Το Facebook ανακοίνωσε την Τρίτη (9/4/19) ότι πλέον οι αλγόριθμοί του θα σέβονται περισσότερο τους χρήστες του που έχουν πεθάνει, καθώς θα χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου οι φίλοι νεκρών χρηστών του να μην λαμβάνουν ενημερώσεις για τα γενέθλιά τους ή να μην τους προτείνεται να τους στέλνουν προσκλήσεις για εκδηλώσεις.
Όταν κάποιος πεθαίνει, οι φίλοι ή οι συγγενείς του μπορούν να ζητούν από το Facebook να μετατρέπει τη σελίδα του σε «λογαριασμό μνήμης». Στην περίπτωση αυτή τον λογαριασμό διαχειρίζεται ένας «νόμιμος εκπρόσωπος», τον οποίο ο θανών θα έχει ορίσει από πριν.
Στους «λογαριασμούς μνήμης» δεν εμφανίζονται διαφημίσεις, υπενθυμίσεις για γενέθλια ή προτάσεις για νέους φίλους.
Όμως υπάρχουν και προφίλ νεκρών χρηστών που δεν έχουν μετατραπεί σε «λογαριασμούς μνήμης», καθώς αυτή η αλλαγή «μπορεί να αποτελεί ένα μεγάλο βήμα το οποίο δεν είναι όλοι έτοιμοι να κάνουν αμέσως», επεσήμανε το Facebook.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σε αυτή την περίπτωση ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης θέλει να διασφαλίσει χάρη στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ότι οι φίλοι του νεκρού δεν θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις από εκείνον, εξήγησε η εταιρεία, ενώ πρόσθεσε ότι θα δίνει στους συγγενείς του τη δυνατότητα να διαγράφουν τον λογαριασμό του.
«Αν ένας λογαριασμός δεν έχει μετατραπεί ακόμη σε λογαριασμό μνήμης, θα χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη για να εμποδίζουμε το προφίλ να εμφανίζεται με τρόπο που θα προκαλεί οδύνη (…). Εργαζόμαστε για να γίνουμε καλύτεροι και πιο γρήγοροι στο θέμα αυτό», τόνισε η εταιρεία.
«Ελπίζουμε το Facebook να παραμείνει ένα μέρος όπου η μνήμη και το πνεύμα των αγαπημένων μας θα μπορεί να γιορτάζεται και να εξακολουθήσει να ζει», σχολίασε η Σέριλ Σάντμπεργκ υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας.
Χρήστες του ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης έχουν παραπονεθεί συχνά ότι αναστατώνονται όταν το Facebook τους προτείνει να έχουν αλληλεπιδράσεις με κάποιον φίλο τους που έχει πεθάνει.
Από το 2009 το Facebook δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να μετατρέπουν τα προφίλ των νεκρών χρηστών του σε «λογαριασμούς μνήμης». Σύμφωνα με την εταιρεία, περισσότεροι από 30 εκατομμύρια χρήστες το κάνουν κάθε μήνα.