

Βουλή: Συνεχίζεται η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής

Βουλή: Με δύο συνεδριάσεις της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων συνεχίζεται σήμερα, Πέμπτη, η συζήτηση επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας.

Βουλή: Με δύο συνεδριάσεις της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων συνεχίζεται σήμερα, Πέμπτη, η συζήτηση επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας. «Είναι μια συζήτηση για την αρχιτεκτονική της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που συνεχίζεται εδώ και δύο χρόνια. Αλίμονο αν υπάρχει παντού συμφωνία. Μέσα από τις διαφωνίες, και πολλές φορές μέσα από τις εντάσεις, υπήρξαν συνθέσεις που αντανακλώνται από την αποδοχή που έχει ήδη υπάρξει σε όσο έχουμε έως τώρα νομοθετήσει», επεσήμανε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου στην εισαγωγική του ομιλία.

Ο υπουργός επανέλαβε τους τέσσερις άξονες της νέας αρχιτεκτονικής της Ανώτατης Εκπαίδευσης: νέα τμήματα, συνέργειες των ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια, πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα με ινστιτούτα και διετή προγράμματα σπουδών για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ που θα οδηγούν σε επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων. «Η συζήτηση εδώ και 2 χρόνια είναι για το μέλλον των Ανωτάτων Ιδρυμάτων. Δεν είναι ούτε για τα ΤΕΙ, ούτε για κάτι άλλο. Είναι για το μέλλον των Ανωτάτων Ιδρυμάτων μας, και τα ΤΕΙ είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα», επανέλαβε.

Θετικά προσκείμενοι στα όσα φέρνει το νομοσχέδιο εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι των ΤΕΙ και ο πρόεδρος της ΑΔΙΠ, Παντελής Κυπριανός. Ιδιαίτερα, ο πρύτανης του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τζιώνας χαιρέτησε το εγχείρημα αναβάθμισης του Διεθνούς Πανεπιστημίου, το οποίο, όπως είπε, «θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του αύριο».

Από την πλευρά των φορέων, οι εκπρόσωποι πανεπιστημιακών πολυτεχνικών σχολών εμφανίστηκαν αρνητικοί στον τρόπο με τον οποίο πανεπιστημιοποιούνται τα τμήματα Μηχανικών των ΤΕΙ. «Δεν είναι δυνατόν να δεχθούμε ότι όλα αυτά τα τμήματα να γίνουν πανεπιστημιακά, με μία απόφαση υπουργού», επεσήμανε ο πρύτανης του ΕΜΠ, Γιάννης Γκόλλιας, σημειώνοντας, παράλληλα ότι ήδη υπάρχει ανάλογη διαδικασία προβλεπόμενη από τον νόμο για να γίνονται τα 4ετή τμήματα 5ετή. «Τα νέα τμήματα δεν έχουν ούτε το εύρος, ούτε το βάθος που έχουν τα πανεπιστημιακά. Δεν υπάρχει ούτε το απαιτούμενο προσωπικό, ούτε την υποδομή. Δεν είναι τόσο απλό να φτιάχνονται εργαστηριακές υποδομές και να γίνεται εν μία νυκτί πανεπιστημιακό ένα τμήμα Μηχανικό», πρόσθεσε και αναρωτήθηκε γιατί θα πρέπει όλα τα τμήματα να γίνουν πανεπιστημιακά.

Κριτική στο νομοσχέδιο άσκησε και η Ευγενία Μπουρνόβα, μέλος διοικούσας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων ΔΕΠ, λέγοντας ότι η νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι «αρχιτεκτονική της διασποράς, της απομόνωσης και της ανορθολογικότητας, γιατί προστίθενται τμήματα, μόνο και μόνο για να υπάρχει τμήμα σε κάθε πόλη, χωρίς να υπάρχει σχέση με τις τοπικές ανάγκες». «Δεν είναι συνέργειες, είναι συγχωνεύσεις, χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό», πρόσθεσε. Η συζήτηση συνεχίζεται επί των άρθρων στην απογευματινή συνεδρίαση της Επιτροπής.