Αυτοκίνητο

Formula 1: Η Alfa Romeo τιμά τα 1.000 Grand Prix

Formula 1: Η 13η Μαΐου 1950 σημάδεψε για πάντα το χώρου του αυτοκινήτου.

Η ιστορία της Formula 1 ξεκινά το 1950 με την πραγματοποίηση του πρώτου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του θεσμού, με αφετηρία από την πίστα του Silverstone, ενός θρυλικού αγώνα που βρίσκεται μέχρι και σήμερα στο πρόγραμμα του θεσμού.

Η 13η Μαΐου, ακριβώς 69 χρόνια πριν, σημάδεψε για πάντα το χώρου του αυτοκινήτου, ο οποίος βέβαια έχει αλλάξει ριζικά από τότε. Μόνο δύο πράγματα είναι κοινά, η παρουσία της Alfa Romeo και ο ενθουσιασμός του κοινού.

Η Alfa Romeo παρέταξε στην εκκίνηση τέσσερα μονοθέσια 158 με τους Giuseppe “Nino” Farina, Juan Manuel Fangio, Luigi Fagioli και τον Βρετανό Reg Parnell, η συμμετοχή του οποίου αποτελούσε φόρο τιμής προς τη χώρα που φιλοξενούσε το Grand Prix.

Στις κατατακτήριες δοκιμές τα αυτοκίνητα κέρδισαν τις 4 πρώτες θέσεις κυριαρχώντας στις εμπρός σειρές της εκκίνησης.

Αναπολώντας εκείνες τις ημέρες, ο μηχανικός της Alfa Romeo, Giuseppe Busso, είχε δηλώσει ότι το πραγματικό πρόβλημα της ομάδας με τα τρία “F” (Farina, Fangio και Fagioli) ήταν να βρουν τη σειρά που θα είχαν στο πόντιουμ του τερματισμού.

Η Alfa Romeo 158 απέδιδε 350 ίππους, ενώ η τελική της ταχύτητα άγγιζε τα 290 km/h. Ο Nino Farina στις 13 Μαΐου κέρδισε την pole position, πέτυχε τον ταχύτερο γύρο και κέρδισε τον αγώνα.

Μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος, η 158, είχε κατακτήσει 6 νίκες σε 7 αγώνες, αφού -όπως και οι υπόλοιπες ομάδες από την Ευρώπη- δεν συμμετείχε στον αγώνα στην Ινδιανάπολη στις Η.Π.Α.

Έτσι στο τέλος η Alfa Romeo παρέμεινε αήττητη, κατακτώντας τις 3 πρώτες θέσεις στο Πρωτάθλημα, με τον Nino Farina να ανακηρύσσεται ο πρώτος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του θεσμού.

Η επιτυχία επαναλήφθηκε την επόμενη χρονιά με την 159 και τον Juan Manuel Fangio να κατακτά τον τίτλο.

Από τότε ο θρύλος της Alfa Romeo στους αγώνες είναι γεμάτος από επιτυχίες και νίκες. Με την επιστροφή στη Formula 1 και τη δημιουργία της “Alfa Romeo Racing”, η ομάδα συνεχίζει την παράδοση μεταφέροντας τα χαρακτηριστικά της μάρκας, όπως είναι η τεχνολογία, το στιλ και το πάθος για την αυτοκίνηση, στην κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η πίστα στη Σαγκάη αποτελεί μία από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις στο χώρο της Formula 1.

Η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 2004, χρονιά που πραγματοποιήθηκε και το πρώτο Grand Prix στην Κίνα.

Ο σχεδιασμός της πίστας είναι πολύ εντυπωσιακός, ενώ θυμίζει το Κινεζικό σύμβολο “shang” που σημαίνει «προς τα πάνω». Είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική, όσο και ευχάριστη για τους οδηγούς πίστα, ενώ έχει μία από τις μεγαλύτερες ευθείες με μήκος 1,2 χλμ.

Με την ευκαιρία του χιλιοστού GP, ο Frédéric Vasseur, επικεφαλής της Alfa Romeo Racing και CEO της Sauber Motorsport AG δήλωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βρισκόμαστε στη Σαγκάη για το 1000στό Grand Prix.

Η ομάδα της Sauber είναι πολύ περήφανη για την μακρά ιστορία μας στο θεσμό με συμμετοχή σε 468 Grand Prix. Το πάθος και η παράδοση πίσω από αυτό που κάνουμε είναι ξεκάθαρα.

Ερχόμαστε στον αγώνα έχοντας στο μυαλό μας την αφοσίωση που έδειξαν όλα τα μέλη της ομάδας μας τα τελευταία 26 χρόνια. Αντίστοιχα η Alfa Romeo έχει μία τεράστια ιστορία στο θεσμό και είμαστε πολύ περήφανοι που συμμετέχουμε μαζί στο 1000στό αγώνα της Formula 1.

Θα πρέπει όμως να αφήσουμε τους εορτασμούς και να εστιάσουμε στην απόδοση μας. Οι επιδόσεις και των δύο οδηγών μας στον πρόσφατο αγώνα στο Μπαχρέιν ήταν πολύ καλές και στοχεύουμε να συγκεντρώσουμε μερικούς ακόμα βαθμούς στην Κίνα.»

Από την πλευρά του ο Kimi Räikkönen που φέτος μετακόμισε στην ομάδα είπε: «Θα είναι ένα ξεχωριστός αγώνας. Είχα την ευκαιρία να ζήσω πολύ σημαντικές στιγμές στην Formula 1 και χαίρομαι που συνεχίζω την πορεία μου στο θεσμό με την Alfa Romeo Racing. Δουλέψαμε σκληρά για να βελτιωθούμε και νιώθω σίγουρος για τις δυνατότης μας. Ανυπομονώ να δω τι θα καταφέρουμε στη Σαγκάη.»

Τέλος ο δεύτερος οδηγός της ομάδας, ο Antonio Giovinazzi υπογράμμισε πως «είναι πολύ ξεχωριστό για εμένα που συμμετέχω φέτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και θα αγωνιστώ στο 1000στό Grand Prix.

Είμαι περήφανος που φέρνω την Ιταλική σημαία σε ένα από τα 20 μονοθέσια και θα κάνω ότι μπορώ για να πετύχω ένα καλό αποτέλεσμα. Η απόδοση μας στο Μπαχρέιν ήταν θετική και θα δουλέψω σκληρά ώστε να έχουμε μία καλή απόδοση και στην Κίνα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο