Μπορεί να μην το έχετε προσέξει αλλά το χρώμα που επικρατεί στα περισσότερα λογότυπα εταιρειών fast food είναι το κόκκινο.
Μαζί με το κίτρινο είναι τα βασικά χρώματα των λογότυπων και όλων των συνοδευτικών στα fast food.
Και η επιλογή τους δεν είναι καθόλου τυχαία.
Κάθε χρώμα ενεργοποιεί συγκεκριμένους νευρώνες στον υποθάλαμο του εγκεφάλου. Τα μάτια είναι τα πρώτα που πρέπει να ικανοποιηθούν, πέρα από την όσφρηση και τη γεύση.
Πως επιδρούν τα χρώματα στην όρεξη μας
Το κόκκινο χρώμα, έχει αντίκτυπο στα κέντρα εκείνα του εγκεφάλου μας που σχετίζονται με την επιθυμία, την ισχύ αλλά και την αγάπη την ευχαρίστηση.
Από την άλλη, το κίτρινο χρώμα, εκτός ότι ταιριάζει με το κόκκινο, ιντριγκάρει αισθήματα οικειότητας, ζεστασιάς, χαράς. Έχει αποδειχτεί επιστημονικά ότι κάνει τους ανθρώπους να πεινάνε περισσότερο.
Θεωρία της Κέτσαπ και της Μουστάρδας
Οι ειδικοί της ψυχολογίας του μάρκετινγκ κάνουν λόγο για τη «Θεωρία της Κέτσαπ και της Μουστάρδας».
Όπως εξηγεί στο Metro UK ο ειδικός σε θέματα μάρκετινγκ και ιδρυτής του Business Academy, Nikki Hesford «Το μάρκετινγκ στοχεύει στο να κάνει τους ανθρώπους να εμπλέκονται συναισθηματικά, τη δημιουργία αφηγήσεων, την εκπλήρωση ελπίδων, ονείρων… Τα χρώματα παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό εξαιτίας του πώς επιδρούν στο υποσυνείδητο».
Έτσι και ο συνδυασμός κίτρινο και κόκκινο μας ωθούν υποσυνείδητα να αφήσουμε ό,τι κάνουμε χάριν ενός νόστιμου γεύματος ή σνακ.
Εκτός του ότι μας φέρνουν απευθείας στο μυαλό, λοιπόν, τις διάσημες σάλτσες που βάζουμε πάνω από ένα λαχταριστό πιάτο τηγανιτές πατάτες, ιντριγκάρουν συναισθήματα ζεστασιάς και ικανοποίησης.
Αν θέλετε να τρώτε πιο συχνά, χρησιμοποιήστε κόκκινο και κίτρινο χρώμα. Αντίθετα αν θέλετε να μειώσετε την ποσότητα του φαγητού χρησιμοποιήστε μπλε χρώμα στην κουζίνα.
Είναι γεγονός πως και οι εταιρείες που θέλουν να προωθήσουν πιο υγιεινό τρόπο ζωής διαλέγουν γήινα χρώματα και αποχρώσεις του πράσινου. Με αυτόν τον τρόπο υποδηλώνουν τις υγιεινές επιλογές που διαθέτουν και την αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση.